Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Project in de muur van Mark

Die is inderdaad erg mooi!!!

Dank je Miranda. Jou bakje draait buiten de verlichting problemen ook wel aardig door als ik dat zo lees.

Hier dan weer een update van mijn bakkie:

Langzaam maar zeker gaat het weer beter met de nog aanwezige SPS koralen. De montiplaten laten ondanks de bealging weer poliepjes zien en er zijn weer heel voorzichtig een beetje kleurtjes te bekennen. Sommige monti takken en de hystrix laten kleine groeipuntjes zien en ook op de paarse stylo neem ik weer een paar voorzichtige witte groeipunten waar. Ook de weinige overgebleven acro's krijgen weer voorzichtig gekleurde toppen. Dus dat begint er langzaam weer een beetje op te lijken :biggrin::cool: .

Wel moet ik nog een aantal koralen, waaronder de groene stylo en wat kleinere acro's, verwijderen :mad::mad: . Dit staat voor komend weekend gepland. Ook ga ik dan de nieuwe LPS koralen een definitief plaatsje geven. Ik heb afgelopen weekend weer bij Marco (Seaflower) een geweldig mooi klein groen bubbel koraaltje opgehaald Powat . Gelukkig doen, zoals eerder aangegeven, de LPS koralen het wel (bijzonder) goed.

Hier weer wat foto's van een zich herstellende bak..............

Bijlagen

• Herschaalde kopie van 21092010660.jpg
    Herschaalde kopie van 21092010660.jpg
    147,1 KB · Weergaven: 51
  • Herschaalde kopie van 21092010662.jpg
    Herschaalde kopie van 21092010662.jpg
    130,6 KB · Weergaven: 35
  • Herschaalde kopie van 21092010664.jpg
    Herschaalde kopie van 21092010664.jpg
    131,8 KB · Weergaven: 33
Mooi blaasjes koraal inderdaad mark. Ook die rood met grijze lobo is erg mooi. Jammer van de sps jes maar die blijven dan ook bijzonder kwetsbaar.

Mooi blaasjes koraal inderdaad mark. Ook die rood met grijze lobo is erg mooi. Jammer van de sps jes maar die blijven dan ook bijzonder kwetsbaar.

Blij dat alles weer goed gaat, hopen dat het zo blijft
Dank je Dennis en Kilkenny. De SPS koralen zijn idd. wat moeilijker, maar ook weer niet zooo moeilijk:p.

Ik denk achteraf dat ik te lang en te agressief fosfaat ben gaan verwijderen, terwijl dit totaal niet nodig was. Sinds ik de fosfaat verwijderaar en kool weg heb gehaald en de nitraat met wodka naar nagenoeg niet meetbaar (tussen 0-1) heb terug gebracht, zie ik de sps koralen met de dag verbeteren gelukkig. Dit in combinatie met een stabielere KH en hoger zoutgehalte.

Weer wat geleerd...............hmmmm:o.

nou mark heb je dagboek maar uitgebreid gelezen wat een ellende allemaal!
gelukkig ziet het er nou weer goed uit!
:biggrin:

Dank je Johnny. Heb gelukkig niet zoveel ellende gehad hoor, d.w.z het begon pas afgelopen juli na anderhalf jaar bijna geen tegenslag te hebben gehad. Nu heb ik gelukkig de grootste ellende achter de rug en zie ik mijn bak zienderogen opknappen. Zo zie je maar weer je kunt met deze hobby geen moment verslappen.

Grt. Mark

Omdat ie zo mooi is...............

Bijlagen

• Herschaalde kopie van 28092010671.jpg
    Herschaalde kopie van 28092010671.jpg
    138,6 KB · Weergaven: 16
Mark heb je dat mooie stuk oxiopora red eye nog opgehaald?

plaats weer eens wat foto's, leuk.

Groet,

Barry,

Weinig te melden hier. Als ik weer wat noemenswaardig heb, plaats ik weer foto's.

Veel succes met jouw opstart;).

Dennis, ik moet nog weer langs bij Marco, dit zal as. weekend worden denk ik. Beetje druk nu. Moet toch vaker naar Marco toe komende tijdPowatPowatPowat.

Grt. Mark.

hahaha ik vond je al lang volhouden ;) Maarre die red eye is dus naar jouw gegaan? Heb ik ook nog naar gekeken toen de lading op het forum verscheen :p

He Miranda,

Ik had van dezelfde zending al de rode gonio en een roze met blauwe favites gereserveerd, maar toen ik bij Marco was, overigens ook voor andere zaken, heb ik de plaat ook maar mee genomen:p. Ik heb al een mooie oxypora: oranje met blauwe vlekken welke het bijzonder goed doet. Geeft een mooi contrast met deze blauwe met rode ogen:cool:. Ben nu na mijn tegenslag met de sps wat meer de weg van lps ingeslagen en ik moet zeggen dat bevalt me welPowat.

Overigens heb jij ook een zeer mooi koraal uit deze zending weten te bemachtigenuitsteeekend.

Grt. Mark

Overigens heb jij ook een zeer mooi koraal uit deze zending weten te bemachtigenuitsteeekend.

Grt. Mark

thanks ja ben er ook erg blij mee en weet precies welke stukken jij bedoeld dus kan met recht zeggen dat je topstukken hebt!! En wat betreft dat helpen...tja dat spreekwoord van dat kalf dat verdrinkt hè...blijft altijd geldig helaas. Gelukkig zitten er nog veel op het forum die je raad en daad wel waarderen in ieder geval (waaronder ik hoor :o) groetjes Miranda

Pffffffffffffffffffffffff.....................

Zo dat is een tijdje terug :o . Ik moest m'n dagboek zelfs onderaan de negende pagina opzoeken :cool:.

Even een update maar weer dan:

De bak begint gelukkig het oude niveau weer een beetje te benaderen. Ik heb het vrij druk gehad de laatste tijd, maar desondanks is de weg naar boven weer ingeslagen. Vooral de lps koralen doen het fantastisch, maar ook de sps beginnen weer een beetje aan te slaan :cool:. De grote bak is zo goed als alg vrij en ziet er fris uit.

Er staat nog wel wat te gebeuren binnenkort:

-Zo komt er binnenkort eindelijk nieuwe en meer verlichting.
-Ga ik aankomend weekend mijn sump ietwat verbouwen en er een RDSB in aanleggen.
-Komt er ook nog een zeer aparte achterwand op het aquarium, waar ik zeer hoge verwachtingen van heb. Ik denk hier heel erg veel diepte werking mee te creeeren :cool:.

Hierover binnenkort meer updates!!!!!.

Ik heb mijn duivelsklauw een beetje onorthodox in het zand gezet. Ik kon eigenlijk al vanaf het begin geen goede plek voor het diertje vinden, maar nu heeft het koraal het i.i.g. goed naar de zin en vind ik het een uitkomst.

Bijlagen

• Herschaalde kopie van 13122010931.jpg
    Herschaalde kopie van 13122010931.jpg
    144 KB · Weergaven: 6
  • Herschaalde kopie van 13122010930.jpg
    Herschaalde kopie van 13122010930.jpg
    136,2 KB · Weergaven: 6
Back
Bovenaan