Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Re: Nijkerk's rif (RSM250)

Bas ziet er goed uit je bak staat er goed bij en je vissen zwemmen lekker rond en zien er gezond uit! Je heb ook een erg mooi lipvissen rond zwemmen! ;)

Gr. Jeroen

Jeroen, Glenn,

Dank voor de complimenten! topjes

Henkie heeft zelf af en toe ook streken, dus hij mag best wel eens de les worden gelezen op zijn tijd... ;)

Afgelopen periode heel veel gewerkt (incl de weekenden) dus gisterenmiddag even wat tijd genomen om even de voorraad osmosewater aan te vullen, de ruitjes te poetsen en uiteraard de waterwaarden te meten. Dit zijn momenteel de waarden:

SG = 35 ppt
KH = 9,5
CA = 425 (In 7 dagen teruggelopen vanaf 450; ben al aan het bufferen met Calciumchloride-dihydraat (CaCI2 H2O)
MG = 1350
PO4 = 0,1
NO3 = 1
BR = 2,5 (dosering DSR Broom gestart)
I = 0,01 (dosering DSR Jodide gestart)
SR = 10
K = 430

Naast de hierboven genoemde doseringen ben ik sinds vorige week ook gestart om wekelijks Amino's te doseren. Mijn buttons varen er wel bij en staan er top bij! topjes

Laatst bewerkt:

Afgelopen periode heel veel gewerkt (incl de weekenden) dus gisterenmiddag even wat tijd genomen om even de voorraad osmosewater aan te vullen, de ruitjes te poetsen en uiteraard de waterwaarden te meten. Dit zijn momenteel de waarden:

SG = 35 ppt
KH = 9,5
CA = 425 (In 7 dagen teruggelopen vanaf 450; ben al aan het bufferen met NaHCO3)
Mhci3G = 1350
PO4 = 0,1
NO3 = 1
BR = 2,5 (dosering DSR Broom gestart)
I = 0,01 (dosering DSR Jodide gestart)
SR = 10
K = 430

Naast de hierboven genoemde doseringen ben ik sinds vorige week ook gestart om wekelijks Amino's te doseren. Mijn buttons varen er wel bij en staan er top bij! topjes

Voor je ca moet je geen nahco3
Toevoegen bas dat is voor je kh
Anders gaat er iets goed mis

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Voor je ca moet je geen nahco3
Toevoegen bas dat is voor je kh
Anders gaat er iets goed mis

Scherp Robert! Was gelukkig een typo in de tekst en geen fout bij het doseren.. :o

Ik ben me bewust dat ik CA moet opkrikken met Calciumchloride-dihydraat (CaCl2 H20).. topjes

Gelukkig maar bas
Anders zou het goed mis gaan
We moeten elkaar blijven helpen in deze hobby
Dat maakt iedereen sterker

Gelukkig maar bas
Anders zou het goed mis gaan
We moeten elkaar blijven helpen in deze hobby
Dat maakt iedereen sterker

Idd dank voor je oplettendheid..wil namelijk niemand op het verkeerde been zetten door een moment van onoplettendheid!

thumbs up

Vandaag weer eens een bezoekje gebracht aan ocean & lake. Altijd leuk om daar weer rond te kijken!

Mijn huidige zand is veel te licht waardoor de jebao hele delen wegblaast. Die delen wil ik opvullen net zwaarder zand, dus heb een zakje met zand van 2-5mm gekocht:

ImageUploadedByTapatalk1378580543.003737.jpg

Zat weer zat moois in de bakken, maar heb mezelf ingehouden! Heb een tweetal Gramma loreto meegenomen.

Heb het altijd al een mooi visje gevonden met prachtige knalkleuren!

ImageUploadedByTapatalk1378580821.223858.jpg

ImageUploadedByTapatalk1378580843.967257.jpg

Heey bas mooi visje man altijd gaaf de gramma.
Hoest boor de rest met de bak.

