Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Project in de muur van Mark

Fijn om te zien dat de bak weer de goede kant op gaat!;)

Beste wensen alvast;)

Dank je Michael en voor iedereen Happy New Year.

Het is weer 2011 en ik kan niet anders zeggen dat mijn aquarium het nieuwe jaar goed begonnen is :) .

Toen ik vanavond even in de bak aan het gluren was na het voeren, zag ik mijn nemo's weer eens eieren afzetten. Direct mijn telefoon gepakt en een leuk filmpje in elkaar geknutseld. Let niet op de beeldkwaliteit (zoals gezegd opgenomen met mijn telefoon) en de vieze ruiten :o .

Happy New Year :biggrin::biggrin:

[video=youtube;gyHV9Ejsv-o]http://www.youtube.com/watch?v=gyHV9Ejsv-o[/video]

Zo weer een update:

Ik heb de laatste tijd niet veel van me laten horen, maar lees wel vaak eventjes mijn favoriete topics en dagboeken :) .

Dit betekent niet dat ik heb stilgezeten. Er is weer het een en ander gebeurt, ondanks dat ik het ontzettend druk heb met mijn werk/bedrijf. De led verlichting draait inmiddels en ik moet zeggen wat een puist licht komt daar vanaf. Ook heb ik mijn RDSB in de sump geinstalleerd en dat is alvast een mooi zandbedje geworden. Ook de sporen elementen draaien weer mee.

De sps koralen zie ik duidelijk genieten van de doorgevoerde veranderingen, de lps koralen daarentegen zie ik toch wat moeite krijgen. Ik denk dat ik deze wat moet gaan bijvoeren, wat ik overigens nooit heb gedaan. Zo zie je maar weer dat elke verandering op de een of andere manier toch invloed heeft op de koralen. In dit geval wel een beetje verklaarbaar.

Verder heb ik nog erg veel last van glasanemonen op het muilop het muilop het muil . Ik heb inmiddels slakjes (Berghia nudibranches) ingebracht, maar dacht het bestrijden hiervan te kunnen versnellen door 2 vijlvisjes in te brengen. Nou dat heb ik geweten, de krengen slopen eerst mijn acanthastrea's en andere groot poliepigen :mad::mad:(ok heel soms pakken ze nog eens een glasanemoontje mee). Inmiddels ben ik ze dus proberen uit te vangen :rolleyes: .

Inmiddels is mijn achterwand niet meer egaal blauw, maar heb ik een nieuwe achterwand er op geplakt. Ik moest even wennen, maar het is echt geweldig mooi en geeft een enorme diepte werking. De foto's ..........................

Bijlagen

• Herschaalde kopie van 310120111081.jpg
    Herschaalde kopie van 310120111081.jpg
    117 KB · Weergaven: 76
  • Herschaalde kopie van 310120111084.jpg
    Herschaalde kopie van 310120111084.jpg
    147,4 KB · Weergaven: 64
  • Herschaalde kopie van 310120111083.jpg
    Herschaalde kopie van 310120111083.jpg
    148,5 KB · Weergaven: 53
  • Herschaalde kopie van 310120111079.jpg
    Herschaalde kopie van 310120111079.jpg
    115,5 KB · Weergaven: 69
Thnx Luctopjes.

Nu moet de groei er weer in komen en de bak verder ingroeien. Jouw stekjes doen het allemaal nog goed. Als ik weer richting Belgie eo rij kom ik graag weer eens bij je langs.

mooi achtergrond heb je uitgekozen het is idd net een vakantie foto van een duik vakantie. je bak staat er goed bij trouwens
wij hebben ook toevallig een glasanemonen plaag en Berghia nudibranches ingezet tegen die plaag nadat we een vijlvis en peper munt garnalen in de strijd hebben gegooid is ons hoop gevestigd op die mini slakjes we wensen je succes om die plaag te overwinnen.
en heb je foto,s van je RDSB systeem

En nu maar hopen dat je vissen niet ten onder gaan aan een overdosis stress en frustratie;
willen de benauwde ruimte ontvluchten, weg van die beklemmende omgeving, de wijde wereld in, het ruime sop kiezen.
Maar stoten daarbij voortdurend letterlijk hun neus :).

