Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Echte Schitterend.!! Wat een pracht.
Ooit kom ik weer een keertje langs. :o

Heel mooi met die donkere achterwand.

Vraag : Hoe hebben jullie (ik dacht dat Tanne de scaping gedaan heeft, als ik me goed herinner) schuilplaatsen voorzien voor de vissen in die toch wel open scaping ?

Grtz Marc
Dat is best wel een interressante vraag Marc;hoe zorg je voor voldoende schuil/slaapplaats voor je vissen.....Wanneer ik hier s'nachts in de 6 meter koekeloer zie geen enkele vis.De ruim twee honderd vissen hebben toch allemaal een onderkomen gevonden,hetzij in holen,koralen of onder overhangende steen/koraal formatie's.Op sommige plaatsen zie ik wel 30/40 Anthiassen bij elkaar hokken maar dat gebeurd in de natuur ook.Wanneer een vrij open scaping steeds verder dicht groeit met koralen gaan er automatisch ook meer schuilplaatsen ontstaan,ook voor grotere vissen.Het middelste rifeiland is pas verbouwd zodat er door meer steen en koralen meer plek is ontstaan.Ben het wel eens met de stelling"hoe minder schuilplaats,hoe minder vissen".

Pieter

Richard,van harte beterschap met de vandaag uitgevoerde schouder operatieop het muil

Zwemt het schooltje Achillesen al in de bak Pieter of zitten ze nog in quarantaine?
Hoop er gauw een fotootje van te zien; moet magnifiek zijn... :)

Hoi Pieter, Hoe gaat het eigenlijk met de zeegrasbak? ben daar zeer benieuwd naar, vind dat echt gaaf:)
Het is eigenlijk geen zeegrasbak meer,dan had de stroming behoorlijk hoog moeten blijven en dat vinden de zeepaarden niet leuk.....Op de DSB bodem hebben andere wieren zoals caulerpa,roodwieren en andere soortjes het overgenomen maar dat is ook mooi.Slakken,zandsterren,zeemuizen worden hier niet ingezet om de DSBbodem zo onaangetast mogelijk te laten want er zit behoorlijk wat klein leven in....Kleine visjes die bedoeld zijn om in de zes meter ingezet te worden verblijven meestal enkele weken om aan te sterken op deze vierkante meter.

Pieter

Zwemt het schooltje Achillesen al in de bak Pieter of zitten ze nog in quarantaine?
Hoop er gauw een fotootje van te zien; moet magnifiek zijn... :)
De achillessen zijn direkt de zes meter ingegaan,deze vissen 1 exemplaar van ong.14 cm. en de andere 3 schat ik op zo'n 10 cm doe je geen plezier om in een quarantainebak te stoppen.Deze vissen moeten direkt de ruimte hebben om eens flink los te kunnen gaan.De drie xanthurums reageerden in het begin erg fel tegen de de achillesen maar zijn uiteindelijk geen partij tegen deze vier kemphanen die nog gevaarlijker kunnen uithalen.Binnen een dag was de rust weer gekeerd en zijn de achillessen simpelweg de baas.Dat het een scholenvis is kan ik wel verwijzen naar het rijk van fabeltjesland,dat is het in de natuur ook niet.Soms zie je scholen samenkomen om gezamelijk te fourageren maar meestal zie je hem als einzelganger door de branding voor de riffen scheuren.Hier zijn er 2 links en rechts een territorium aan het vormen en de ander 2 maken gezamelijk gebruik van de 6 meter en af en toe komt het tot een confrontatie wat alleen bestaat uit dreigementen want er is op geen achilles iets van schade door knokpartijen te zien en ze zijn(nog) stipvrij.

Pieter

Zojuist terug van een wederom indrukwekkend bezoek aan de 6 meter bak van Pieter. De bak stond er zeer mooi bij ook al hadden Pieter en Richard zelf nog wel wat op- en aanmerkingen. Om de Achillessen vrij te zien zwemmen is een pracht gezicht! Bedankt voor de gastvrijheid en het presentje mannen, was top!

Bijgaand een vijftal foto's (genomen met de Iphone) dus niet van fantastische kwaliteit. Een fotoreportage van de expert (Erik Kop) komt later en over een tijdje een (naar alle waarschijnlijkheid) pracht van een film...

mini-foto.JPG

mini-foto4.JPG

mini-foto3.JPG

mini-foto2.JPG

mini-foto1.JPG

Indrukwekkend was het zeker,de bak staat er prachtig bij. Ook bij de techniek beneden in de kelder kijk je je ogen uit.
Erg mooi is ook de nieuwe plexiglas bak,ook dit gaat zeker een succes worden.
Verder was ik ook onder de indruk van het refugium met de diversen wieren,waar diversen zeepaardjes hun oude dag uitzitten.
Al met al een hardstikke gezellige en leerzame middag.
Pieter ook namens mij dank voor de gastvrijheid en het presentje,top.

Groet Gerarduitsteeekend

Was idd gezellig.

Ook heb ik nog wat foto's

Bedankt voor de gastvrijheid Pieter. Was weer grandioos.

Mysis vallen in de smaak.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg

meer6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg10.jpg

more13.jpg12.jpg15.jpg16.jpg17.jpg

meeer19.jpg18.jpgDSC_0414.jpgDSC_0422.jpgDSC_0435.jpg

laatsteDSC_0441.jpgDSC_0442.jpgDSC_0445.jpg

Mooie kleurtjes mannen ! En mooie foto's Erik ! enaccord

Ook ik wil jullie bedanken voor de gastvrijheid, versnaperingen en het presentje Pieter en Richard. De bak is ook weer prachtig en als het geheel nog meer in gegroeid is van unieke schoonheid.

Nu nog effe wachten op het filmpje van Erik:cool:.

Grt. Mark.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan