Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mistery Ocean

Aquaviewer

zeewaterforum lid
Na lang wachten is het dan zover, de eerste tekenen van mijn nieuwe aqua zijn daar, deze nieuwe bak gaat mijn "oude" vervangen. In mijn ander dagboek kun je de ontwikkeling van mijn interesse in onze hobby zien. Door veel te lezen en bezoekjes aan mede aquarianen ben ik tot de volgende opstelling gekomen;

• Hoekbak 160x110x60 cm met een schuine voorkant (zie bijlage)
  • Glas in Optic White (zichtkanten)
  • Onderstel in RVS met Sump 120x50x35 cm
  • Lichtkap met 4x250 watt HQI, 3x54 watt T5
  • Opvoer: Red Devil 17m3 p/u & Eheim 3,4 m3 p/u
  • Afschuimer Bubble King 250 intern
  • Stroming: 2xTunze 6125 elk 12m3 p/u, stroming uit opvoerpomp RD
  • Kalk reactor DaStaCo type 4
  • Aqua Medic Ozongenerator
  • IKS met Redox, Temperatuur, pH en niveau regeling
De achterwanden worden met keramiek platen bekleed en ik ga mijn huidig levend steen gebruiken.

In bijlage het vooraanzicht en bovenaanzicht.

Bijlagen

Vandaag is ook het Keramiek aangekomen, Wolle uit Duitsland heeft dit met de hand gemaakt en dit is vrij van silicaten e.d. dus "bijna" direct te plaatsen. Het ziet er prachtig uit met voldoende diepte en schuilmogelijkheden voor de vissen en veel plaats om koralen te plaatsen.

Op de foto's zijn de platen te zien zoals ze vandaag zijn aangekomen, helaas is de diepte moeilijk te fotograferen maar het is er wel.

Bijlagen

• Keramiek publi.JPG
    Keramiek publi.JPG
    125,5 KB · Weergaven: 7
  • Keramiek publi 1.JPG
    Keramiek publi 1.JPG
    139,6 KB · Weergaven: 9
  • Keramiek publi 2.JPG
    Keramiek publi 2.JPG
    161,3 KB · Weergaven: 7
  • Keramiek publi 3.JPG
    Keramiek publi 3.JPG
    136,6 KB · Weergaven: 5
  • Keramiek publi 4.JPG
    Keramiek publi 4.JPG
    145,5 KB · Weergaven: 7
ziet er top uit ik heb het ook bij jawsee gezien en ga het ook bestellen voor mijn nieuwe bak
hoe ga het net bevestigen op het glas
voeg je ook nog levendsteen toe of honderd % keramiek
gr robert

Ziet er goed uit Hans....Wolle is net weg hier en kan weer aan het werk voor het volgende project ;) !! Ook Wolle nog wat goede ideeen...hebben we het nog over :) !!

Hoi Robert,

Ik ga wel met levend steen werken, maar mogelijk alleen tijdens de opstart waar ik het in een aparte bak laat meedraaien. Het is van dezelfde maker (kunstenaar) als bij Luc, en bij Luc gaat het de goede kant uit met de opstart.

Hans

Manuel,

In het echt ziet het er veel beter uit, foto's laten niet de details zien.
Ik denk dat hij het druk gaat krijgen in Nederland, en ja hij had nog een aantal ideeën maar dat bespreken we nog wel.

Hans

manuel69 zei:
Ziet er goed uit Hans....Wolle is net weg hier en kan weer aan het werk voor het volgende project ;) !! Ook Wolle nog wat goede ideeen...hebben we het nog over :) !!

Hoi Hans!
Ziet er nu al top uit!!Ga je dagboek zekers volgen,gaat naar mijn idee ook een pareltje worden;) :goed:

Hoi Harold,

Ik ben er zeer tevreden over, laten we hopen dat dit een van de vele "Pareltjes" uit het zuiden wordt. Ik ga er in ieder geval mijn best voor doen.

Hans

Hoi Hans,

het is een plezier voor mij dat jullie de Keramiek leuk find. Hartelijk bedankt voor jullie gastvrijheid.
De rest doen we als afgesproken.

groetjes Susanne & Wolle

Aquaviewer zei:
Hoi Robert,

Ik ga wel met levend steen werken, maar mogelijk alleen tijdens de opstart waar ik het in een aparte bak laat meedraaien. Het is van dezelfde maker (kunstenaar) als bij Luc, en bij Luc gaat het de goede kant uit met de opstart.

