Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Weer een nieuweling

NEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vanochtend fluitend aan het werk, gaat de foon.
Of ik met spoed naar huis wil komen, de kleine tijdelijke opvang van 90 liter heeft het begeven.
Het hele huis nat en de vissen droog.
Gelukkig was de buurvrouw zo vriendelijk om mijn vrouwtje te helpen zodat nu alle leven in de opstart bak zit.
Nu maar goed de waardes in de gaten houden.

De vissen waren gelukkig gewent aan vies water dus hopen dat het goed blijft gaan.
Vanmiddag ff water laten testen.

Laatst bewerkt:
NIET grappig inderdaad. Hopelijk komt alles goed. Moet er niet aan denken dat de boel leeg loopt. Succes

mooi *** :(hopen dat het goed gaat ben blij:o dat je schik heb met de licht balk
en als je nog wat wil weten of wat dan ook weet je me te vinden:confused:
hopen dat de andere bak snel in orden is sterkte voor nu

mvg robbert

Ja hoor 3x is scheepsrecht.....

Mobiele telefoon kan niet tegen op de grond vallen,scherm aan diggelen (200 euro reparatie kosten pfff)
Kleine bakkie bodem gescheurd, lekker flink schade in de woonkamer.
Daarna loopt mijn computer vast...

Maar we kunnen er weer tegen aan.
De grote bak loopt naar eigen zeggen goed.

kH 10
NO2 0
NO3 0
zoutgehalte 1023
PO4 0.5 (dit komt mogelijk omdat er nog wat oud steen in zit waar nog resten algen op zitten)

Aangezien we door omstandigheden de levende haven er al in hadden gedaan, kon ik het niet laten (gezien de waardes) om een henkie en een anemoon er bij te halen.
Ook deze komt mooi uit alleen willen de andere anemoonvisjes m nog niet bewonen.

Ga nog wel even kijken of ik een 2e lichtbak kan laten overkomen vanuit Hong Kong.
En moet nog meer stroming in de bak maken.

Over je scherm aan diggelen gesproken. Ik weet dat er ergens rond Ede-Veenendaal iemand zit die goedkoop een nieuw scherm inbouwt, of repareert. Zoek maar is op google of marktplaats.

Hier is dus blijkbaar 4x scheepsrecht.

Thermostaat werkt niet goed.
Vond het water al niet echt warm, vissen niet super actief en anemoon wilde ook al niet echt open.
Gisteren bij een maat van me een nieuwe digitale voor weinig op de kop getikt, afgesteld en ja hoor te koud:mad:
Vanochtend stond hij op 24.5 graden en in de loop van de ochtend kreeg ik een berichtje dat de temp weer goed stond.
Alles weer lekker actief en open;).

Echter wil ik toch overstappen op zwaardere led verlichting. Het effect mag er zeker wel zijn alleen naar mijn mening te zwak. (geen kritiek hoor Robbert:p) maar denk dat ik het zelfde heb als jij.

Ook wil ik overstappen op een bioloog met een grotere afschuimer.
De manier van Robbert spreekt mij wel aan dus denk dat we maar eens moeten gaan afspreken:o

Je nitraat en vooral fosfaat is voor koralen wel aan de hoge kant en je zoutgehalte is bij 25 graden 32,8, bij 24 graden 32,5, mss ietsje ophogen?

Hoe heb je je zoutgehalte gemeten dan? Niet onbelangrijk als je advies geeft....

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Yep. Das nl belangrijk. Specific grafity of soortelijk gewicht. Is niet hetzelfde. Heb je dit met een zoutdobber gemeten?

Ok. Dan kun je het beste de rechterschaal (saliniteit) gebruiken. Als er links S.G. staat zit je id te laag, als er S.D. staat zit je goed op 1023. Dan zul je ook zien dat 1023 uitlijnt met 35 promille. In t andere geval lijnt hij uit met 1026.

Back
Bovenaan