Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Heey bas super leuke vis hoor.
mijn ervaring kan je hem er gewoon bij doen is een heel andere kleur en vorm van de vis dus moet goed gaan.

Super aanwinst hoor.

Hoe is het verder met je bak.

Groetjes wesley

Re: Nijkerk's rif (RSM250)

Heey bas super leuke vis hoor.
mijn ervaring kan je hem er gewoon bij doen is een heel andere kleur en vorm van de vis dus moet goed gaan.

Super aanwinst hoor.

Hoe is het verder met je bak.

Groetjes wesley

Is echt een mooie vis, ja!

De bak draait lekker, maar zie wel een vreemd verschijnsel: mijn groene formosa is blauw/paars geworden. En daarnaast zag ik dat bijvoorbeeld de rode monti minder poliepen vertoonde overdag. Oorzaak zit m waarschijnlijk in teveel en te lang belichten. Dus heb nu zowel de led als de t5 teruggeschroefd in percentage en ook de duur wat ingekort. Aan de waterwaarden merk ik niks vreemds, dus hopelijk is het de verlichting...

Heey ik heb ook wat met men formosa de mijne word wat gelig.
Heb hier de verlichting naar 60% voorlopig staan om het uit te sluiten.

Groetjes wesley

Mijn gele dokter is het felst naar de xanthurum als de lampen bijna uit zijn, mocht je nacht verlichting hebben zou ik hem los laten als de hoofd verlichting uit is.

m.v.g Ruud

Mijn gele dokter is het felst naar de xanthurum als de lampen bijna uit zijn, mocht je nacht verlichting hebben zou ik hem los laten als de hoofd verlichting uit is.

m.v.g Ruud

Thnx! De hoofdverlichting is inmiddels uit en de gele dokter heeft zijn slaapplek opgezocht. Dus ga m zo lekker loslaten!

Mooi visje Bas! Mijn ervaring met deze vissen is dat je deze gewoon los kan laten zinder problemen alleen is je salaris niet veilig meer...... Maar kan ook goed gaan :)

Gr. Jeroen

Mooi visje Bas! Mijn ervaring met deze vissen is dat je deze gewoon los kan laten zinder problemen alleen is je salaris niet veilig meer...... Maar kan ook goed gaan :)

Gr. Jeroen

M'n salaris maak ik me geen zorgen over of bedoel je salarias? ;)

Ben benieuwd hoe het samen gaat! We gaan het meemaken!

M'n salaris maak ik me geen zorgen over of bedoel je salarias? ;)

Ben benieuwd hoe het samen gaat! We gaan het meemaken!

Hahah ja salarias bedoel ik handig z'n iPad die maakt er nog een wat leuks van hahah
Maar zwemt hij al rond?

Gr. Jeroen

Hahah ja salarias bedoel ik handig z'n iPad die maakt er nog een wat leuks van hahah
Maar zwemt hij al rond?

Gr. Jeroen

Ja, hij zwemt al rond! Nu alleen nog aan de korte zijde van het aquarium...denk dat ie z'n spiegeling ziet. Zie net dat de gele dokter zelfs even uit zijn slaapplaats is gekomen om te kijken naar de nieuweling. Dokter deed een uitval maar veder onderneemt hij weinig actie. Morgen maar kijken hoe het gaat!

Ja, hij zwemt al rond! Nu alleen nog aan de korte zijde van het aquarium...denk dat ie z'n spiegeling ziet. Zie net dat de gele dokter zelfs even uit zijn slaapplaats is gekomen om te kijken naar de nieuweling. Dokter deed een uitval maar veder onderneemt hij weinig actie. Morgen maar kijken hoe het gaat!

Bij mij heeft het ook even geduurd voor de gele en de geeloog aan elkaar gewend waren. Gaat nu heel goed. Het zijn wel boefjes hoor!

Dat komt wel goed denk ik is altijd spannend als je een nieuwe vis in brengt!

Gr. Jeroen

Hey bas
Mooie nieuwe dokter heb je erbij
Hoe gaat het met de bak
Gr bas

Toevallig die vraag eerder vanavond ook gehad van Wesley. Dus maak het mezelf ff makkelijk:

De bak draait lekker, maar zie wel een vreemd verschijnsel: mijn groene formosa is blauw/paars geworden. En daarnaast zag ik dat bijvoorbeeld de rode monti minder poliepen vertoonde overdag. Oorzaak zit m waarschijnlijk in teveel en te lang belichten. Dus heb nu zowel de led als de t5 teruggeschroefd in percentage en ook de duur wat ingekort. Aan de waterwaarden merk ik niks vreemds, dus hopelijk is het de verlichting...

De Ctenochaetus strigosus zwemruimte inmiddels al lekker rond. Gaat prima in combinatie met de gele dokter en ook de salarias. Ff snel twee korte filmpjes gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=1rJnPKwgkW4

http://www.youtube.com/watch?v=NCe0kc1naAk

Vandaag ook maar eens de afschuimer cup geleegd en schoongemaakt, want die zat al voor de helft vol met stinkende zooi. Kan nog niet echt wennen aan die lucht.. ;-)

ImageUploadedByTapatalk1378040805.787821.jpg

Ook heb ik van de week bij Reefcenter twee reflectoren besteld voor de t5 en die maar gelijk gemonteerd! Scheelt kijklicht, maar ook wordt nu het licht de juiste kant op gereflecteerd! topjes

ImageUploadedByTapatalk1378040911.185202.jpg

Oh ja en m'n paarse/blauwe groene formosa... :rolleyes:

ImageUploadedByTapatalk1378041006.149422.jpg

Back
Bovenaan