Hans

Wolle,

Het was weer plezant !!

Marjan,

Ik ga mijn best doen, en met de hulp van Manuel en Aïssa gaat dit zeker lukken.

Aïssa,

Nu de bak nog, best wel spannend.

Hans

Even duidelijk maken wat er allemaal gaat gebeuren, ik heb een kleinere bak aangeschaft die de komende maanden moet dienen als tijdelijke huisvesting voor de vissen en de paar koralen die ik heb. Deze bak is 130x60x50, ja het is een beetje klein maar het is dan ook maar voor ongeveer 3 maanden, of de tijd die de nieuwe bak nodig heeft om goed te enten.

De foto's zijn van de tijdelijke bak die ik vandaag met de hoge druk spuit schoon ga maken, morgen komt de sump zodat ik er de afschuimer (ATK) en de opvoerpomp kan installeren. Vandaag ga ik alvast wat water uit de bestaande bak inbrengen, dit zal zo'n 120 liter zijn want dat is de voorraad verversings water die ik heb staan en zal de komende week telkens bijvullen tot hij vol staat, zo'n 390 liter.

Als lamp gebruik ik een van de armaturen die nu boven de bestaande bak hangen, dat is dan meer als 600 watt !

Hans

Bijlagen

• Tijdelijk 2 Publi.jpg
    Tijdelijk 2 Publi.jpg
    96 KB · Weergaven: 6
  • Tijdelijk 1 Publi.jpg
    Tijdelijk 1 Publi.jpg
    94,9 KB · Weergaven: 6
Dit is de "oude" bak die de komende weken afgebroken moet gaan worden, want in de hoek komt de nieuwe te staan en die kan alleen geplaatst worden als de oude weg is. Dit zal nog een hele klus worden wat de oude (250x60x60) is erg zwaar, maar ik ben van plan een materiaal lift te huren om hem van zijn plaats te krijgen en naar buiten te transporteren, overigens staat hij samen met de sump te koop, zie deze advertentie.

Hans

Bijlagen

• Nieuwe locatie 1.jpg
    Nieuwe locatie 1.jpg
    106,5 KB · Weergaven: 18
  • Nieuwe locatie 2.jpg
    Nieuwe locatie 2.jpg
    121,4 KB · Weergaven: 49
  • Oude aqua1.jpg
    Oude aqua1.jpg
    119,8 KB · Weergaven: 32
Hoi Anja Luc,

Toch goed dat we bij jouw geweest zijn anders had ik niet dit mooie keramiek. Verder doe ik mijn best om er iets moois van te maken.
Hoe gaat het met jouw nieuwe bak ?

Hans

het gaat hier nogb steeds naar wens Hans,zal in de week ééns wat fotokes trekken:)
Aquaviewer zei:
Hoi Anja Luc,

Toch goed dat we bij jouw geweest zijn anders had ik niet dit mooie keramiek. Verder doe ik mijn best om er iets moois van te maken.
Hoe gaat het met jouw nieuwe bak ?

Hans

Dat is goed nieuws want dan kan ik ook niet teveel problemen verwachten. Ben benieuwd naar de foto's.

Hans

Even een update van het tijdelijk onderkomen;

Afgelopen week om de dag 120 ltr uit het groten aquarium overgepompt naar het tijdelijke onderkomen.
Ook is deze week de sump geplaatst met de opvoerpomp en afschuimer.
Tevens al wat levend steen wat in de sump van het oude aqua lag in de tijdelijke bak geplaatst.

Ik wacht nog op de definitieve leveringsdatum van de nieuwe bak, het is de opzet dat een paar dagen ervoor alle levende have en koralen overgaan naar het tijdelijk onderkomen en de rest van het water en steen in een grote bak geplaatst gaat worden, deze grote bak zal straks dienen om het nieuwe aqua met keramiek te enten, het gaat dus meedraaien.

Op de foto's de stand van zaken van de tijdelijke bak.

Hans

Bijlagen

• Aqua tijdelijk 1 publi.jpg
    Aqua tijdelijk 1 publi.jpg
    97,9 KB · Weergaven: 12
  • Aqua tijdelijk 2 publi.jpg
    Aqua tijdelijk 2 publi.jpg
    97,4 KB · Weergaven: 11
Back
Bovenaan