Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Start van "ons" aquarium

Hoi Kris

Hij staat er langer in zijn eentje, hij kleurt zo mooi fluoriserend groen, bedoel je met groeien de vermenigvuldiging of de grote ?

Hans

Coppa zei:
groeit als kool

Hoi Marjan,

Moet ik uit gaan kijken want deze is extreem giftig. Zie de bijlage met een artikel wat ik gevonden heb. Oppassen dus.

Hans

MarjanH zei:
Is geen sterpoliep, maar palythoa soort.

Bijlagen

Deze palythoa behoort volgens mij niet tot de hele giftige. Uiteraard is elke palythoa/zoanthussoort giftig (men vergeet vaak dat ook de gewone buttons giftig zijn), maar er zijn slechts enkele palythoasoorten waarvan men echt doodziek word.

Afhankelijk of je zelf snel reageert op giffen (allergisch bent) kan je m.i. deze palythoa gewoon laten zitten.
Ikzelf reageer zeer snel op netelgiffen met een allergische reactie die zich uit in rode plekken, jeuk, wat benauwd zijn, hoofdpijn, grieperig gevoel etc, maar dat overkomt mij alleen als ik te veel en te vaak in de bak rommel (en dan vooral de palythoa/zoanthus of bijvoorbeeld druifjes- en hamerkoraal irriteer)
Wil je geen risico, dan verwijderen.
Wil je geen 'plaag' dan ook verwijderen (deze groeit echter minder hard dan bijvoorbeeld de goud/zilverachtige/beige soort)

Marjan ,

mij hadden ze verteld dat het Briareum spp. (Sterpoliepen) waren ??
Nu dat ik even gegoogled heb moet ik je gelijk geven.

thanks voor de rechtzetting.
mvg
Kris

MarjanH zei:
Deze palythoa behoort volgens mij niet tot de hele giftige. Uiteraard is elke palythoa/zoanthussoort giftig (men vergeet vaak dat ook de gewone buttons giftig zijn), maar er zijn slechts enkele palythoasoorten waarvan men echt doodziek word.

Afhankelijk of je zelf snel reageert op giffen (allergisch bent) kan je m.i. deze palythoa gewoon laten zitten.
Ikzelf reageer zeer snel op netelgiffen met een allergische reactie die zich uit in rode plekken, jeuk, wat benauwd zijn, hoofdpijn, grieperig gevoel etc, maar dat overkomt mij alleen als ik te veel en te vaak in de bak rommel (en dan vooral de palythoa/zoanthus of bijvoorbeeld druifjes- en hamerkoraal irriteer)
Wil je geen risico, dan verwijderen.
Wil je geen 'plaag' dan ook verwijderen (deze groeit echter minder hard dan bijvoorbeeld de goud/zilverachtige/beige soort)

Hoi Jan,

Ik heb Stop Parasite van Easy life gebruikt om de stip te onderdrukken, uiteindelijk heeft rust, veel knoflook en ook Easy Life Filter Medium geholpen, maar ik kreeg ook alles in 1 keer zoals je ongetwijfeld gelezen hebt.

Hans

diverdutch zei:
idd, we hebben veel gemeen...als is het bij mij geen flap maar een groene alg soort? Ik heb wel 7 dagen geleden Mycosidol toegevoegd en dit werkt goed.
Echter wel al het filtermateriaal verwijderen en ozon/uv uit.

Witstip behandel ik ook met easy life...werkt ook goed.

Succes,
jan

gewoon stip dus. met easy life behandellen:confused: :confused: weet niet waar je die vandaan haalt maar gaat niet op.wel na een behandeling met medicatie wat bekend is

diverdutch zei:
idd, we hebben veel gemeen...als is het bij mij geen flap maar een groene alg soort? Ik heb wel 7 dagen geleden Mycosidol toegevoegd en dit werkt goed.
Echter wel al het filtermateriaal verwijderen en ozon/uv uit.

Witstip behandel ik ook met easy life...werkt ook goed.

Succes,
jan

Even een foto van mijn Harlekijn Garnaal, je ziet hem niet zo vaak maar deze morgen had ik hem dan toch op de foto.

Bak draait verder perfect. En de nieuwe komt eraan maar daarover later meer.

Bijlagen

• Harlekijn Garnaal Publi.jpg
    Harlekijn Garnaal Publi.jpg
    102,3 KB · Weergaven: 2
Vandaag is het keramiek van het nieuwe Aquarium binnengekomen, echt handgemaakt door "kunstenaar" Wolle uit Duitsland, het ziet er prachtig uit met veel gaatjes en uitsteeksels waar de vissen en het koraal straks goed kunnen verblijven.

Hierbij een foto impressie al moet gezegd worden dat de dieptewerking niet goed zichtbaar is op de foto's.

Hans

Bijlagen

• Keramiek publi.JPG
    Keramiek publi.JPG
    125,5 KB · Weergaven: 5
  • Keramiek publi 1.JPG
    Keramiek publi 1.JPG
    139,6 KB · Weergaven: 4
  • Keramiek publi 2.JPG
    Keramiek publi 2.JPG
    161,3 KB · Weergaven: 3
  • Keramiek publi 3.JPG
    Keramiek publi 3.JPG
    136,6 KB · Weergaven: 3
  • Harlekijn Garnaal Publi 1.jpg
    Harlekijn Garnaal Publi 1.jpg
    91,1 KB · Weergaven: 3
En nog 2, de nieuwe bak wordt omstreeks midden mei verwacht voorlopig zal ik mijn handen vol gaan hebben aan het verhuizen van de vissen en koralen naar de tijdelijk kleinere bak en het afbreken van de bestaande bak. Het wordt nog een hele klus.

Hans

Bijlagen

• Keramiek publi 4.JPG
    Keramiek publi 4.JPG
    145,5 KB · Weergaven: 5
  • Keramiek publi 5.JPG
    Keramiek publi 5.JPG
    155,3 KB · Weergaven: 5
Dit zal de laatste post worden voor dit dagboek, het nieuwe dagboek van het nieuwe project Mistery Ocean is hier te vinden.

Back
Bovenaan