U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Gister alles gevuld met zoetwater, ik heb het hele systeem aangesloten zoals het zou gaan moeten draaien.
Alles draait lekker, overloop is stil, afschuimer hoor je ook niet.
Het enige wat erg veel bromt is de opvoerpomp Eheim compac 5000+ en de 2X tunze 6065, hier heb ik dan ook wat vraagjes over.
Ik heb de opvoerpomp al op een schuimmatje gezet, ik merk dat de pvc die erop aangesloten is nog erg veel trilt, dit veroorzaakt volgens mij ook het brom geluid. Er zit al een stuk silicone slang tussen de pomp en het pvc alleen heb ik het gevoel dat dit stuk te kort is(ongeveer 15 cm) om de trillingen op te vangen van deze krachtige pomp.
Ik heb al gezocht naar een langer stuk maar ik kan nergens dit soort slang vinden, iemand een idee waar ik dit kan kopen?
De tunze zorgen ervoor dat de ruiten trillen van het aquarium, dit veroorzaakt ook een brom geluid.
Iemand een idee hoe ik dit kan verminderen?
misschien een stuk slang tussen de magneet en het glas?
De laatste optie zou denk ik zijn om een tunze rock aan te schaffen en deze ergens op het rif te zetten, hierdoor is er geen contact meer met de ruiten.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
verder ziet alles er top:goed: uit en draait het allemaal zeer goed.
De bak is nu officieel ZOUT!!!!-zuipers
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.