Zo kakelvers op de foto is het echt een plaatje, maar is het zo schoon te houden?
Persoonlijk heb ik altijd het idee dat, met aanslag erop, dit al snel 'nep' aan gaat doen.
Ik hoop voor je van niet.

Gr. JNS.

Kelly, Paul en Wendy, Barry en Jonas bedankt voor de complimenten. Ik moest zelf ook even wennen, maar zeker vanaf de eettafel gezien is het net of je de oceaan in kijkt.

mooi achtergrond heb je uitgekozen het is idd net een vakantie foto van een duik vakantie. je bak staat er goed bij trouwens
wij hebben ook toevallig een glasanemonen plaag en Berghia nudibranches ingezet tegen die plaag nadat we een vijlvis en peper munt garnalen in de strijd hebben gegooid is ons hoop gevestigd op die mini slakjes we wensen je succes om die plaag te overwinnen.
en heb je foto,s van je RDSB systeem

De slakjes doen hun werk zeker wel, maar het gaat alleen tergend langzaam. De vijlvissen doen het sneller, maar nemen tegelijkertijd ook veel LPS koralen op de korrel-shoot.

Foto's van de RDSB plaats ik later.

Trouwens jullie bak is ook al lekker op weg en wordt ook al een mooi rifjetopjes.

Grt. Mark

En nu maar hopen dat je vissen niet ten onder gaan aan een overdosis stress en frustratie;
willen de benauwde ruimte ontvluchten, weg van die beklemmende omgeving, de wijde wereld in, het ruime sop kiezen.
Maar stoten daarbij voortdurend letterlijk hun neus :).

Zo kakelvers op de foto is het echt een plaatje, maar is het zo schoon te houden?
Persoonlijk heb ik altijd het idee dat, met aanslag erop, dit al snel 'nep' aan gaat doen.
Ik hoop voor je van niet.

Gr. JNS.

Jonas, mijn achterwand is net als mijn vooruit vrij van obstakels en eenvoudig en snel met de magneet schoon te houden. Er is over nagedacht:cool::p.

Grt. Mark

jeeeeeeuhh eindelijk zie ik m dan compleet 199544 haha! zat elke dag al te wachten op dé foto maar daar is hij dan en het is geweldig om te zien! echt heel erg mooi geworden!!!! Enne wat betreft dat schoonhouden, ik ken nieman die zijn achterwand mooier schoon hield dan Mark dus dat komt wel goed ;)

Super mooie bak mark!! En die achterwand is ook mooi, dat geeft echt nog meer diepte.

Das een hele mooie achterwand Mark topjes
ik vind het echt heel mooi, weer eens wat anders.
wat een diepte...

Mark,

Een prachtig gezicht ik denk dat het in het echt nog mooier zal zijn.
Goed gelukt!!

Jonas, mijn achterwand is net als mijn vooruit vrij van obstakels en eenvoudig en snel met de magneet schoon te houden. Er is over nagedacht:cool::p.

Grt. Mark
Hoi Mark, echt een fantastisch gezicht!:biggrin:

Als je hem met de magneet schoon maakt, beschadig je de achterzijde op de duur dan niet?

Miranda, Frank, Klaas, Jan, Jelle en Annetje bedankt weer voor de complimenten. Ik ben er zelf ook zeer blij mee; het is echt een pracht gezicht. Als 's avonds 1 voor 1 de lampen uitgaan wordt het steeds mooier. Helemaal met alleen de actnic lampen nog aan.

#Jelle: ik heb inmiddels al gereageerd, maar dat had je geloof ik al gezien;).

#Annetje: de blauwe achterwand die ik hiervoor had was ook een plakfolie. Daar heb ik nooit problemen mee gehad met een magneet. Dus ik ga er vanuit dat dit nu ook niet zal gebeuren.

Grt. Mark.

Wauw Mark,mooie achtergrond zeg topjes ,het geeft idd een flinke diepte werking.
Gelukkig gaat het met de inhoud ook weer beter.
Ik ben benieuwd naar de reactie van de koralen met de nieuwe verlichting.
Eerder bij Corné en Willemijn de overgang gezien van hqi naar led en alleen maar positieve berichten van gehoord.
Succes,

Gr.Ger

Back
Bovenaan