Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Project in de muur van Mark

Dank je Marcel. Mocht je ooit eens een uitstapje richting het westen willen maken, dan laat je het maar weten. Er zijn hier genoeg mooie bakken. Bij mij om de hoek bijna woont Bas. Dan zou je dat bijvoorbeeld eens kunnen combineren. Bas en ik gaan over 2 weken een tripje maken naar reefcorner en willen dan nog het een en ander bekijken. Misschien wel leuk om even langs te komen, als je dat leuk vind en als dat een beetje op de route ligt.

Je bent van harte welkom, woon ca. 30 km van Theo af....

gr. Marcel

Mark,
Ik vindt jouw aqua nog steeds een van de mooiste hier op het forum.
Op gebied van compositie en kleur echt mijn "dada".
Moet iedere keer een handdoek leggen aan de PC als ik naar uw bak kijk.

Je vermeld dat je bijna nooit ververst, en water aanvult met gewoon leiding water en van daaruit de spoorelementen vandaan komen.
Vindt je dit niet een beetje riskant???

Blijkbaar meet je iedere week uw waterwaarden, heb je een bepaald targetwaarden?
En indien er iets niet correct is, vul je deze waarschijnlijk ook wel aan, en hoe?

Misschien uw waterwaarden eens posten en uw handelingen meegeven.
Zo kunnen we ontdekken dat er verschillende manieren zijn om een top aqua te houden.
Of is dit "top secret"

Groetjes Marc

Mmm... moeilijke keuze zo... Vraag is ff of je een wat dieper zee effect (meer blauw) wil of wat minder diep zee effect (meer wit). Vanaf de foto zou ik zeggen de laatste (2x blue special), oogt frisser/helderder en de afzondelijke koraal kleuren komen beter naar voren. Maar het is lastig de werkelijkheid vast te leggen met een camera...

Maaruh waarom het experiment?

Hey Frank,

Ik heb nog steeds led hoor, alleen wil het nu eens gaan combineren met t5. Ik kom vaak bij Bas en we hebben het er vaak over; hij zou wel led erbij willen hebben en ik dus tegenovergesteld. Als je de sps in zijn bak ziet dan kun je niet anders concluderen dat t5 echt wel goed werkt. Ik heb overigens niet echt te klagen gehad over de groei en kleur van mijn koralen, maar denk dat het misschien wel beter kan. Ik merk nu toch al dat er veel meer spreiding is van het licht en dat met name de sps dat wel waarderen. Ben nog een beetje aan het spelen met de verlichting, maar denk toch wel dat het een combi led/t5 zal blijven.

Ben het met frank eens.
Laatste foto zijn de kleuren het meest verschillend van elkaar.
Het jammere van veel blauw is vaak dat roze en.paarse koralen allemaal vaal kleuren en vaak naar blauw neigen.
Met wat meer wit vind ik deze koralen veel beter kleuren.

Hey Chris,

Ik heb nog wat kleuren van Bas geleend om te proberen, dus dat gaan we ook doen. Eens kijken wat dat opleverd.

Mark,
Ik vindt jouw aqua nog steeds een van de mooiste hier op het forum.
Op gebied van compositie en kleur echt mijn "dada".
Moet iedere keer een handdoek leggen aan de PC als ik naar uw bak kijk.

Je vermeld dat je bijna nooit ververst, en water aanvult met gewoon leiding water en van daaruit de spoorelementen vandaan komen.
Vindt je dit niet een beetje riskant???

Blijkbaar meet je iedere week uw waterwaarden, heb je een bepaald targetwaarden?
En indien er iets niet correct is, vul je deze waarschijnlijk ook wel aan, en hoe?

Misschien uw waterwaarden eens posten en uw handelingen meegeven.
Zo kunnen we ontdekken dat er verschillende manieren zijn om een top aqua te houden.
Of is dit "top secret"

Groetjes Marc

Hoi Marc,

Dank je wel voor het grote compliment :o:biggrin:.

Ik ververs inderdaad nooit zoveel, alleen als ik denk dat het misschien wel goed is voor de bak gewoon op gevoel. Heb daar geen regelmaat in. Ook vul ik mijn verdampingswater aan met gewoon kraantjeswater. Eigenlijk nooit last van gehad. Dus waarom veranderen?

Ik meet inderdaad elke week de 6 belangrijkste waarden, althans dat probeer ik, het wil er nog wel eens bij inschieten :cool:. Saliniteit, nitraat, fosfaat, KH, calcium en magnesium. Daar ben ik dan een klein halfuurtje mee bezig. Voor KH en calcium heb ik een Dastaco en de rest vul ik aan d.m.v. DSR. Ik noem het dan maar DSR light met een eigen twist. Ik vind het makkelijk om fosfaat en nitraat te kunnen sturen en altijd alle (macro, sporen) elementen onafhankelijk van elkaar te kunnen sturen.

Ik heb verder helemaal geen geheimen Marc. Stuur gewoon op de gangbare waterwaardes en de rest gaat eigenlijk vanzelf. Ik maak het verder ook niet te moeilijk ben eerder lui als moe als het gaat om onderhoud van de bak :o:cool::p.

Afgelopen zondag met Bas naar Reefcorner geweest. Was weer eens een gezellige dag. Natuurlijk niet daar vandaan zonder koraaltjes. Oa twee mooie fungia's meegenomen om mijn collectie uit te breiden. Verder nog een paar steentjes met buttons en een stukje Acanthastrea echinata

ImageUploadedByTapatalk1424801585.089981.jpg

ImageUploadedByTapatalk1424801601.311654.jpg

ImageUploadedByTapatalk1424801693.345292.jpg

ImageUploadedByTapatalk1424801708.116370.jpg

ImageUploadedByTapatalk1424801725.992748.jpg

Nu ik toch aan het fotograferen was....... Die iphone6 maakt toch aardige foto's.

ImageUploadedByTapatalk1424801866.749130.jpg

ImageUploadedByTapatalk1424801885.121200.jpg

ImageUploadedByTapatalk1424801926.608596.jpg

ImageUploadedByTapatalk1424801944.551609.jpg

ImageUploadedByTapatalk1424801958.358135.jpg

En als laatste mijn doopvont

ImageUploadedByTapatalk1424802980.590756.jpg

ImageUploadedByTapatalk1424802990.278946.jpg

ImageUploadedByTapatalk1424802999.999979.jpg

ImageUploadedByTapatalk1424803013.190350.jpg

ImageUploadedByTapatalk1424803025.679665.jpg

Dat was het wel weer voorlopig[emoji12]

Had tussen de foto's door al (te vroeg [emoji1]) gereageerd dus nogmaals prachtige foto's [emoji106]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ik heb dan ook een 6 :p.

Back
Bovenaan