Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

spike's rif

hier een overzichtje van de bak na het toevoegen van coralsnow en zeobak dit voor de paarse flap te laten verdwijnen.

de bak draaid sinds 06/10/2007 op zeo dus nu 10 weken .
Er is al een beetje verschil tezien aan sommige koralen maar voor de echte zeo kleuren te hebben is het nu nog een beetje tevroeg
Ik gebruik nu : zeostart,zeobak,zeofood,b-balance,k-balance,amino's,sponge power,coralsnow
Lang over nagedacht om zeo te gebruiken maar zekers geen spijt van de koralen doen het zeer goed en heb nog nooit zo een zuivere stenen gehad bijna geen algen te vinden

Bijlagen

• snow.jpg
    snow.jpg
    175,8 KB · Weergaven: 174
Het is er zeer zeker niet slecht van geworden;) ziet er erg mooi uit Spike:) :goed:

Ook goed te horen dat het goed gaat met de vlinders, mooie viskes....

Ge hebt zojuist bericht 1000 geplaatst... gefeliciteerd:D

zie dat je gaat stoppen met de zeo Spike,kan je uitleggen waarom precies,had je het systeem niet wat meer tijd moeten geven,drie maanden is kort vindt ikzelf voor echte veranderingen te zien vandaar mijn vraag.

jawsee zei:
zie dat je gaat stoppen met de zeo Spike,kan je uitleggen waarom precies,had je het systeem niet wat meer tijd moeten geven,drie maanden is kort vindt ikzelf voor echte veranderingen te zien vandaar mijn vraag.
hoi luc,
De reden dat ik ga stoppen met zeo is voor het volgende : een aanval van paarse flap echt niet onder controle te houden en het verbranden van de toppen al een paar mooie koralen verloren :(
Je gaat me niet horen zeggen dat zeo slecht is zekers nie als ik yvan zijn bak zie die ik wekelijks zie is het echt super .Door dit tezien bij yvan en er veel uren over gepraat te hebben ben ik er dan ook maar mee begonnen .
Naar mijn inziens lukt het hier niet door te weinig aan levend steen je weet de opbouw bestaat maar uit 60 kilo levend steen de rest rifkeramiek.
Ik denk gewoon dat de bac. niet genoeg in de stenen kunnen gaan en dat het daardoor niet lukt moest je een bak hebben met meer levend steen is dit zekers goed tedoen
Als je bak op zeo draaid is het echt niet te geloven hoe helder je water staat en je levend steen ,voor de aanval van paarse flap echt niks te vinden van algen op de stenen .
Met spijt in het hart moet ik dus echt stoppen met zeo

Geert,

de zeohuishouding vestigt zich niet alleen in het levend steen maar ook in het bodemsubstraat, rifkeramiek en vooral in de zeoreaktor...dus daaraan denk ik niet dat het ligt...
Persoonlijk zou ik er langere tijd over gedaan hebben maar om u situatie onder controle te krijgen halveer je de huidige dosissen om die dan geleidelijkaan terug op te bouwen.
Paarse flap ben ik eerder met zeo kwijt geraakt maar kreeg er wel de hardnekkige groene voor in de plaats. Pas na enkele maanden is die verdwenen deels door te filteren over een grotere aparte dosis fosfaatabsorber.
Dit systeem moet je de nodige tijd gunnen en traag opbouwen...

India zei:
Geert,

de zeohuishouding vestigt zich niet alleen in het levend steen maar ook in het bodemsubstraat, rifkeramiek en vooral in de zeoreaktor...dus daaraan denk ik niet dat het ligt...
Persoonlijk zou ik er langere tijd over gedaan hebben maar om u situatie onder controle te krijgen halveer je de huidige dosissen om die dan geleidelijkaan terug op te bouwen.
Paarse flap ben ik eerder met zeo kwijt geraakt maar kreeg er wel de hardnekkige groene voor in de plaats. Pas na enkele maanden is die verdwenen deels door te filteren over een grotere aparte dosis fosfaatabsorber.
Dit systeem moet je de nodige tijd gunnen en traag opbouwen...
hoi, dat je dit moet opbouwen weet ik maar al tegoed , bij sommige lukt het bij anderen niet en volgens mij zitten de meeste bac. niet in de reactor ....
In elk geval de paarse flap is al voor de helft verdwenen nu zien wat de koralen gaan doen

Al een tijdje geleden dat ik nog iets heb gepost in mijn dagboek.Na de tegenslag met de zeovit waardoor de bak volledig onder de rode flap zat gaat het nu echt wel de goede richting uit.Hier alvast wat foto's van de laatste aankopen die ik heb gedaan

Bijlagen

• DSC_0001.jpg
    DSC_0001.jpg
    226,6 KB · Weergaven: 21
  • DSC_0019.jpg
    DSC_0019.jpg
    275,1 KB · Weergaven: 14
  • DSC_0023.jpg
    DSC_0023.jpg
    348,7 KB · Weergaven: 21
  • DSC_0024.jpg
    DSC_0024.jpg
    174,2 KB · Weergaven: 62
  • DSC_0028.jpg
    DSC_0028.jpg
    294,8 KB · Weergaven: 18
Blij te lezen dat alles is goed gekomen. Hoe heb je de flap weg gekregen?

m vr gr

Yves

Back
Bovenaan