Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Project in de muur van Mark

Thnx Jaap, Peter en Wesley.

Heb ook wel mijn probleempjes (beetje flap op de bodem, glasannemonen die weer de kop op steken, plaag van bruine poliepen en de koralen die elkaar aan het netelen zijn) , maar dat komt omdat ik het af en toe wel eens een beetje verwaarloos. :rolleyes: Nu moet er toch wel weer ingegrepen worden.

Hulp nodig bij 't snoeien.......:p , prachtige macrofoto's trouwens!

Laatst bewerkt:
Da's lekker dan Mark.... Net nu ik eindelijk de beslissing heb genomen om ermee te stoppen, ga jij zulke foto's plaatsen! [emoji6]

Prachtig man! Tot vanmiddag

Sent from my iPad using Tapatalk

Oei..................net een "gouden regen" van mooie foto's Mark!:biggrin: Veel te veel moois om alles te noemen!...:p:cool: maar twee weken niet schoon maken zo'n beauty!!!.....:eek: van mij zou je dan zeker dit op het muil verdienen haha
nog een fijn weekend!
groetjes, Lara

Mooie foto's Mark!
En ik moet eerlijk bekennen dat ik ook regelmatig schuldig ben aan het niet schoon houden van de ramen. Maar dat geeft dat altijd weer een 'wow' moment!

Denk maar zo, Mark; je hebt wel eer van je werk op deze manier.. ;)

Prachtig mooie foto's en dat met minimaal aan onderhoud, helemaal top !

Groeten,
Erik

Prachtig om te zien Mark!

Gr Thijs

netjes mark...mooi gezond allemaal.
de "problemen" die jij beschrijf zijn mij ook niet vreemd.

Hulp nodig bij 't snoeien.......:p , prachtige macrofoto's trouwens!

Thnx Bas, Erik, Thijs, Glenn en Jack.

Da's lekker dan Mark.... Net nu ik eindelijk de beslissing heb genomen om ermee te stoppen, ga jij zulke foto's plaatsen! [emoji6]

Prachtig man! Tot vanmiddag

Sent from my iPad using Tapatalk

hahaha Hans, ik dacht zal je nog effe proberen op andere gedachten te brengen. Helaas niet gelukt.

Oei..................net een "gouden regen" van mooie foto's Mark!:biggrin: Veel te veel moois om alles te noemen!...:p:cool: maar twee weken niet schoon maken zo'n beauty!!!.....:eek: van mij zou je dan zeker dit op het muil verdienen haha
nog een fijn weekend!
groetjes, Lara

Dank je wel Lara

Mooie foto's Mark!
En ik moet eerlijk bekennen dat ik ook regelmatig schuldig ben aan het niet schoon houden van de ramen. Maar dat geeft dat altijd weer een 'wow' moment!

Dank je Bas.
Dat wel, maar het is eigenlijk een beetje om je te schamen :o.

Nog even een update van de werkzaamheden van vandaag. Nadat Hans was langs geweest, ging ik aan de slag; eerst even meten, schoonmaken, etc. Het gebruikelijke. Daarna aan de slag in de bak. Je raad het al :mad::mad: er ging natuurlijk van alles fout. Met als klapstuk dat 1 van de led lampen in het water viel!!!! Ik schrok me eigen de ....... De lamp bleef gewoon branden!!!!!!! Grote paniek natuurlijk, ik dacht de hele bak onder stroom, maar dan had de aardlekschakelaar allang uitgeslagen. Snel toch stroom van de lamp af en eruit vissen. Schade opgenomen :mad::mad:. Diverse koralen afgebroken :mad::mad:. Even rustig laten bezinken nu en van de week weer oppakken:(:rolleyes:.

ai...... dat is minder..
jij heb led toch? deze werken op laagspanning vanaf de control unit dus je komt niet onder 220v te staan.

je moet de armatuur helemalnuitelkaar halen en met osmose spoelen en dan drogen met fuhn.

er zijn bedrijven die dingen met waterschade onder vacuum laten "uitkoken"..

Laatst bewerkt:
Nog even een update van de werkzaamheden van vandaag. Nadat Hans was langs geweest, ging ik aan de slag; eerst even meten, schoonmaken, etc. Het gebruikelijke. Daarna aan de slag in de bak. Je raad het al :mad::mad: er ging natuurlijk van alles fout. Met als klapstuk dat 1 van de led lampen in het water viel!!!! Ik schrok me eigen de ....... De lamp bleef gewoon branden!!!!!!! Grote paniek natuurlijk, ik dacht de hele bak onder stroom, maar dan had de aardlekschakelaar allang uitgeslagen. Snel toch stroom van de lamp af en eruit vissen. Schade opgenomen :mad::mad:. Diverse koralen afgebroken :mad::mad:. Even rustig laten bezinken nu en van de week weer oppakken:(:rolleyes:.

Oef..da's schrikken. Onder stroom staan hoef je niet direct bang voor te zijn met LED. Idd openschroeven en schoonspoelen met osmose...daarna zou ik 'm ook nog in een bak met rijst leggen om al het water eruit te trekken. Voorlopig in ieder geval niet aanzetten! Doe je het niet dan tast het zoute water alles aan en zal de lamp -als hij het nog steeds doet- na verloop van tijd zeker de geest geven!

Hopelijk is de schade aan je koralen te overzien en groeit het snel weer aan!

Even een update :p van het kleine stekje met 3 kopjes

he mark je was toch benieuwd hoe de roze stylo zou kleuren onder mijn t5, hier een mooie mooie foto.

Let niet Op de glas anemonen hij staat in de overloop waar mijn pincetvis niet bij kan.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    44,6 KB · Weergaven: 73
  • image.jpg
    image.jpg
    38 KB · Weergaven: 77
Heb zojuist je hele dagboek doorgelezen Mark :)
Prachtige bak is het (gaat nog een tijdje duren voor ik zover ben)

Back
Bovenaan