Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Re: Nijkerk's rif (RSM250)

Ff geprobeerd om de verandering naar de groene kleur vast te leggen van de vergeelde montiplaat met de telefoon (zie ook de gister geplaatste originele foto):

ImageUploadedByTapatalk1379755942.996906.jpg

En zomaar wat telefoonfoto's:

ImageUploadedByTapatalk1379756025.697904.jpg

ImageUploadedByTapatalk1379756048.560185.jpg

ImageUploadedByTapatalk1379756059.464310.jpg

ImageUploadedByTapatalk1379756071.044490.jpg

Ey bas ziet er goed uit allemaal mooie waardes heb je! Je koraal staat er ook goed mij! En super dat je sponsen het goed doen is goed voor je bak!

Gr Jeroen

Ey bas ziet er goed uit allemaal mooie waardes heb je! Je koraal staat er ook goed mij! En super dat je sponsen het goed doen is goed voor je bak!

Gr Jeroen

Thnx, Jeroen! Aan de waterwaarden zal het niet liggen... ;)
Nu mooie koraaltjes verzamelen! topjes

Ziet er al mooi uit Bas.

Succes met het verzamelen van de koraaltjes.

Hey Bas

Ziet er goed uit de bak draaid goed
Mooie buttons heb je daar staan
Gr. Bas

Ey Bas,

Waterwaarden zijn prima idd en de bak draait goed. Ben blij dat ik een stukje groter ben gegaan qua bak!

Buttons zijn erg mooi, ja! Die rode komen origineel bij Sergej vandaan en ben echt blij dat ik ze ben wezen halen toen. Moest er een sneeuwstorm voor trotseren, maar ze zijn het waard. Ook ben ik helemaal weg van de oranje exemplaren. Maar er zijn nog veel meer mooie varianten, dus we blijven rustig rondkijken naar uitbreiding qua buttons.

Misschien toch ook ooit een keer die mooie Walters zien te scoren.. ;)

Ziet er al mooi uit Bas.

Succes met het verzamelen van de koraaltjes.

Dank je! Heb vandaag bij Ocean & Lake alvast een klein stekje Montipora confusa meegenomen. Ti's nog erg klein, maar kon het niet laten staan... ;)

Foto komt eraan...

Hierbij de foto van de monti:

ImageUploadedByTapatalk1379790417.271823.jpg

Hopelijk gaat hij het goed doen!

Vanochtend ook nog de resterende waterwaarden gemeten:

PO4 = 0,08 (gisteren na voeren van artemia's was deze nog 0,12)
SR = 8 (Strontiumoplossing toevoeging gestart)
BR = 4,5
I = 0,01 (jodide oplossing toevoegd ter ophoging)
K = 400

Kortom: top! ;)

Hierbij de foto van de monti:

Bekijk bijlage 355875

Hopelijk gaat hij het goed doen!

Vanochtend ook nog de resterende waterwaarden gemeten:

PO4 = 0,08 (gisteren na voeren van artemia's was deze nog 0,12)
SR = 8 (Strontiumoplossing toevoeging gestart)
BR = 4,5
I = 0,01 (jodide oplossing toevoegd ter ophoging)
K = 400

Kortom: top! ;)

Laat ik nou net gisteern 2 stukken van de confusa hebben afgebroken tijdens de verbouwing.

Nette waarden. Let op dat je niet doorschiet met met het doseren van strontium.

Sr, boor en PO4 hebben de neiging een heel tijd niet omhoog te willen, om vervolgens omhoog te schieten.

Verstuurd van mijn GT-I9295

Laat ik nou net gisteern 2 stukken van de confusa hebben afgebroken tijdens de verbouwing.

Nette waarden. Let op dat je niet doorschiet met met het doseren van strontium.

Sr, boor en PO4 hebben de neiging een heel tijd niet omhoog te willen, om vervolgens omhoog te schieten.

