Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Re: Nijkerk's rif (RSM250)

ik blijf dit op de voet volgen, want ik ben ook nog steeds hetzelfde van plan
gisteren er met theo van reefcorner ook nog over gehad, en die vond het toch ook wel een goed idee
ik ben dus zeer benieuwd
en eh, wat een verademing he, zo'n wit zandstrandje :cool:
groetjes, peter

Nijkerk's rif (RSM250)

ik blijf dit op de voet volgen, want ik ben ook nog steeds hetzelfde van plan
gisteren er met theo van reefcorner ook nog over gehad, en die vond het toch ook wel een goed idee
ik ben dus zeer benieuwd
en eh, wat een verademing he, zo'n wit zandstrandje :cool:
groetjes, peter

Idd ziet het er direct anders uit met zo'n wit zandstrand! ;)

Hier al een eerste update omtrent mijn verlichtingsplan. Heb alvast een armatuur onder handen genomen en opengeschroefd.

e5fbec93ca01059fc696b47c64e85963.jpg

En na het uitbouwen van de oude vsa direct de dimbare ingebouwd en de bekabeling hergebruikt voor het aansluiten conform de specificatie van de evsa. Met wat priegelwerk heb ik zelfs de 1-10v kabel aan kunnen sluiten en naar buiten het armatuur weten te brengen. Blijkbaar heb ik een en ander goed aangesloten.. ;) :

411f989512843cf794e08958ea37771a.jpg

Hier zie je dimkabel:

146b52605f2530c05c1178fdf2f4f9fc.jpg

Volgende stap is het andere armatuur eenzelfde behandeling geven.

Tevens moet ik nog wel een spatwaterdicht doosje bestellen voor de Profilux printplaat waarmee de units gedimd kunnen worden. In die behuizing komt dan een voedingsaansluiting waar de stekker op afgemonteerd wordt. De stekkers van de armaturen moet ik er af knippen omdat de Profilux print de armaturen van spanning zal voorzien.
De voedingskabel van de armaturen zullen met een connector met snelsluiting op de behuizing worden aangesloten. Door deze los te draaien zal ik het complete armatuur eenvoudig kunnen verwijderen als ik groot onderhoud doe aan de bak.

Hopelijk is bovenstaande een beetje duidelijk. Zo niet...dan hoop ik dat het straks met foto's duidelijk kan maken. ;)

Laatst bewerkt:

goed bezig bas
ben blij dat het gelukt is

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Net een bestelling gedaan bij een webwinkel voor allerlei componenten, waaronder een inbouw apparaatstekker, IP68 connectoren en een kleine kunststof behuizing voor het inbouwen van de Profilux dim printplaat:

bestelling.jpg

Kan niet wachten tot het binnen is..weer ff lekker knutselen! topjes

Ben benieuwd wat de extra 4 x 54W gaat doen met mijn bakkie! Hopelijk ga ik hier zichtbaar profijt van hebben!

Wat lijkt me dat fijn als je zoveel dingen, vooral ook met electra, allemaal zelf kan zeg!

Zo moeilijk is deze klus ook weer niet hoor! Alleen opletten dat je de evsa goed aansluit conform schema!

Ben begonnen aan het tweede armatuur. De armaturen zijn duidelijk van Duitse kwaliteit en lekker degelijk. Het uit elkaar halen gaat eenvoudig door het aan beide kanten losschroeven van de zijkant:

68e5c088daff6b371e9bb6dc1ada371f.jpg

Daarna kan je de bovenkant van het armatuur er aftrekken. Het lastigste werk is het loshalen van de bekabeling van de oude vsa. Eigenlijk hoor je hier speciaal gereedschap voor te gebruiken, maar met wat beleid en een fittingschroevendraaier kom je een eind... ;)

20342e94759fb59e16c2c7756b58ac04.jpg

Vervolgens is het een kwestie van aansluiten van de bedrading op de nieuwe ballast en klaar is Bas.. ;) topjes

4b87431a759b32bc15572342fd12bad7.jpg

Helaas kan ik nu even niet verder, want ik kom nog een kabeltje tekort voor het kunnen dimmen. Die heb ik vandaag besteld, dus begin volgende week hoop ik die te hebben!

Daarna is het nog een kwestie van weer in elkaar zetten.

Vandaag ook weer even in Putten geweest en een uitbreiding gehaald voor de bodemploeg - Nassarius vibex - en een prachtige slangster (Ophiolepis superba):

368da52b8225cd358816c634337eea28.jpg

a3f5e31c0860b7d47c3d35dd7508bc74.jpg

c96d7215144a94eebe83059ea9f3a7c1.jpg

Ziet er goed uit bas lekker aan de klus man.
Word top strax met die t5 erbij.
Nuttige aanwinsten weer man de slangester loopt hier ook rond top opruimer.

Groetjes wesley

Ziet er goed uit bas lekker aan de klus man.
Word top strax met die t5 erbij.
Nuttige aanwinsten weer man de slangester loopt hier ook rond top opruimer.

Groetjes wesley

Idd lekker bezig. Blijft leuk om zo bezig te zijn met de hobby! Hoop idd het nodig effect te gaan zien met die extra t5 erbij. Ga tenslotte van 2 keer 120 Watt (Maxspect) plus 2 x 39 Watt naar 240 Watt plus 4 x 54 Watt, dus een totaal van 456 Watt! Dus ruim 130 Watt meer aan verlichting... topjes

Nuttige en mooi idd die slangster! Hoop hem regelmatig te kunnen bewonderen.

Blijf me maar pesten met die mooie buttons [emoji4]

Vanavond even Tim gestoord tijdens zijn warme hap en een aanvulling voor mijn bodemploeg aangeschaft:

d5aa5dd03796dec96c4dc727a49f9155.jpg

31673966e3d1275b5359f05147447d23.jpg

Twee mooie medium formaat zeemuizen! Nuttige diertjes..ben benieuwd hoe vaak ik ze ga zien.. ;)

Hier nogmaals te zien met een gecamoufleerde collega..

29c8c477fcf0a72f5487166a5169b844.jpg

topjes

Fraai

Back
Bovenaan