Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Project in de muur van Mark

je bak gaat weer met sprongen vooruit mark
top gedaan
zo zie je maar de aanhouder wint
vooral veel foto,s plaatsen want er staan een paar topstukken in
gr robert

Gister is Bas bij mij langs geweest om samen een aantal koralen een definitieve plaats in de bak te geven. Een groot gedeelte stond nog steeds los en werd nog wel eens verplaatst door mezelf en door toedoen van de zee-egels omver gegooid. Niet bevordelijk voor de koralen. Het was hoognodig en was dan ook blij dat Bas mij kon helpen. We zijn een eind gekomen, maar nog niet helemaal klaar. Links boven en het midden gedeelte is nu op orde. Nu rechts nog. Dit staat nog voor deze week in de planning. In de tussentijd had ik al aardig wat stukken verzameld en met de koralen die ik nog had is het toch weer een aardig geheel geworden. Als alle steenkoralen hun plekkie hebben gevonden ga ik nog mooie kleurtjes buttons overal tussen plakken, zodat dat mooie gekleurde veldjes worden tussen de koralen. Met het resultaat van gisteren ben ik alvast zeer tevreden en vind het erg mooi met veel diepte werking en genoeg ruimte om te groeien voor de koralen. De bak draait in z'n geheel steeds beter, nu nog de laatste algen van de stenen af. Hier alvast twee foto's..... eentje van links boven en een fts.

zie er goed uit mark, ik moet eens een rondje denhaag , wassenaar gaan doen om die mooie bakken te gaan bewonderen

Jack, Jeroen, Jaap, Wesley en Sander bedankt voor de complimenten. Ik ben blij dat het weer goed gaat. Ben er nog niet helemaal, maar het geeft de burger weer moed :biggrin:.

je bak gaat weer met sprongen vooruit mark
top gedaan
zo zie je maar de aanhouder wint
vooral veel foto,s plaatsen want er staan een paar topstukken in
gr robert

Thnx Robert,

Het was af en toe een beetje om moedeloos van te worden, maar ik zie het weer helemaal zitten :biggrin:. Misschien nog een paar speciale koraaltjes met de tijd, maar dan is het ook weer vol :p.

zie er goed uit mark, ik moet eens een rondje denhaag , wassenaar gaan doen om die mooie bakken te gaan bewonderen

Je bent natuurlijk van harte welkom Glenn. Het geheel moet allemaal nog wel weer ingroeien, maar dat zal de tijd moeten doen.

Super mooie bak! Maar heb je nou je verzameling Acans de deur uit gedaan, of zie ik ze gewoon niet op de laatste overzicht foto?

Groetjes.

Nee hoor, die doen het beter en beter, maar ze staan in een ander bakje welke wel op het systeem meedraait. Zal binnenkort weer wat foto's van de verzameling maken.

Maar weer eens een foto reportage van mijn speciaalbakje met nps en lps........

Bijlagen

• Herschaalde kopie van DSCN1339.jpg
    Herschaalde kopie van DSCN1339.jpg
    73,9 KB · Weergaven: 55
  • Herschaalde kopie van DSCN1340.jpg
    Herschaalde kopie van DSCN1340.jpg
    54,4 KB · Weergaven: 49
  • Herschaalde kopie van DSCN1345.jpg
    Herschaalde kopie van DSCN1345.jpg
    63 KB · Weergaven: 49
  • Herschaalde kopie van DSCN1356.jpg
    Herschaalde kopie van DSCN1356.jpg
    39,1 KB · Weergaven: 49
  • Herschaalde kopie van DSCN1360.jpg
    Herschaalde kopie van DSCN1360.jpg
    42,3 KB · Weergaven: 49
En een deel van mijn verzameling acans uit hetzelfde bakje.........