Afgebroken? Komt ie nu mee... ;)

Ik hou de waarden nauwlettend in de gaten! topjes

Vandaag was het knutseldag!

ImageUploadedByTapatalk1380043997.948971.jpg

ImageUploadedByTapatalk1380044015.434618.jpg

ImageUploadedByTapatalk1380044026.656890.jpg

Deel 1 van het frame:
ImageUploadedByTapatalk1380044039.433019.jpg

En na een tijdje fröbelen was het basisframe voor de lichtkap nagenoeg gereed.

Omdat ik de lampen in het verlengde van de bak wil hebben heb ik eerder getracht de lampen aan elkaar te koppelen met behulp van een speciaal bijbehorende koppelstuk. Dit was toen het resultaat:

ImageUploadedByTapatalk1380044369.004066.jpg

Geen succes dus!

Daarom met de constructie van de lichtkap maar een separate steun gemaakt waar beide lampen op kunnen rusten zonder dat de lampen gekoppeld hoeven te worden:

ImageUploadedByTapatalk1380044495.051749.jpg

ImageUploadedByTapatalk1380044508.582896.jpg

Morgen gaat het frame in de jachtlak zodat het daarna goed beschermd boven op de bak kan worden geplaatst.

Vervolgstap is om de speciale c-bond platen te bestellen, zodat het frame en de lichtkap netjes afgewerkt zijn en het geheel er strak bij staat!

Heb er zin in! ;)

Jaja.. net te laat met die stekken.

Mooi bouwerkje bas
Ook bij mij was het knutseldag.
2 skimmers gemaakte en de koivijver vijver waterval aangepast.

Thnx, Glenn!

Heb je zelfbouwskimmer gezien! Slim bedacht! En altijd goed om pluspunten bij vrouwlief te scoren..... :rolleyes: ;)

Thnx, Glenn!

Heb je zelfbouwskimmer gezien! Slim bedacht! En altijd goed om pluspunten bij vrouwlief te scoren..... :rolleyes: ;)

Voor kleine aquarium is hierdoor een sump overbodig. Scheelt een hoop met licht inval in de bak.

Ik heb er nu 3 van deze bouwsels operationeel .

En toen was ie wit:

ImageUploadedByTapatalk1380133268.535345.jpg

Vandaag ook even bij Wilco (Bakker00) langsgeweest en daar twee mooie poetsgarnalen opgehaald die te groot werden voor zijn mooie bak. Bij mij hebben ze in ieder geval de ruimte!

ImageUploadedByTapatalk1380133368.329325.jpg

Ook een mooi blasto stekje heb ik van hem meegekregen. Deze foto doet um geen eer aan in ieder geval;

ImageUploadedByTapatalk1380133440.493818.jpg

De blasto is nog herstellende van een spijkerpoliepaanval, maar aan de beterende hand! Hopelijk gaat dat helemaal goed komen in mijn bakje!

Ben maandag ook nog even bij Robert geweest en heb daar weer een aantal prachtige stekken meegenomen. Vandaag hebben deze allemaal een mooi plekje gekregen op het rif.

Ben blij dat de poetsgarnalen een onderkomen hebben gekregen die ze verdienen!

Enne... het waren de baliepoliepen die de blasto hebben geneteld, iig denk ik dat ze het bij jou goed zullen doen :biggrin:

Slim zo van je lichtkap dat je led er op laat liggen bas! Maar als je je lichtkap er af gaat halen met bv onderhoud moet je ook je lamp er af halen?

Gr. Jeroen

Slim zo van je lichtkap dat je led er op laat liggen bas! Maar als je je lichtkap er af gaat halen met bv onderhoud moet je ook je lamp er af halen?

Gr. Jeroen

Hi Jeroen,

De lichtkap is aan de bovenkant open en daarnaast heb ik de verlichting van snelkoppelingen voorzien. Eenvoudig te verwijderen dus! In principe alleen nodig als ik heel groot onderhoud moet doen..

Groet, Bas

Back
Bovenaan