U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
je heb ook nog iets beters dan een zoutdobber die kan als je hem stoot kapot gaan en dan zijn de gevolgen niet te overzien ik heb er een van super fish en hij is net zo duur veel succes mvg robbert
Bekijk bijlage 385724
Voor een snelle check zal een dergelijk instrumentje best volstaan. Echter de nauwkeurigheid is om te huilen, ten minste voor zover de fabrikant hier over al iets vermeldt. Ik ben er nog nooit 1 tegen tegengekomen die volgens opgave nauwkeuriger zou zij als + of - 1 promille.
Wat betreft de "niet te overziene gevolgen bij breuk van een glazen hydrometer", dat valt alles mee. Zo'n hydrometer gebruik je niet in het het aquarium, maar in een maatcilinder met aquariumwater. Vaak wordt verondersteld dat de grijze korrels die als ballast onderin de hydrometer zitten van lood zijn. Dat is niet, die zijn van staal, dus ook bij beuk in het aquarium is nauwelijks iets aan de hand. Ben je op zoek naar de meest nauwkeurige meetmethode, dan zul je uiteindelijk toch uitkomen bij een glazen hydrometer. Let wel op dat ook hierbij de verschillen in kwaliteit erg groot zijn,
Inderdaad zijn deze minder precies.
Echter de hydrometer die Robbert bedoeld is er volgens mij een waar ook een temp meter in zit.
Deze zal je (lijkt mij 0 wel degelijk in je aquarium laten zitten. En volgens mij is niet zozeer de grijze balletjes (die tegenwoordig van staal of dergelijk) niet de grootste boosdoener.
De vloeistof voor de temp zal waarschijnlijk eerder de boosdoener zijn.
Maar let op de stalen balletjes zullen op langer termijn wel schade aan kunnen brengen omdat hier roest (oxidatie) wel giftig is voor je levende haven.
Ik denk dat je dergelijke meters beter in je sump kan houden dan in je bak zelf. In de sump staat naar mijn idee minder stroming en zal de kans op barsten of breken minder zijn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.