U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Wauw mooi hoor die geel met paarse poliepen, is dat een monti?
leuk dat de koralen een voet vormen, inderdaad een goed teken en dat geeft een goed gevoel dat je goed bezig benttopjestopjes
Heel verstandig om 'in control' te blijven Bas en je ziet het, het gaat goed. Houden zo! Maar nieuwsgierig als ik evengoed ben (niet dat ik je wil haasten ofzo he haha): heb je nog specifieke voorkeuren voor wat je wilt gaan aankopen?
Ik vind die stek cactus trouwens erg mooi zeg, vooral door de vorm die de onderzijde nu ook heeft.
Dat is een mooi plan Bas lekker door elkaar laten groeien met de acros dat ga ik ook weer proberen maar nu met wat meer oplettendheid de acro is een mooie aavuling op je bak gr jaapIk doe mijn best om het zo te houden, Marjan!
Mijn voorkeuren? Tja, er is zoveel moois..maar in ieder geval wat vlezige koralen, zoals een mooie acan en/of lobo. Maar ook een hamer en een druif heb ik niet in mij bak en dat zijn toch ook mooie aanvullingen.
Ook wil ik erg graag wat mooie sps (sorry..) bijplaatsen, zoals wat formosa soorten. Heb al vanaf de start van deze bak een beeld voor me van een mooie groen en blauwe formosa die door elkaar groeien.
Het mooie van deze cactus stek is dat de steen waarop hij staat volledig begroeid is met het koraal. Erg mooi inderdaad!
Rode Digitata bekleedt heel hard alles wat aanraakt. Ik gebruik dat en laat mijn achtermuur bekledenveel naar de rif mag van mij niet. Die kruipende Monti's kunnen idd erg mooi zijn, (heb er 2 van) maar pas op toch kan straks makkelijk weer andere koralen van de voet kapot maken net als die rode Digitata.
Ik vertrouw HANNA fosfaat checker. Sinds de grote vissen hier weg zijn heb ik ook dat probleempje met lage fosfaat, vaker 0doe diepvries daarom niet meer afspoelen. Algjes zijn in de bak wel aanwezig dus denk dat fosfaat toch ook, alleen wordt snel door de koralen gebruikt.
Mooie bak Bas!
Dat is een mooi plan Bas lekker door elkaar laten groeien met de acros dat ga ik ook weer proberen maar nu met wat meer oplettendheid de acro is een mooie aavuling op je bak gr jaap
Mooie buttons, je zal mogen waken want zie nog ganzenvoetjes op de foto's. gr Filip
Klopt! Helaas is het ondoenlijk om ze allemaal te verwijderen. Uiteraard probeer ik ze zoveel mogelijk te verwijderen. Zeker als ze op weg zijn naar de buttons..![]()
harlekijn garnaal zal je er vanaf helpen bas echt een must met button liefhebbers
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Al eens geprobeerd voor ze af te zuigen met een "waterdarm" en nylonkous naar sump? met een string kan je ook eens proberen![]()
Nee, nog niet geprobeerd. Is een idee..geloof alleen dat het gebruik van een string niet in goede aarde gaat vallen bij vrouwlief..![]()
Zou zeggen koop anders één, maar daar kan je erna nog meer problemen door krijgen![]()
Lol...
Zolang ik het bonnetje goed bewaar valt het misschien mee..haha
Dat zijn absoluut mooie keuzes voor jouw aquarium Bas (en ik ben nog niet helemaal allergisch voor sps, dus dit kon nog netMijn voorkeuren? Tja, er is zoveel moois..maar in ieder geval wat vlezige koralen, zoals een mooie acan en/of lobo. Maar ook een hamer en een druif heb ik niet in mij bak en dat zijn toch ook mooie aanvullingen.
Ook wil ik erg graag wat mooie sps (sorry..) bijplaatsen, zoals wat formosa soorten. Heb al vanaf de start van deze bak een beeld voor me van een mooie groen en blauwe formosa die door elkaar groeien.
Dat zijn absoluut mooie keuzes voor jouw aquarium Bas (en ik ben nog niet helemaal allergisch voor sps, dus dit kon nog net).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.