Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Re: Nijkerk's rif (RSM250)

Zeer nuttige dieren erbij bas.
Hier kruipen er ook 4 rond.
Koralen staan er mooi bij man.

Groetjes wesley

Zo vandaag lekker klus dagje gehad! De nieuwe verlichting zit er boven!

Twee armaturen met elk 2 x 54W t5:

eccc6a7b6eb52a0028ba6b61d04ae8d0.jpg

De lampen zijn op dit moment nog de lampen die Robert er een half jaar geleden in heeft gezet. Beide armaturen hebben 1 ATI blue special en 1 ATI blue.
Ga deze combi even aankijken of het bevalt.
Voor nu ben ik tevreden over de kleurcombi! De bak oogt lekker licht en heb nu over de volledige lengte van de bak geen schaduwwerking meer, dus da's een mooie stap vooruit.

Beide armaturen worden aangestuurd door de Profilux en zijn volledig dimbaar! Heb de Profilux print ingebouwd in een doosje en hierop zijn de armaturen aangesloten met snelle schroefconnectoren. Kan dus de units relatief eenvoudig verwijderen indien gewenst:

34c861f9c9841ba3b5a056e92ff2e35d.jpg

14f590202dc15722800312e3de70c096.jpg

Heb de armaturen momenteel op
maximaal 50% staan om de koralen geen hoofdpijn te bezorgen. Want er is nu een bak licht bijgekomen. Hopelijk is 50% niet te veel ...

b978b650de9ee1cc043f40479ebe5ab8.jpg

Ben blij dat deze klus geklaard is, want met name de Profilux kabel bevestigen op de print is een pain in the *ss...
In eerste instantie werkte het niet en bleek één van die kl*te kabeltjes geen contact te maken en dus werden de relais niet geschakeld. Maar goed, het was het prutsen waard in ieder geval! topjes

Zo vandaag lekker klus dagje gehad! De nieuwe verlichting zit er boven!

Twee armaturen met elk 2 x 54W t5:

eccc6a7b6eb52a0028ba6b61d04ae8d0.jpg

De lampen zijn op dit moment nog de lampen die Robert er een half jaar geleden in heeft gezet. Beide armaturen hebben 1 ATI blue special en 1 ATI blue.
Ga deze combi even aankijken of het bevalt.
Voor nu ben ik tevreden over de kleurcombi! De bak oogt lekker licht en heb nu over de volledige lengte van de bak geen schaduwwerking meer, dus da's een mooie stap vooruit.

Beide armaturen worden aangestuurd door de Profilux en zijn volledig dimbaar! Heb de Profilux print ingebouwd in een doosje en hierop zijn de armaturen aangesloten met snelle schroefconnectoren. Kan dus de units relatief eenvoudig verwijderen indien gewenst:

34c861f9c9841ba3b5a056e92ff2e35d.jpg

14f590202dc15722800312e3de70c096.jpg

Heb de armaturen momenteel op
maximaal 50% staan om de koralen geen hoofdpijn te bezorgen. Want er is nu een bak licht bijgekomen. Hopelijk is 50% niet te veel ...

b978b650de9ee1cc043f40479ebe5ab8.jpg

Ben blij dat deze klus geklaard is, want met name de Profilux kabel bevestigen op de print is een pain in the *ss...
In eerste instantie werkte het niet en bleek één van die kl*te kabeltjes geen contact te maken en dus werden de relais niet geschakeld. Maar goed, het was het prutsen waard in ieder geval! topjes

Idd voorzichtin met bijzetten van T5 bij een led armatuur.
Dennis heeft dit ook gedaan en hij kreeg wat problemen bij een aantal koralen.
Kijk in zijn dagboek.

Edit
Dennis van seaflower bedoel ik.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:

Wat zou dan het probleem zijn
ik denk dat het zelfs beter is en zorgt voor groei en meer kleur

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Lichtschok uiteraard.

Misschien je LED ook een procentje of 20 terugschroeven Bas. Mooi werk trouwens!

Zeker weten Robert, ik ben een voorstaander van de hybride lampen. Maar vind de prijs belachelijk.
Ik meen me te herinneren dat bij het extra inzetten van T5, bleek het (al dan niet tijdelijk) een shock te zijn voor de koralen. De overgang van led met T5 erbij leek daarmee verband te houden.
Ik meende ook bij iemand anders dit ook te hebben gelezen, maar ben de naam ff kwijt.

greetings, GlennF

Zeker bij nieuwr t5 zou dat kunnen
maar het komt door led dit verzwakt de koralen waarom ze weer moeten wennen aan t5
licht schok onder t5 lijkt me niet
onder hqi misschien
ik denk dat bas er zeer tevreden mee gaat zijn en dat helpt zijn bak alleen m'n aar

Dat bas nu eindelijk zijn acro's in leven gaat houden weet ik nu wel zeker..

greetings, GlennF

precies glenn

Ik hoop idd dat dit een boost gaat geven aan de bak! Idd ben ik een beetje voorzichtig en wil ik voorkomen dat de koralen een lichtschok krijgen. Vandaar dat de units nu maar op het midden van de dag op maximaal 50% branden.
Heb ook de led maar even teruggeschroefd in intensiteit - Just to be sure..

Komende tijd rustig opschroeven en eens kijken hoe de koraaltjes het gaan doen! :;

Ga

Ik hoop idd dat dit een boost gaat geven aan de bak! Idd ben ik een beetje voorzichtig en wil ik voorkomen dat de koralen een lichtschok krijgen. Vandaar dat de units nu maar op het midden van de dag op maximaal 50% branden.
Heb ook de led maar even teruggeschroefd in intensiteit - Just to be sure..

Komende tijd rustig opschroeven en eens kijken hoe de koraaltjes het gaan doen! :;

Ga

Ik wens je eindelijk een goede tijd tegemoet bas. Je heb het verdient na al die tegenslagen.:)

greetings, GlennF

Joh... ga je voor de hele club testen of zo......?

greetings, GlennF

Zou je bijna gaan denken, niet? Neuh..tis voor eigen gebruik. Het is me opgevallen dat in Duitsland oa de hanna reagentia vele malen goedkoper is dan in Nederland. Het scheelt soms wel 5 a 6 Euro voor een pakje van 25 zakjes PO4 reagentia tov hier. Het is dus de moeite waard om dat in Duitsland te bestellen. Aangezien de verzendkosten vrij hoog liggen bestel ik dan maar wat extra en kan ik voorlopig lekker vooruit... ;)

Gistermiddag trouwens nog wat leuks gekocht. Vind het schitterende visjes en kon het niet laten:

c7310e40386a92bae4c943ed8c4b6564.jpg

6afbcaef37f65b4621d9afe356b0e323.jpg

Nu zijn de aalgrondels (Pholidichthys leucotaenia) nog vrijzwemmend. Ben benieuwd naar de ontwikkeling van deze mooi soort!

Mooie visjes.

Heb ze ook bij Aquacompleet gezien en meen me te herinneren dat ze vrij groot worden 30cm en hebben toch een dikke zandbodem nodig of ben ik de war met een andere vis

Back
Bovenaan