Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Weer een nieuweling

Hee Erick leuk hoor die foto van je vrouw ze is alleen nauwelijks te zien door alle levende have. Leuk weer een dagboek uit de buurt. Ik denk dat je de aalgrondel bedoeld!

Weet iemand misschien de naam van het aaltje ben deze vergeten:o

En dan nog de kogeltjes:p

Vandaag is de grote tepel anemoon van Pa na het uitstoten van een bruin slijmerig iets geheel in elkaar gekrompen:eek: weet niet wat er aan de hand is:(
Dit was s'middags rond 13.00 uur
De kleine tepel deed dat ook maar die is weer aan het opkomen en ziet er weer redelijk goed uit.
Heb net nog wat extra stroming gemaakt in de bak en tijdens het aanzetten richte ik hem per ongeluk op de xxl.
Tot mijn grote verbazing zag ik een enorm groot gat waar normaal de mond zit:eek::eek:.
De tentakels prikkelen nog wel ff gevoeld en de anemoonvisjes blijven ook nog wel in hem zitten maar het is nog maar een klein zielig hoopje.
Heb het nog niet tegen hem (Pa) verteld omdat hij er zijn laatste centjes aan heeft gespendeerd en het was zijn grootste trots:(:(:(:(
Heb al de vraag gesteld onder lagere dieren maar (ligt natuurlijk aan mij) ik heb nog geen reactie gehad.

Gisteravond toch een paar foto's kunnen maken.
De verwonding is niet of nauwelijks te zien hier op maar duidelijk is wel te zien dat i zich niet echt lekker voelt.
Wordt ik vanochtend wakker,snel weer ff gekeken(had Pa nog niets verteld en dus niet ECHT lekker geslapen)staat de anemoon weer in volle glorie:eek:
Wel verhuist maar goed ik vindt het best:biggrin:
Als je goed kijkt zie je wel een soort litteken bij de mond:o
In ieder geval een ieder die gereageert heeft bedankt hiervoor:biggrin::biggrin:
Picture 489.jpg

Picture 490.jpg

dat is goed nieuws :)

De anemoon heeft zelf het zakje üitgepoept"zeg maar, heb het wel even vewijderd met een schepnetje:p

Ik weet niet of het de juiste plek is om hier de vraag te stellen, maar ik doe het toch maar :o:

is het dan de bedoeling dat je zelf zo'n zakje verwijderd of zou de natuur het zelf ook kunnen oplossen? Kan het kwaad om het te laten zitten?

Inmiddels weer een dag verder en de anemoon staat er weer in volle glorie bij:biggrin:
Heb nog 50 kilo steen voor een leuk prijsje weten te vinden, die ik van de week nog ff ga ophalen.
Dus wordt de rif nog voller:p

Alleen vandaag mis ik 2 kleine kauderni's, ook weer van PA, ik wordt er gek van :p
Heb er geen grote garnalen of krabben in zitten:confused:
Heb de kogel en de egel vis er inmiddels in zitten maar kan ze niet betrappen op het knagen aan leders,oortje of andere levende organismen. Het enige wat de puffer doet is tussen de rotsen knagen en zich rond eten aan een soort spons achtige substantie.
Lijkt op oud leven in de steen?

heeey :D
weer iemand met een kogeltje :D
heb je ze samen in de bak zitten of niet?
ik zit er ook steeds aan te denken om een vriendje voor poffertje te kopen.

Hoi Jamie,

Ja ik had al in een topic over ervaringen met puffers gereageerd maar hoorde niets van je;)
Maar idd ze zitten gewoon bij elkaar.
Eerst in de oude bak en nu in de nieuwe bak samen met 3 anemoontjes 2 solarisjes 1 konijnvis? fluweeljuffer 5 kauderni's 1 zeeegel 1 zeeappel en diverse leders en lagere dier soorten:rolleyes:
Stroming is volgens mij voldoende voor normale visbestand maar wel hier en daar wat rustigere plekken gemaakt.
Alles gaat tot nu toe goed en heb nog geen problemen ondervonden met deze 2 moeilijkere soorten.

heeey :D
weer iemand met een kogeltje :D
heb je ze samen in de bak zitten of niet?
ik zit er ook steeds aan te denken om een vriendje voor poffertje te kopen.

ooh dat is leuk zeg :)
nja misschien dan toch maar eventjes kijken voor een vriendje voor hem.
jij hebt precies de combinatie die ik ook wilde hebben :) leuk joh :)
mijn poffer is alleen erg lang ziek geweest :( nu is hij eindelijk weer helemaal goed :)

Had het gelezen,rot hoor dat het zo moest gaan.
Heb er zelf gelukkig geen last van:p

ooh dat is leuk zeg :)
nja misschien dan toch maar eventjes kijken voor een vriendje voor hem.
jij hebt precies de combinatie die ik ook wilde hebben :) leuk joh :)
mijn poffer is alleen erg lang ziek geweest :( nu is hij eindelijk weer helemaal goed :)

ja echt heel vervelend :(
maarja
ik zou er idd iets van een plastic hulsje omheen maken.
het is niet echt lekker zo voor dat beestje :P

Back
Bovenaan