Groetjes wesley

Heey bas mooi visje man altijd gaaf de gramma.
Hoest boor de rest met de bak.

Groetjes wesley

Zeker een mooi visje! Beide zitten nu echter verscholen... ;)

De bak draait goed! Wel is mijn fosfaat gehalte (0,18 ppm) wat opgeklommen, dus heb mijn fosfaatfilter ingezet met een paar lepels rowaphos. Komende week maar eens kijken wat me nitraat doet...de laatste keren zat deze op 1, dus het m.i. geen zin om te starten met het toevoegen van azijn. Eerst afwachten wat de rowaphos doet en dan zien we wel verder!

Vandaag ook maar weer eens de afschuimer schoongemaakt, want de cup zat alweer voor driekwart vol!

Hoi Bas,

Leuke visjes zijn dat, staan ook mijn lijstje, maar eerst krijg ik van de week een Scarus Quoyi.

Daarna komt:
Chromis Viridis schooltje (5)

Pomacanthus Imperator

Gramma Loreto

Paracanthurus Hepatus

Groetjes
Raymond

Hoi Bas,

Leuke visjes zijn dat, staan ook mijn lijstje, maar eerst krijg ik van de week een Scarus Quoyi.

Daarna komt:
Chromis Viridis schooltje (5)

Pomacanthus Imperator

Gramma Loreto

Paracanthurus Hepatus

Groetjes
Raymond

Grootse plannen dus..! Staan mooie vissen op je verlanglijstje!

Overigens denk ik dat je je keuze voor minimaal de imperator moet heroverwegen! Is niet de makkelijkste en zal de baas worden van je bak en mogelijk elke nieuwe vis die je bijplaatst het leven zuur maken (als ze het al overleven...)

Wel een schitterende vis natuurlijk...

Laatst bewerkt:

Grootse plannen dus..! Staan mooie vissen op je verlanglijstje!

Overigens denk ik dat je je keuze voor minimaal de imperator moet heroverwegen! Is niet de makkelijkste en zal de baas worden van je bak en mogelijk elke nieuwe vis die je bijplaatst het leven zuur maken (als ze het al overleven...)

Wel een schitterende vis natuurlijk...

Ik had inderdaad begrepen dat die de baas wil gaan worden. Heb ik op zich niet zo'n problemen mee, had bedacht als ik hem als laatste toevoeg als jonkie dan heb je niet echt het probleem van nieuwe vissen het leven zuur maken volgens mij..

Wel is mijn fosfaat gehalte (0,18 ppm) wat opgeklommen, dus heb mijn fosfaatfilter ingezet met een paar lepels rowaphos. Eerst afwachten wat de rowaphos doet en dan zien we wel verder!

Net mijn fosfaat even gemeten en deze staat nu op een nette 0,08!

De Rowaphos doet zijn ding dus! topjes

Vandaag maar eens de tijd genomen om de Profilux te updaten naar de meest recente versie en ook de
doseerautomaat in gebruik genomen.

Moet altijd eerst een zooitje worden voordat het wat wordt.. ;)

ImageUploadedByTapatalk1378671173.691241.jpg

Updaten zelf stelt niks voor maar was wel ff spannend of het goed zou gaan:

ImageUploadedByTapatalk1378671322.051942.jpg

ImageUploadedByTapatalk1378671527.610654.jpg

Inmiddels draait de Profilux op versie 5.15 en ik had ook de Profilux app op mijn iPhone werkend. Ik zeg had want op dit moment krijg ik zowel via de app als via het web geen toegang meer.. :rolleyes:

Denk dat de webserver niet helemaal lekker werkt op het moment.

Ach..zo blijf je bezig! ;)

Bijlagen

• ImageUploadedByTapatalk1378671443.290511.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1378671443.290511.jpg
    32,6 KB · Weergaven: 30

Kom net tot de ontdekking dat ik vanaf de iPad wel bij de profilux kan komen, zowel via de app als via de browser...

Raar dat het via de iPhone niet lukt...

Back
Bovenaan