Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

SaltLake in SweetLakCity

Steve zei:
Let op! opmerking nr 5 van Peter voordat je er niet meer bij kan! Als de bak gevuld is, is het gewicht enorm en kan deze zoals ik het nu zie naar links of naar rechts bewegen, ongeacht de dikte van de balken!

Suc6
Er zal nog zeker wat gebeuren aan de stevigheid van het geheel, het laatste wat ik wil is dat alles staat incl. levensteen, en het hele zooitje komt naar beneden zetten, maar wel bedankt voor je reactie.

ik was van plan om er watervaste multiplex platen(18 mm) om heen te maken waarin aan de voorkant deurtjes komen en voorzien wordt van een verfje.

ik ga er van uit dat dit stevig genoeg zal zijn, maar zeg het aub wanneer iemand een andere mening hierover heeft.

Deze week zal ik PVC leidingen gaan leggen en een afspraak maken met me oom (ex timmerman) die me kan helpen met de ombouw en lichtkap.

hey Jeffery,

Welkom op dit forum en ook uit Zoetermeer altijd leuk.
ziet er goed uit allemaal en ik zal dit topic gaan volgen.

Groeten Jeroen

AquaReus zei:
Hey Jeffrey, ziet er goed uit joh die sump. Klopte de maten een beetje van het onwerp?

Ter info: de boot wordt verwacht op 4 mei, ca 1 week later heb ik de afschuimer beschikbaar als je nog geinteresseerd bent.

gr,
Jochem.
Hoi Jochem,

Ik ben ook wel blij met deze sump, de maten zijn perfect.
Ik ben nog steeds geïnteresseerd in de afschuimer dus laat het me weten wanneer hij er is!

Hey,

Weer een SweatLaker, welkom hier en ga je dagboek zeker volgen! Mocht je nog stekjes zoeken in de buurt als ik ze heb ben je welkom!

Gr Kevin. (wijk 28)

even een vraag:

is de Eheim Compact+ 5000 een goede opvoerpomp voor mijn bak? of kan ik beter voor de 1262 gaan?

ik heb namelijk een leuke aanbieding gezien voor de compact+ 5000

Zo weer even een update:

De afschuimer(BM150) is net afgeleverd door Jochem(Aquareus).
Het is een erg mooi ding.

Vrijdag wil ik aan de ombouw gaan beginnen.

Techniek wat ik nog moet kopen:
- Stromingspompen
- Osmose
- verwarming

Als iemand iets leuks te koop heeft hoor ik dit graag.

Bijlagen

• IMG_5867.jpg
    IMG_5867.jpg
    88,7 KB · Weergaven: 16
  • IMG_5866.JPG
    IMG_5866.JPG
    107,3 KB · Weergaven: 21
Als je de compact 5000+ voor een mooie prijs kan krijgen zou ik zeker die nemen.

Ja, dat heb ik ook gedaan, hij staat namelijk al in de sump :).
maarja we waren gister zo bezig met de afschuimer dat we die een beetje over het hoofd hebben gezien.

Jeffrey,

Dat stopcontact achter je sump zit daar best gevaarlijk. beetje water eroverheen en je hebt een probleem.
Zou daar wel even naar kijken.

Jeffrey,

Dat stopcontact achter je sump zit daar best gevaarlijk. beetje water eroverheen en je hebt een probleem.
Zou daar wel even naar kijken.

Bedankt Dakine, Ik heb hier zelf ook al naar gekeken en was dan ook vooral bang dat door waterdampen dit stopcontact zal gaan roesten/rotten.

Ik ben van plan om tijdens het maken van de ombouw, een plaat tegen de achterkant aan te schroeven en deze geheel waterdicht te maken door middel van silicone kit. Aan de 2 zijkanten maak ik dan ventilatieroosters zodat er wel lucht bij kan.
Ik hoop hier vrijdag mee te beginnen.

zo de lichtkap is gemaakt van watervast multiplex, moet alleen nog geschilderd worden.

Bijlagen

• IMG_5879.JPG
    IMG_5879.JPG
    75,3 KB · Weergaven: 50
Hey Jeffery,

Je licht kap ziet er goed uit wanneer ga je beginnen aan de ombouw?
kan je mij een pb sturen waar je die eheim heb gekocht?

mvg Jeroen

hoi Jeffery.

Wat voor waterstand heeft de afschuimer nodig, zie dat je 25 cm water hebt in de sump?

En als je vriend glassnijder is zou ik de gafzakken zo hoog mogelijk boven het water hangen.
Even wat glas snijden, kitten en op de sump zetten.

Nu zitten ze max. 5 cm boven water en krijg je geen druk in de zakken die het water door het stof drukt.

mvgr
twan

hoi Jeffery.

Wat voor waterstand heeft de afschuimer nodig, zie dat je 25 cm water hebt in de sump?

En als je vriend glassnijder is zou ik de gafzakken zo hoog mogelijk boven het water hangen.
Even wat glas snijden, kitten en op de sump zetten.

Nu zitten ze max. 5 cm boven water en krijg je geen druk in de zakken die het water door het stof drukt.

mvgr
twan

Ik ga denk ik volgende week aan de ombouw beginnen.

twan, mijn afschuimer heeft een waterstand van 25 cm nodig.
Ik begrijp wat je bedoelt met de druk in de gafzakken, zou ik dan mijn sump geheel moeten verhogen met glas, bedoel je dit?

Ik heb dan ook gelijk een vraag hierover, is een gafzak echt nodig? ik neem namelijk ook sponzen die tussen het glas komen waar het water doorheen moet stromen, deze sponzen verschoon/vervang ik uiteraard regelmatig.

Als een gafzak wel echt nodig is hoor ik graag van je hoe ik deze zo hoger kan plaatsen.

hoi Jeffery.

Een gafzak is niet nodig, maar kan af en toe wel gemakkelijk zijn.

mvgr
twan

Osmose apparaat uit Duitsland besteld via Ibeej.

en dan wel de: 5-Stufige Umkehrosmose-Anlage + Druckerhöhungspumpe
Deze heb ik vandaag binnen gekregen.

ben alleen nog aan het twijfelen waar ik hem wil plaatsen,
in de schuur die feitelijk naast het aquarium zit, alleen ben ik bang dat het water in de winter bevroren raakt.

of op zolder bij de wasmachine/droger, maar dan moet ik wel een aardig lange slang naar beneden laten lopen.

Bijlagen

• osmose.jpg
    osmose.jpg
    35,8 KB · Weergaven: 780
zo nu al een tijdje bezig en het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf,

hier een overzicht foto:
-excuus

Bijlagen

• Aquarium AF.jpg
    Aquarium AF.jpg
    104,2 KB · Weergaven: 264
haha, was het maar zo'n feest.

net even photoshop geïnstalleerd en moet toch ergens op oefenen.

wat wel echt gebeurt is,

osmose apparaat geïnstalleerd, toch maar in huis bij de wasmachine/droger.

mooie lijstjes op de lichtkap gemaakt.
van 't weekend achtergrond halen en erin kitten

Back
Bovenaan