Bijlagen

• Herschaalde kopie van DSCN1341.jpg
    Herschaalde kopie van DSCN1341.jpg
    66 KB · Weergaven: 70
  • Herschaalde kopie van DSCN1342.jpg
    Herschaalde kopie van DSCN1342.jpg
    78,4 KB · Weergaven: 64
  • Herschaalde kopie van DSCN1343.jpg
    Herschaalde kopie van DSCN1343.jpg
    78 KB · Weergaven: 65
  • Herschaalde kopie van DSCN1344.jpg
    Herschaalde kopie van DSCN1344.jpg
    68,2 KB · Weergaven: 66
  • Herschaalde kopie van DSCN1348.jpg
    Herschaalde kopie van DSCN1348.jpg
    59,4 KB · Weergaven: 68
Ziet er goed uit bij je mark je bak staat er goed bij.
Die acan verzameling is en blijft zo gaaf wat een kleuren verzameld zo zeg.

Groetjes wesley

Gelukkig zijn ze er nog:p. Voer jij je acans veel bij? Ik deed dit eerst wel, maar nu ik dat nog zelden doe lijken ze nog steeds te groeien.
Wilde ze ook gaan verzamelen maar weet nog niet welke plek ze moeten krijgen in de nieuwe bak, misschien op de bodem ofzo.
Je hebt in ieder geval een paar mooie exemplaren staan!

Tijdje niet gesproken maar dat wil niet zeggen dat we je niet meer volgen;-)
Blijft een geweldige bak! Ben benieuwd wat dsr op termijn gaat doen, wij gaan er iig ook mee aan de slag!

:pSchitterend Mark ,het ziet er prachtig uit gr jaap

Hey Jaap, dank je. Het was weer even gezellig afgelopen donderdag avond.

Mooie acan verzameling Mark.
Je bent een echte liefhebber.

Thnx Aìssa. Dastaco doet het weer zoals het moet zijn topjes.

Ziet er goed uit bij je mark je bak staat er goed bij.
Die acan verzameling is en blijft zo gaaf wat een kleuren verzameld zo zeg.

Groetjes wesley

Dank je Wesley. Daar moeten nog wat kleurtjes bij komen. Ben nog niet uitverzameld.

Gelukkig zijn ze er nog:p. Voer jij je acans veel bij? Ik deed dit eerst wel, maar nu ik dat nog zelden doe lijken ze nog steeds te groeien.
Wilde ze ook gaan verzamelen maar weet nog niet welke plek ze moeten krijgen in de nieuwe bak, misschien op de bodem ofzo.
Je hebt in ieder geval een paar mooie exemplaren staan!

Niet teveel stroming en kunnen idd beter wat lager in de bak. Let op je vissenkeuze bij het houden van acans!

Tijdje niet gesproken maar dat wil niet zeggen dat we je niet meer volgen;-)
Blijft een geweldige bak! Ben benieuwd wat dsr op termijn gaat doen, wij gaan er iig ook mee aan de slag!

Hey Wouter en Anke, het was weer even gezellig bijpraten. Succes met de stekken en volgende keer kom ik zeker bij jullie even langs. Als je vragen hebt over DSR dan hoor ik het wel.

Mooie bak en zeer leerzaam dagboek! Ziet er goed uit Mark. Reageren de koralen nog op het nieuwe zand, ga namelijk
ook over twee weken als het laatste beetje zand is afgezogen een compleet nieuw zandbed in mijn bak gooien,

GR. Nino

Dat zand ligt er al een tijdje in hoor Nino. Bedankt voor het compliment.

Weer eens een update.

Afgelopen donderdag mijn nieuwe stromingspompen binnen gekregen. 2x Jebao WP25 op een duocontroller en 1x een Jebao WP40 op een single controller. Bedankt Dennis voor de top servicetopjes.

Ga hier straks maar eens mee aan de slag.

Dan nog even een foto met zonsopkomst van de ledverlichting.........altijd weer een mooi gezicht zowel zonsopkomst als ondergang.

Bijlagen

• Herschaalde kopie van IMG_2652.jpg
    Herschaalde kopie van IMG_2652.jpg
    34,3 KB · Weergaven: 130
En nog wat van de koraaltjes......

Bijlagen

• Herschaalde kopie van DSCN1427.jpg
    Herschaalde kopie van DSCN1427.jpg
    50,9 KB · Weergaven: 41
  • Herschaalde kopie van DSCN1428.jpg
    Herschaalde kopie van DSCN1428.jpg
    56,3 KB · Weergaven: 39