Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Start van "ons" aquarium

Ik heb wat foto´s kunnen maken van krab, weet iemand welke is ?
Hij zit volgens mij wel aan de koraaltjes.

Flap is wisselend, gisteren duidelijk minder en vandaag weer veel meer, om gek van te worden :mad:.

Hans

Bijlagen

• Krab 1.jpg
    Krab 1.jpg
    122,1 KB · Weergaven: 8
  • Krab 2.jpg
    Krab 2.jpg
    106,1 KB · Weergaven: 5
  • Krab 3.jpg
    Krab 3.jpg
    127,6 KB · Weergaven: 8
Marjan,

Hij lijkt er heel sterk op, ik zie op de diverse sites dat het ook een delicatesse is. Inmiddels is hij gevangen en met een mosseltje in een krabbenval, weer en probleem minder.

Vandaag ook weer begonnen met BIOGRO, nadat alle nog aanwezige flap weggehaald was, ik ben benieuwd hoe de bak zich gaat ontwikkelen.

Hans

Hoi Marjan,

Hij was inderdaad heel mooi van kleur, maar was gewoon te groot meer als 5 cm, en hij ging meteen op de mosseltjes af en als hij die pakt kan hij ook iets anders pakken. Ik mis sinds een week mijn zandhapper en die kroop altijd laag tussen de stenen.

Hans

Is dit een van de gevreesde deel anemonen ??
Ik wil het alleen zeker weten voordat ik met azijn aan de slag ga.

Hans

Bijlagen

• Deelanemoon.jpg
    Deelanemoon.jpg
    131,9 KB · Weergaven: 6
Ik ben weer wat verder met "Mistery Ocean" na bij Reef Corner een showmodel te hebben gezien lijkt dit toch de "mooiste" oplossing.

Het eerste idee was rechthoekig 135 x 110 staand in een hoek in de huiskamer, nadeel hiervan is dat je altijd tegen een hoek van het glas zit te kijken, dit is met het nieuwe model sterk verminderd, daar de lengte niet het probleem is heb ik de langste kant van 135 naar 160 gebracht.
Ik weet alleen niet hoe je nu de inhoud in liters moet berekenen maar daar vast wel een wiskundig forumlid zijn die dat kan.

Graag heb ik op of aanmerkingen want dit is nog de ontwerpfase.

Hans

Bijlagen

Super maten Hans en ik denk de beste keus zo'n schuine ruit :goed: goed dat je er de tijd voor genomen hebt ;) !! Ben je er al uit welke verlichting er boven komt en welke armaturen?!

manuel69 zei:
Super maten Hans en ik denk de beste keus zo'n schuine ruit :goed: goed dat je er de tijd voor genomen hebt ;) !! Ben je er al uit welke verlichting er boven komt en welke armaturen?!
Verlichting wordt deze week bekeken, samen met Aïssa. Verder ben ik wel tevreden over de maten.

Hans

Hans ,
even je dagboek doorgenomen nav topic over rode flap. ziet er goed uit , geweldige maten heb je daar.

groetjes
Kris

Hoi Kris,

Bedankt, al ben ik er nog niet helemaal. Bedoel je de nieuwe maten of de bestaande bak ?

Hans

Coppa zei:
Hans ,
even je dagboek doorgenomen nav topic over rode flap. ziet er goed uit , geweldige maten heb je daar.

groetjes
Kris

persoonlijk vind ik de maten van de tweede bak beter dan de eerste. Zo kun je meer dieptewerking creeëren.
Al doende leert men , zo is het toch bij mij. Ben ook nog maar een jaar geleden opgestart.

groetjes
Kris

Ja Kris dit is precies wat ik ook probeer te doen.

Hans

Coppa zei:
Al doende leert men

Eindelijk verdwijnt de Paarse flap en maakt plaats voor mooie groene aanslag, zonder enig chemisch middel te hebben gebruikt.

Wat heb ik allemaal gedaan;

• Elke dag Coral Snow toegevoegd
  • Elke dag Zeobak toegevoegd
  • Biogro 2 maal wekelijks toegevoegd
  • Elke 2 dagen een ampul Prodibio
  • Afgelopen week 100 mg Ozon gedoseerd
  • Niet wegzuigen van de flap
  • Geduld hebben
Ik zal binnenkort weer eens wat foto's maken, maar ik ben toch wat koralen en buttons kwijtgeraakt dus hij is wat leeg.

Hans

Even een paar foto's van hoe het er nu bijstaat, flap is nu zo goed als verdwenen, vandaag de bodem helemaal schoon gemaakt en met een van de Tunze pompen de boel schoon geblazen.
Alles ziet er een beetje kaal uit maar ik wacht met nieuwe aankoop tot de nieuwe bak er is, maar misschien toch nog een mooi koraaltje plaatsen voor wat aankleding.
Ik zie tot mijn vreugde dat de koralen weer gaan groeien, dat betekend dat alles nu weer stabiel aan het worden is.
Op de eerste foto staat een "Button" (als dat het is) die ik niet ken, hij is wel mooi groen.

Deze week ga ik de nieuwe bak bestellen tezamen met het keramiek, dus ik hoop eind April alles binnen te hebben.

Hans

Yes dit is post 250, alweer een mijlpaal.

Bijlagen

• Vissen Publi.jpg
    Vissen Publi.jpg
    466,8 KB · Weergaven: 5
  • Links Publi.jpg
    Links Publi.jpg
    393,2 KB · Weergaven: 7
  • Linker overzicht Publi.jpg
    Linker overzicht Publi.jpg
    155 KB · Weergaven: 8
  • Onbekend Publi.jpg
    Onbekend Publi.jpg
    68,8 KB · Weergaven: 6
  • Tepel Publi.jpg
    Tepel Publi.jpg
    152,7 KB · Weergaven: 5
Oeps foto's worden in willekeurige volgorde geplaatst, het is dus nummer 4.

Hans

Bak is un heel stuk opgeknapt Hans :goed: en dat wijt je aan de biogro :rolleyes: :p !! Zou niets meer bijkopen....rustig op de nieuwe bak wachten ;) !!

die button is , dacht ik , een fluogroene sterpoliep.
groeit als kool , althans bij mij toch.

mvg
Kris

Manuel,

Bedankt, is weer een plezier om na te kijken. Niet alleen Biogro maar ook Zeobak en Prodibio, ik geloof wel in de theorie dat de gewenste bacteriën weer de overhand moesten krijgen, Flap is ook een bacterie en die had het bacteriële oorlogje (tijdelijk) gewonnen, nu hebben de goeie weer de overhand.

En ik zal nog geduld moeten hebben, ik zag wel een mooi stukje aardbeien koraal staan, kleurt wel mooi dat rood maar ja.

Hans

manuel69 zei:
Bak is un heel stuk opgeknapt Hans :goed: en dat wijt je aan de biogro :rolleyes: :p !! Zou niets meer bijkopen....rustig op de nieuwe bak wachten ;) !!

Back
Bovenaan