U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Ja, ik moet nog even alle koralen die deze week toegevoegd zijn mooi op de foto zetten, maar dan moeten ze wel ff meewerken en mooi uit gaan staan.Keurig!
Aquarium wordt ook steeds voller en doet het goed zo te zien![]()
Dank je!Ziet er goed uit zeg! Mooie bak en mooi opgelost met die apparatuur aan de deurtjes!
Een klusje wat ik al veel te lang uitgesteld heb even gedaan..
De controllers hangen nu netjes overzichtelijk aan de binnenkant van de deurtjes. Geen gerommel meer in een donker hoekje waarbij je altijd wel ergens een stekkertje van los trekt..
Bekijk bijlage 569448
Ik zit eigenlijk te wachten tot m'n nieuwste euphyllia's vol open gaan staan. Maar op de een of andere manier hebben een paar er wat moeite mee en staat niet zo vol als ik ze kochtZiet er strak uit! Wanneer krijgen we een update foto van de bak![]()
Ah klote! Misschien een verschil in waterwaardes ofzo?Ik zit eigenlijk te wachten tot m'n nieuwste euphyllia's vol open gaan staan. Maar op de een of andere manier hebben een paar er wat moeite mee en staat niet zo vol als ik ze kocht![]()
Dat zal ongetwijfeld het geval zijn.Ah klote! Misschien een verschil in waterwaardes ofzo?
Ahja, dan zal het over een weekje of wel weer helemaal tiptop zin.Dat zal ongetwijfeld het geval zijn.
Ik heb een nitraat van max 2 en niet meetbaar fosfaat.
M'n kh was wel wat gezakt, stond op 6 en nu langzaam ben ik die aan het verhogen.
Ik heb meteen maar een doseerpomp besteld om de kh en calcium automatisch te doseren. Wellicht blijft het dan wat stabieler![]()
Haha, dat zeker. Zie ze ook lekker groeien over het algemeenAhja, dan zal het over een weekje of wel weer helemaal tiptop zin.
Wel mooi om verbruik te zien![]()
daar mag nog wel een beetje aan gesleuteld worden...Even een testrondje gedaan:
Nitraat: 0,2
Fosfaat: niet meetbaar
KH: 8
Ca: 370
Mg: 1500
Jup.. vandaag eens naar Coral and Fish store wat vis halen. Die nitraat en fosfaat moet wel wat omhoog..daar mag nog wel een beetje aan gesleuteld worden...![]()
Denk ik ook. De kh was vd week lager. Dit in combi met de calcium en de lage nitraat ...Lang zo slecht niet toch! Gok dat het calcium de oorzaak is voor de toorts.
Kan je de schuimer niet iets knijpen?Jup.. vandaag eens naar Coral and Fish store wat vis halen. Die nitraat en fosfaat moet wel wat omhoog..
Leuk zo'n dikke afschuimer, maar alles op 0 is ook niets
Calcium iets omhoog trekken en houden straks met de doseerpomp..
Komt allemaal goed![]()
Ja, staat ie ook al iets.Kan je de schuimer niet iets knijpen?
Beste excuus in de aqua wereld iddMaar meer vis is toch een goed excuus?![]()
Ik wil in ieder geval een schooltje juffertjes.Beste excuus in de aqua wereld idd.
Weet je al wat je gaat halen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.