Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Project in de muur van Mark

Nog wat foto's van koralen in het kleine bakje die weer helemaal opknappen door de speciale zorg..............

Bijlagen

• Herschaalde kopie van IMG_2303.jpg
    Herschaalde kopie van IMG_2303.jpg
    53,4 KB · Weergaven: 75
  • Herschaalde kopie van IMG_2304.jpg
    Herschaalde kopie van IMG_2304.jpg
    41,3 KB · Weergaven: 75
Ziet er goed uit mark komen weer mooi bij vooral de gorgoon.

Groetjes wesley

Zo we zijn weer een maand verder. Het is zo langzamerhand een maandboek ipv dagboek, maar dat vind ik niet zo erg :o:o (tijd en interesse:cool:).

Toch weer een update:

Er is weer het een en ander gebeurd in mijn bak: weer wat koraaltjes toegevoegd en bestaande geknipt. Ook weer wat visjes toegevoegd. Het maakt de bak weer wat levendiger :biggrin:.

Na flinke opstart problemen door het herindelen van mijn bak, begint het er nu weer goed uit te zien. Hoewel langzaam, zie ik toch echt met de week flinke vorderingen en dat wijt ik voor een groot deel aan de DSR methode die ook ik al weer een tijdje toepas. Ik moet zeggen dat de methode zeer doeltreffend is in al zijn eenvoud. Het is nu al zover dat ik langzaam nitraat en fosfaat moet gaan toevoegen omdat vooral nitraat zo goed als niet meetbaar meer is. Dat is voor mij een openbaring omdat ik altijd van alles moest laten meedraaien om die waarden acceptabel te houden. Nu enkel door toevoegen van ijzerchelaat en carbonoplossing de waardes tegen nul aan!!!!

Volgende update is weer met foto's :p.

Bas, ben jij deze en aankomende week vrij? Moet nog een beetje plakken met wonderspul hahahaha :p. Spreek je wel even via whatsapp.

Ha mark,
leuk je weer op het forum te zien met hernieuwde inspiratie
ik ben blij met DSR een bijdrage te hebben geleverd aan het welzijn van jou bak en dieren.
zo zie je maar "it's all in the box". haha....

Zo we zijn weer een maand verder. Het is zo langzamerhand een maandboek ipv dagboek, maar dat vind ik niet zo erg :o:o (tijd en interesse:cool:).

Toch weer een update:

Er is weer het een en ander gebeurd in mijn bak: weer wat koraaltjes toegevoegd en bestaande geknipt. Ook weer wat visjes toegevoegd. Het maakt de bak weer wat levendiger :biggrin:.

Na flinke opstart problemen door het herindelen van mijn bak, begint het er nu weer goed uit te zien. Hoewel langzaam, zie ik toch echt met de week flinke vorderingen en dat wijt ik voor een groot deel aan de DSR methode die ook ik al weer een tijdje toepas. Ik moet zeggen dat de methode zeer doeltreffend is in al zijn eenvoud. Het is nu al zover dat ik langzaam nitraat en fosfaat moet gaan toevoegen omdat vooral nitraat zo goed als niet meetbaar meer is. Dat is voor mij een openbaring omdat ik altijd van alles moest laten meedraaien om die waarden acceptabel te houden. Nu enkel door toevoegen van ijzerchelaat en carbonoplossing de waardes tegen nul aan!!!!

Volgende update is weer met foto's :p.

:pHey Mark , blij voor je dat het de goede kant op gaat , laat maar zien je nieuwe aanwinsten :p Gr jaap

Thnx Jaap. Gelukkig wel. Volgende keer overzichtfoto's.

Ha mark,
leuk je weer op het forum te zien met hernieuwde inspiratie
ik ben blij met DSR een bijdrage te hebben geleverd aan het welzijn van jou bak en dieren.
zo zie je maar "it's all in the box". haha....

Thnx Glenn Hahaha. Moet binnenkort weer even bij je langs voor ijzer en strontium.

heb net even je fimpje van je aquarium bekeken ,, complimenten voor je tank hoor ;)

Pffff dank je wel voor het compliment over het filmpje, maar dat is van een heel tijdje geleden :rolleyes:. Inmiddels is er heel wat gebeurt en verandert in mijn bak.
Het wordt weer eens tijd voor een update. Vandaag of morgen maar eens doen.

Gister is Bas bij mij langs geweest om samen een aantal koralen een definitieve plaats in de bak te geven. Een groot gedeelte stond nog steeds los en werd nog wel eens verplaatst door mezelf en door toedoen van de zee-egels omver gegooid. Niet bevordelijk voor de koralen. Het was hoognodig en was dan ook blij dat Bas mij kon helpen. We zijn een eind gekomen, maar nog niet helemaal klaar. Links boven en het midden gedeelte is nu op orde. Nu rechts nog. Dit staat nog voor deze week in de planning. In de tussentijd had ik al aardig wat stukken verzameld en met de koralen die ik nog had is het toch weer een aardig geheel geworden. Als alle steenkoralen hun plekkie hebben gevonden ga ik nog mooie kleurtjes buttons overal tussen plakken, zodat dat mooie gekleurde veldjes worden tussen de koralen. Met het resultaat van gisteren ben ik alvast zeer tevreden en vind het erg mooi met veel diepte werking en genoeg ruimte om te groeien voor de koralen. De bak draait in z'n geheel steeds beter, nu nog de laatste algen van de stenen af. Hier alvast twee foto's..... eentje van links boven en een fts.

Bijlagen

• Herschaalde kopie van IMG_2508.jpg
    Herschaalde kopie van IMG_2508.jpg
    49,7 KB · Weergaven: 146
  • Herschaalde kopie van IMG_2509.jpg
    Herschaalde kopie van IMG_2509.jpg
    80,1 KB · Weergaven: 93
Oja en Bas, bedankt weer he topjes.

topjes

ziet er top uit Mark! Je zit al bijna vol....... Hahaha je koralen groeien weer goed zo te zien!

Gr. Jeroen

Back
Bovenaan