U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
In m'n definitieve platen zullen die er zijnPeter H. zei:Ik vind het allemaal prachtig en mooi hoe jullie dit maken maar(begrijp me niet verkeerd ,is geen kritiek) ik mis toch wel de holtes en tafeltjes bij de echte rifkeramiekplaten waar allerlei stekjes in of op gezet kunnen worden.
ruko1988 zei:Van logen met zuren heb ik zelf geen kennis. Dit is dan misschien gedaan om het natuurlijke logingsproces te versnellen.
Binnenkort ga ik werken met een ander soort cement en een ander soort zand die schoner zijn en dus ook sneller zullen uitlogen. Hierna zal het eindproduct ook de witte kleur hebben zoals je het in de winkel koopt.
gr Ruben
Die lossen ook op tijdens het ontzouten, want er is altijd wel een wel een scheurtje waar water doorheen kan. Door het osmolariteitsverschil zullen deze ook in het water oplossen bij contact met water.Ivan1407 zei:Ruben, als je het broxo zout mengt met het cement wat gebeurt er dan met door cement ingekapselde zoutkristallen? Deze raken bij het uitlogen niet opgelost en blijven in de cement zitten???
foto`s?Ivan1407 zei:Ik heb deze middag m'n eerste Broxo-paneel gemaakt. Daar ik enkel maar Broxo 6 - 15 kon vinden heb ik andere verhoudingen moeten gebruiken: cement - koraalzand - zout // 7 - 20 - 15. Basisplaat: 1 cm dik met enkel zand en cement.
Ziet er veelbelovend uit! Leuk dat ook andere mensen dit proberen.Ivan1407 zei:Hier is ie dan. Hij is niet breder dan 5 - 6 cm. Voor het finale resultaat zullen we nog 4 weken moeten wachten blijkbaar.
Ben toch benieuwd naar het eindresultaat met deze grote zoutkorrels. Maakt het er alleen maar spannender op. Deze nu laten uitharden en nog twee gelijkaardige exemplaren maken. Daarna met z'n drieen in badruko1988 zei:Ziet er veelbelovend uit! Leuk dat ook andere mensen dit proberen.
gr Ruben
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.