Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Re: Nijkerk's rif (RSM250)

Zit je iphone ook op de wifi?
Zo nee. Moet je hem doorlinken via je router.

Er is alweer een nieuwe update firmware 5.17

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk

Zit je iphone ook op de wifi?
Zo nee. Moet je hem doorlinken via je router.

Er is alweer een nieuwe update firmware 5.17

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk

Ja, mijn telefoon maakt ook gebruik van mijn wifi netwerk. Een reboot heeft geholpen!

Dacht dat ik de laatste versie had..,niet dus. Maar eens kijken of een update zinvol is of dat het verschil minimaal is.

Mooi visje heb je erbij bas! Hoe gaat het met je borsteltand? Heb je trouwens al een oplossing gevonden voor je led armaturen?

Gr. Jeroen

De borsteltand zwemt rond alsof hij hij altijd al rondgezwommen heeft in deze bak! Heet het prima naar zijn zin en lijkt helemaal gewend. De loreto's zijn nog wat angstig, maar laten zich inmiddels al wel wat meer zien!

Heb al wel een oplossing bedacht, maar nog niet uitgevoerd. Ga hopelijk snel wat tijd vinden om het frame van de lichtkap te maken. Dan kan ik toetsen of mijn ideetje goed werkt... ;)

Vandaag bij bas een kijkje weze nemen bak staat er goed bij.
Het aquarium is mooi stil zo en dat terwijl het nog niet klaar is.
Overal goed overna gedacht. Top

Was gezellig bas spreek je gauw.

Groetjes wesley

Vandaag bij bas een kijkje weze nemen bak staat er goed bij.
Het aquarium is mooi stil zo en dat terwijl het nog niet klaar is.
Overal goed overna gedacht. Top

Was gezellig bas spreek je gauw.

Groetjes wesley

Was zeker gezellig, Wesley! En nogmaals bedankt! ;)

Heb al wel een oplossing bedacht, maar nog niet uitgevoerd. Ga hopelijk snel wat tijd vinden om het frame van de lichtkap te maken. Dan kan ik toetsen of mijn ideetje goed werkt... ;)

En waar komt maxspect mee! Een 200 watt model van de razors, en dus met 4 ledmodules er in ipv 2x120w.... :(

Vandaag weer een rondje waterwaarden gemeten..tis alweer een week geleden.. ;)

SG = 35 ppt
KH = 9,5
CA = 465
Mg = 1350
PO4 = 0,07
NO3 = 2
BR = 4,5
I = 0,01
SR = 10
K = 410

Wat opvalt is dat de stenen met de week paarser kleuren op het moment. Ook op de ruit verschijnen hier en daar paarse kalkalgen! Kortom een goed teken! topjes

Heey bas waarde zien er goed uit man gaat de goede kant op.
Mooi dat de stenen mooi paars worden je zag het echt goed gistere.
Die sponzen zijn ook leuk he al die kleurtjes.

Groetjes wesley

Ha die Bas,

Dat gaat nu al de goede kant op al het kalk aan de stenen, perfect voor elkaar! Topjes!

De sponsen zien er leuk uit zo'n blauwe.

Ik heb alleen geel en wit in de bak.

Ben weer terug van een weekje vakantie...ff met het gezin naar centerparcs Duitsland geweest. Bak staat er nog altijd prima bij!

Zag dat het stuk monti van Glenn inmiddels langzaam aan groen begint te worden! Het duurt even, maar ti's mooi te zien wat het herstellend vermogen is van zo'n koraaltje. Het begon als een vergeeld stuk groene montiplaat:

ImageUploadedByTapatalk1379702355.407719.jpg

Morgen zal ik kijken of ik de huidige staat van het koraal op beeld kan krijgen!

De rest van de koralen staan er ook goed bij. De buttons lijken het met de week beter te gaan doen en staan mooi vol uit. De enige koralen die voor mijn gevoel wat achterblijven zijn de ricordea's. Eens kijken wat we de komende tijd hieraan kunnen doen!
De formosa met identiteitscrisis is nog altijd daar...hij wil nog niet groen worden..misschien is de verandering die dit koraal heeft ondergaan definitief? Ik heb geduld, dus ik wacht het gewoon af!

Één ding wat ik nog niet veel zie is die enorme poliepvorming die je bij sommige hier op het forum ziet. Ben benieuwd wat ik hiervoor moet doen?

Gedurende de vakantie is er door mijn schoonvader gevoerd. Had potjes klaar staan met de hoeveelheid voer die gevoerd mocht worden. Dit is prima gegaan! Heb de vissen vanavond even verwend met verse levende artemia's. Het leek wel of ze gek werden en in no-time was het op!
Vissen zien er vol en gezond uit! Ook de recent aangeschafte Gramma's doen het goed en zijn inmiddels niet bang meer en zwemmen vol in het zich! Zo hoort het!

topjes

Heb direct ook maar even de belangrijkste waarden gemeten:

SG = 35 ppt
KH = 9,8
PO4 = 0,12 (wel gemeten na het voeren van een zakje uitgespoelde artemia's..) ;)
NO3 = 1
CA = 460
MG = 1350

Morgen even de resterende (DSR) waarden meten!

Heey bas goed om te horen dat alles goed is gegaan.
Mooi om te zien dat de koralen het goed doen en al groei hebben ook zo te zien.

Groetjes wesley

Dir zijn veel beteren waarden dan een tijd terug bas. Het gaat de goede kant uit .
Nog ff doorzettten en je zit strak met "textbook" waarden.

Verstuurd van mijn GT-I9295

Klopt, Glenn! Ben zeer tevreden over de waarden! In mijn RSM was ik niet in staat onder waarden zo onder controle te krijgen en te houden..

Back
Bovenaan