U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Begint er al op te lijken! Blijf het een mooie scape vindenDe witte waas is gelukkig ook weggetrokken!
Er zit nu nog wel wat algaanslag op de ruit, maar dat is te verhelpen
Bekijk bijlage 562761
Dank je!Begint er al op te lijken! Blijf het een mooie scape vinden![]()
Dank je!
Ik probeer het al voor te stellen vol met flinke koraal kolonies en meer felgekleurde vissen..
Niet volledig, ik vind de LPS en buttons ook nog steeds erg leuk.Word zeker gaaf! Ga je je nu op SPS richten?
Strikt genomen is geen enkel aquarium groot genoeg voor eender welke vis.Mooi visje, ook een van mijn favorieten. Daarom gelijk een vraag, er wordt vaak gesteld dat deze dokter toch relatief groot wordt en veel zwemruimte nodig heeft. Heeft deze dan aan 1m genoeg? Vraag het ook puur omdat ik me afvraag of deze dokter voor mij een optie zou zijn (RSR425, 1,20m bak).
Dankje voor de feedback. Combineren van dokters stond sowieso niet op de planning voor mij. Zie hier toch dat de Zebrasoma soorten qua grootte een beetje over één kam geschoren worden, maar een Xanthurum is toch eigenlijk niet vergelijkbaar met een Flavescens? Of vergis ik mij dan.Strikt genomen is geen enkel aquarium groot genoeg voor eender welke vis.
Maar de Zebrasoma soorten blijken, door de mand genomen, goed houdbaar in huiskameraquaria vanaf 1 meter, vermits er veel zwemruimte én een paar goede schuilplaatsen aanwezig zijn.
Let wel op dat de Z. xanthurum een bazig karakter ontwikkeld ten opzichte van soortgenoten en andere Zebrasoma soorten. Combineren met andere Z.-soorten is dus bij voorbaat niet altijd 'easy-peasy'.
Ik denk dat voor de vissen de rostratus een gelijke vorm heeft en als dokter gezien wordt?Ik vind de xanthurum ook een prachtige doktersvis. Bij mij zwemt er een exemplaar door mijn aquarium. Is een rustige vis en zit al vanaf het begin in mijn bak. Nooit geen agressie bij de vis waargenomen naar andere aanwezige vissen en eventuele nieuwkomers.
Maar toen ik eind maart een pincetvis aan het aquarium toevoegde, werd deze enorm agressief door de dokter bejegend. Ik heb bijna 2 maanden nodig gehad om dit goed te krijgen. In het begin was ik al van plan om de rostratus aan een liefhebber uit de buurt te geven. Uiteindelijk is het me toch gelukt om de vrede te laten weder keren in de bak.
Maar ik zal nu echt geen soort vis van het type vlinder, keizer en laat staan dokter in mijn bak erbij te plaatsen.
Lipvissen en baarsjes zijn tot nu toe totaal geen probleem geweest.
Het verhaal van de rostratus kun je vinden in mijn dagboek.
Ben het qua vorm van de vissen geheel met je eens.Ik denk dat voor de vissen de rostratus een gelijke vorm heeft en als dokter gezien wordt?
Het blijft met veel vissen altijd een gok. Maar keizers en vlinders staan niet op m'n wishlist, veel te zuinig op m'n koraaltjes![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.