Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Reef at sea

Ik heb zelf de coralbox wifi doseerpomp, volgens mij wel een kwalitatief prima ding die zeker niet het goedkoopst is in mijn optiek, bij mij liepen ze leeg dus heb er voor zeker te zijn sowieso maar terugslagklepjes op gezet onder het mom wie niet waagt blijft maagd

De coralbox wifi doseerpompen staan er helaas bekend om dat ze niet goed afsluiten, dit kun je verhelpen door de koppelstukjes bij de koppen te vervangen.

Een terugslagventiel gebruiken is trouwens altijd een goed idee naar mijn mening.

Dan ga ik maar terugslagklepjes bestellen want dit was de goedkoopste die ik kon vinden. Een Jebao DS5 zonder wifi 😅
Zou ik zelf sowieso doen man! Ik had ze bij ocean store besteld eurootje t stuk daar kun je geen buil aan vallen.
Sterker nog, goedkoopste hobby item ooit hier thuis

Zo hee dat ziet er goed uit en gaaf die gekleurde slangen, maar magnesium daalt waarschijnlijk zo langzaam dat je dat handmatig blijft doen ?

ik voeg dagelijks KH toe. 2 x per week calcium maar magnesium heb ik nooit hoeven bijvoegen door de waterwissels blijft dit op peil

van de week donderdag of vrijdag kom ik ff bij je langs je hoort me nog wel
Dat is het gekke elk systeem is wat dat betreft anders bij ons is Magnesium op ca na nu juist het meeste wat verbruikt wordt .
KH is ten opzichte van die twee een stuk minder .
In onze oude nano was het nog extremer en was magnesium hetgene wat het meest verbruikt werdt .

Dat is het gekke elk systeem is wat dat betreft anders bij ons is Magnesium op ca na nu juist het meeste wat verbruikt wordt .
KH is ten opzichte van die twee een stuk minder .
In onze oude nano was het nog extremer en was magnesium hetgene wat het meest verbruikt werdt .
Het heeft denk ik te maken met welk zout je gebruikt alhoewel wij allebei ATI water gebruiken

Het heeft denk ik te maken met welk zout je gebruikt alhoewel wij allebei ATI water gebruiken

En je koralen 😬

@Patrick_NL goeie dingen, doseerpomp gaat echt wel helpen! Hier ook jecod gehad, nooit geen gedonder mee gehad. Dat ding draait nu nog steeds op de bak een vriend van me 👍.

De coralbox wifi doseerpompen staan er helaas bekend om dat ze niet goed afsluiten, dit kun je verhelpen door de koppelstukjes bij de koppen te vervangen.

Een terugslagventiel gebruiken is trouwens altijd een goed idee naar mijn mening.
Die coralbox heb ik ook erg tevreden mee
Ik heb ook die terugslag ventielen maar voor de zekerheid heb ik ze bij het begin van de doseerpomp en als extra veiligheid op het einde van de slangen
Je weet maar nooit 😄

In feite vind ik dit gewoon heel slecht. Een doseersysteem is iets waar je blind op moet kunnen vertrouwen wat raar dat er vanuit de fabrikant geen terugslagventielen worden meegeleverd of op zijn minst wordt geadviseerd deze erbij aan te schaffen. Veiligheid is alles voor een kwetsbaar iets als een zeeaquarium

In feite vind ik dit gewoon heel slecht. Een doseersysteem is iets waar je blind op moet kunnen vertrouwen wat raar dat er vanuit de fabrikant geen terugslagventielen worden meegeleverd of op zijn minst wordt geadviseerd deze erbij aan te schaffen. Veiligheid is alles voor een kwetsbaar iets als een zeeaquarium
Eens dat het betrouwbaar moet zijn.
Oneens dat ventieltjes nodig zijn.

Grotech NG doseerpompen hebben geen last van leeglopen (althans mijn units niet).

Coralbox leverde bij mij ventielen mee. Helaas waren die niet van goede kwaliteit en bevatten ook nog metaaldelen.

Alleen dure pompen werken waarschijnlijk prima zonder terugslag klepjes (kamoer is een naam met een goede reputatie).

Coralbox leverde bij mij ventielen mee. Helaas waren die niet van goede kwaliteit en bevatten ook nog metaaldelen.

Alleen dure pompen werken waarschijnlijk prima zonder terugslag klepjes (kamoer is een naam met een goede reputatie).
Kamoer, grotech,...
Ik heb zelf de D&D h2ocean P4 pro, wat een naam, die zal ik ook wel hebben bijbetaald 😉😀.
Eigenlijk is dat een kamoerpomp met een andere naam op. Supertevreden van, na 6 maanden nog eens de calibratie gechecked. Nog altijd spot on.
Maar alle techniek kan falen, ook de duurdere.

Kamoer, grotech,...
Ik heb zelf de D&D h2ocean P4 pro, wat een naam, die zal ik ook wel hebben bijbetaald 😉😀.
Eigenlijk is dat een kamoerpomp met een andere naam op. Supertevreden van, na 6 maanden nog eens de calibratie gechecked. Nog altijd spot on.
Maar alle techniek kan falen, ook de duurdere.
Toevallig zit ik uit interesse op kamoer te googelen en kom steeds op D&D uit, ik heb je pomp bekeken prijs valt me mee mooi stukje techniek en gekleurde slangen

Toevallig zit ik uit interesse op kamoer te googelen en kom steeds op D&D uit, ik heb je pomp bekeken prijs valt me mee mooi stukje techniek en gekleurde slangen
Kamoer maakt de pompjes voor D&D , je betaald dus meer omdat er D&D op staat .
Zo moest ik een nieuwe ketting voor m'n brommert en die koste orgineel met mv agusta print 740 eurotjes , de "fake" ketting koste 190,- was van 't zelfde materiaal gemaakt en kwam notabene uit dezelfde fabriek :confused:
Maar on topic ... Kamoer heb ik ook en zijn perfecte pompjes .... zonder terugslagventiel

Kamoer maakt de pompjes voor D&D , je betaald dus meer omdat er D&D op staat .
Zo moest ik een nieuwe ketting voor m'n brommert en die koste orgineel met mv agusta print 740 eurotjes , de "fake" ketting koste 190,- was van 't zelfde materiaal gemaakt en kwam notabene uit dezelfde fabriek :confused:
Maar on topic ... Kamoer heb ik ook en zijn perfecte pompjes .... zonder terugslagventiel
De originele kamoer is iets duurder.

De H2Ocean P4 Pro staat daar voor 349 maar dan krijg je geen ophangplaatje en slangen.
Sorry Patrick voor de doseerpomp conventie 😉,
Bij ocean store, staat ie 315.

Toch 2x de prijs van de coralbox, die het bij mij overigens ook prima doet (verloopt nauwelijks, maar bij kleine hoeveelheden vast en zeker minder nauwekeurig).

0.1 ml doseren zou ik er niet mee doen (dat is 5 druppels ofzo)

Back
Bovenaan