Starretje
ZeewaterForum lid
Heel vet zeg!! Maar gaan ze niet aan de wandel, en kan zoiets in een mix tank erbij?
Rockflowers passen uitstekend in een mix tank erbij. Als ze goed naar hun zin staan lopen ze in principe niet. Naar hun zin staan is. Niet in de volle stroming. Liever low flow dan medium flow heb ik het idee. Plaats ze in het zand/grind daar waar ze ook tegen de stenen van je rif kunnen liggen. De helft van hun schijf ligt dan als het ware horizontaal op je bodem en de andere helft verticaal tegen de rots. Hun lievelings positie.

Als je ze op een rots in je aquascape wilt zetten dan maak ik zelf altijd een speciaal stek steentje. Hierin druk ik dan een klein gaatje van van 2 duimen groot en kwa diepte ongeveer 2 duimnagels 4a5cm ongeveer. Hier zal de voet zich in gaan vastzetten. In principe zullen ze dan ook niet meer weg lopen. Dit steentje kan je dan overal op je rots scape plaatsen waar je wil. Hieronder een stekje die ik afgelopen weekend heb gevuld met me nieuwe aankoop. Deze Flower was echt klein, slechts 3cm dus verzuipt nu nog geheel in het gaatje van het stek steentje. Maar over een tijdje zal hij er mooi overheen vallen met z'n schijf.

Maar garantie heb je helaas nooit. Ze kunnen altijd gaan lopen. Maar in principe bijna niet. Mochten ze wel gaan lopen dan is dat heel langzaam, je praat dan over max 20cm per nacht. Dus heb je redelijk wat tijd om in te grijpen mochten ze bij een ander koraal in de buurt komen.