U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
nog wat foto,s
De Achterwand gaat zwart worden Marc.We zijn er alleen nog niet welk materiaal.Het moet aan de binnenzijde van de bak geplaatst worden omdat er achter de bak geen ruimte is.Zwart glas vindt ik het mooiste maar dat is gehard,dus niet snijdbaar te verkrijgen,dus een vergissing in een maat en je hebt er niets meer aan.In ieder geval geen glas waar aan een zijde een verflaag is aangebracht.De komende weken gaan we met verschillende materialen van een meter breed expirementeren welke het gaat worden.Hallo,
Zijn jullie er al uit wat de kleur van de achterwand betreft ? Blijft het blauw of wordt het zwart (of mss iets anders) ?
Blijft een super aquarium. Grtz Marc
Helemaal mee eens Luc,het gaat weer een "angels reef"worden......Mooi Pieterwordt stilaan weer een echt aquarium,zulke vissen horen nu eenmaal in zo een bak he
![]()
De Achterwand gaat zwart worden Marc.We zijn er alleen nog niet welk materiaal.Het moet aan de binnenzijde van de bak geplaatst worden omdat er achter de bak geen ruimte is.Zwart glas vindt ik het mooiste maar dat is gehard,dus niet snijdbaar te verkrijgen,dus een vergissing in een maat en je hebt er niets meer aan.In ieder geval geen glas waar aan een zijde een verflaag is aangebracht.De komende weken gaan we met verschillende materialen van een meter breed expirementeren welke het gaat worden.
De achterwand is zwart.....het geeft wel een behoorlijke dieptewerking.Yes....zwart. Laat ons weten wat het wordt. Grtz Marc
...
de verlichting is ook ingrijpend veranderd.8xHQI 400w zijn verwijderd.De 6 mtr is nu verlicht door;aan de volle lengte aan de achterzijde 30x t5 54w.,aan de voorzijde 4x 1000 w HQI.Dat is een hoorlijke besparing qua energieverbruik,terwijl er het lijkt of er meer licht boven zit....
...
Pieter
Hier mis ik vast iets, want als ik het nareken (8 x 400 vs 4 x 1000 + 30 x 54) lijkt het ook of er meer licht boven zit
Komende zomervakantie moest ik mezelf maar is als doel stellen om een te informeren naar de mogelijkheden voor een openhaard in mijn nieuwe aquarium...
Het is meer dat er 8x400W is verwijderd en vervangen door 30x54W. 3200W vs 1600W dus als besparing. De 1000W-ers zaten er al boven. Kijk mijn filmpje er nog maar eens op na.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.