Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Reef at sea

Da's een mooi stukje koraal wat je over had Marcel. Heb je daar heel toevallig binnenkort nog weer wat van over?😬
Ik heb lang getwijfeld om groter te gaan. Ik zag erg op tegen hoe ik dat leidingwerk allemaal aan moet sluiten, welke skimmer moet ik nemen, wel of geen fleecefilter, welke pomp enz enz
Ik was daar best wat onzeker over, ik weet alles van een nano maar dit is een geheel andere tak van sport

vanmiddag een paar uur met @Patrick_NL erover gesproken die me flink wegwijs heeft gemaakt en spontaan heeft aangeboden me eventueel te helpen bij de aankoop en de boel aan te sluiten onwijs tof dus.

ik heb daarom vandaag de knoop doorgehakt om groter te gaan. Het tekort aan ruimte in mijn nano is straks opgelost door voldoende ruimte en om die reden heb ik nu geen stekken maar ik blijf bij mijn principe als ik in mijn grotere bak stekken over heb blijven ze gratis voor leden die ik goed ken en vertrouw (geen eendagsvliegen die de boel een week later op marktplaats zetten)

dus nog even geduld, maar stekken komen vanzelf gratis beschikbaar

Ik heb lang getwijfeld om groter te gaan. Ik zag erg op tegen hoe ik dat leidingwerk allemaal aan moet sluiten, welke skimmer moet ik nemen, wel of geen fleecefilter, welke pomp enz enz
Ik was daar best wat onzeker over, ik weet alles van een nano maar dit is een geheel andere tak van sport

vanmiddag een paar uur met @Patrick_NL erover gesproken die me flink wegwijs heeft gemaakt en spontaan heeft aangeboden me eventueel te helpen bij de aankoop en de boel aan te sluiten onwijs tof dus.

ik heb daarom vandaag de knoop doorgehakt om groter te gaan. Het tekort aan ruimte in mijn nano is straks opgelost door voldoende ruimte en om die reden heb ik nu geen stekken maar ik blijf bij mijn principe als ik in mijn grotere bak stekken over heb blijven ze gratis voor leden die ik goed ken en vertrouw (geen eendagsvliegen die de boel een week later op marktplaats zetten)

dus nog even geduld, maar stekken komen vanzelf gratis beschikbaar
Dat is super om te horen! Dan heb ik hopelijk tegen die tijd ook wat om met je te ruilen😜

Heb je al een idee welke afmeting je wilt gaan houden Marcel?
Ja ik wil @JL92 opvolgen (zo’n bak wil ik ook nieuw kopen) een waterbox 60.2 deze heeft een volume van ongeveer 200 liter en ik hoor alleen maar goede verhalen daarover. Voor veel mensen is 200 liter nog veel te klein maar voor mij met een nano 60 een flinke upgrade. Ik moet eerst bouwkundig wat kleine maatregelen nemen om ruimte te maken en dan ga ik alles in 1 keer kopen.

Wat deze hobby met je doet weet ik niet, maar als ik bij iemand over de vloer kom met een mooie grote bak dan krijg ik hartkloppingen zoals ik die lang geleden voelde als ik smoorverliefd werd :)
Ik heb echt zin in een (voor mij althans) grote bak

maar we praten hier in het dagboek van Patrick ik wil dat niet teveel vervuilen met mijn gezwam :)
Wel dank voor je interesse !

Hey Patrick even een vraagje nu dat hier het refugium ingericht kan worden. Ben ik op zoek naar een wierenlamp en was mijn vraag ben je nog steeds tevreden over je wierenlamp. Zou deze lamp genoeg zijn om boven een wierenfilter te hangen van 110cm op 40cm denk je?

Hey Patrick even een vraagje nu dat hier het refugium ingericht kan worden. Ben ik op zoek naar een wierenlamp en was mijn vraag ben je nog steeds tevreden over je wierenlamp. Zou deze lamp genoeg zijn om boven een wierenfilter te hangen van 110cm op 40cm denk je?
Hoi, de wierenlamp voldeed prima. Ik heb het wierenfilter er af gehaald omdat mn nitraat en fosfaat 0 zijn en ik dat terug zie in m'n caulastrea.
Of de lamp 100 cm effectief kan belichten betwijfel ik, maar die 40 cm gaat zeker.

Waarom heb je zo'n enorm wierenfilter? 😅

Dat was mijn oude vroegere zoetwaterbak. Omdat ik die toch nog had staan heb ik die naast de filter in de kelder gezet met het gedacht kan ik er altijd stenen en wieren in gooien en het geeft extra water. Ook heb ik dan een plek voor moest ik ooit eens een vis appert ofzo moeten zetten je weet het nooit niet.

Zoals de sneakpeak van gisteren al liet zien, zwemt er een nieuw visje rond; een hele mooie Genicanthus bellus.
Het is een vrouwtje welke niet goed kon aarden in de initiële harem, maar hier zeer welkom is!
Nog wel wat schuchter, zeker als die lange vent met z'n camera voor de bak staat 😅

20211025_172010.jpg

Zoals de sneakpeak van gisteren al liet zien, zwemt er een nieuw visje rond; een hele mooie Genicanthus bellus.
Het is een vrouwtje welke niet goed kon aarden in de initiële harem, maar hier zeer welkom is!
Nog wel wat schuchter, zeker als die lange vent met z'n camera voor de bak staat 😅

Bekijk bijlage 571264
Als als als... je ooit ergens een mooie en gezonde partner tegenkomt voor dit prachtige keizertje: doen!!

Zeker!
Heb alleen wel begrepen dat die nog een stukje prijziger zijn...
Gewoon een tweede vrouw bijzetten. Dan kleurt er vanzelf één om. Juist ook heel tof om dat te zien gebeuren.

Back
Bovenaan