Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Project in de muur van Mark

Deze bak is qua opbouw nog steeds één van mijn favorieten, luchtig maar toch heel wat plaats voor koralen.
Gewoon super!!

MArc

Dank je Marc:)

Dank je Mandy en Johnny.

Binnenkort weer een update, vanwege de installatie van de nieuwe sump en de nieuwe afschuimer.

Grt. Mark

ziet er echt super uit , maarre stekjes?.....

Nog effe wachten Jack;). Ik geef je wel een seintje. Wat zoek je zoal?

mogge, mooie kleurtjes steenkoraal:cool:

Hoi Mark!
Mooi filmpje zeg!!!
Krijg zo een mooi beeld hoe je bak erin totaal bij staat! Super!!!!
Ik zie ook 3 gele dokters + een xanthurum samen rond zwemmen!! Geweldig!! Gaat dat al lang goed??
Groeten Bas

He Bas,

Dank je voor het compliment. De acro's moeten nog wat meer groeien en dan ben ik meer tevreden, maar de opzet is er. Overigens zijn het idd. 3 Z.flavescens en 2 xanthurums. Ik denk dat ik de 3 gele al 2 en een half jaar heb zwemmen en een jaar later de 2 xanthurums bijgeplaatst. Dat ging overigens niet van een leien dakje:rolleyes:. De 5 zwemmen dus nu al zeker anderhalf jaar samen zonder noemenswaardige problemen vanaf het moment dat ze elkaar geaccepteerd hadden.

Grt. Mark.

Zo pffffffffff net klaar met opruimen, maar de nieuwe sump en afschuimer draaien. Samen met de zeer gewaardeerde hulp van ErikK de oude sump eruit en de nieuwe erin. Zonder hulp niet of nauwelijks te doen. Erik ontzettend bedankt hiervoortopjes. De nieuwe schuimer begon direct als een malle te schuimen, daar verwacht ik heel veel van:cool:. Eens kijken wat dat voor een effect op mijn bak heeft. Foto's volgen later.

Grt. Mark.

PS: Aissa jij bedankt voor het meedenken en het leveren van de prachtige sump. Helemaal toptopjes

Even een korte uitleg:

Van rechts naar links:

- afvoer water van het aquarium komt uit in een soort refugium met wat zand, stenen en wiertjes welke verlicht gaat worden volgens een omgekeerde dag/nacht cyclus.
- dit komt middels een overloopkam en zwart glas (om het licht van de rest van het techniek gedeelte gescheiden te houden) uit in het afschuimer vak met nog plaats voor 1 of 2 filtertjes. Ik ben nog aan het twijfelen of ik ga voor biopellets of dat ik voor de zeoliet lite (basic 4) ga.
- dit komt dan weer uit in een bellenvanger en vervolgens in het vak met de opvoerpompen.
- helemaal links het osmose vak.

Bijlagen

• Herschaalde kopie van P1130677.jpg
    Herschaalde kopie van P1130677.jpg
    127,2 KB · Weergaven: 14
  • Herschaalde kopie van P1130678.jpg
    Herschaalde kopie van P1130678.jpg
    128,7 KB · Weergaven: 34
Netjes Mark! Ben benieuwd naar de prestaties van je nieuwe Ati schuimer....

Nu al schuimt deze als een beest. Het is nog heel kort, maar ik ben al zeer tevreden.

Weer eens een filmpje gemaakt. Is leuk om te doen. Ik ga denk ik in de toekomst maar eens sparen voor een wat beter toestel om te filmen en fotograferen. Ook hier is de beeldkwaliteit weer geen HD en youtube maakt het zelfs nog slechter na het uploaden.

Ditmaal een filmpje van het nieuwe nano-stekkenbakje welke nu zo'n kleine 2 maandjes weer draait. Er zit nog wat flap in van de herstart, maar dit is al weer op z'n retour. Ook zit er nog geen visje in, waardoor de microfauna goed zichtbaar is.

Grt. Mark.

[video=youtube;NnrMpSoj718]http://www.youtube.com/watch?v=NnrMpSoj718[/video]

De nieuwe schuimer doet flink z'n best. Elke dag wel een dikke cm dikke donkere drab Powat .
Echt wel lekker werken zo met de nieuwe sump. Lekker schoon en makkelijk in gebruik.

Ook weer eens wat fotootjes......

Bijlagen

• Herschaalde kopie van P1130776.jpg
    Herschaalde kopie van P1130776.jpg
    136,3 KB · Weergaven: 25
  • Herschaalde kopie van P1130793.jpg
    Herschaalde kopie van P1130793.jpg
    148,1 KB · Weergaven: 21
En nog maar eens een overzicht....

Bijlagen

• Herschaalde kopie van P1130791.jpg
    Herschaalde kopie van P1130791.jpg
    118,6 KB · Weergaven: 87
Net als bij jou heb ik led boven de bak hangen alleen een ander merk. Ik zou nooit meer andere verlichting willen.

Back
Bovenaan