U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
prachtige foto's (en koraal)![]()
Zeer mooie foto’s.
Gaat het goed een koraalduivel en dat kleine visje (ben de naam even kwijt) samen?
Dank je..meeste ook direct uit de camera. Dus er valt nog wel meer uit te halen
Insgelijks hoor! Wat een prachtige foto's en filmpje.
Hele mooie foto's!
U kan ook foto's raw nemen en lager met een mooi programma de fotos bewerken om de kleuren terug te krijgen.
Ik gebruik adobe's lightroom om raw fotos te bewerken.
Prachtige foto's Bas! En de Pygo is echt een prachtbeest om te zien. Hoe gaat het met je duivel? ;-)

Hey Bas,
ik heb gisteravond en vanmorgen wat in je dagboek zitten lezen. ik vind het een mooie bak, maar het uitgewerkte verslag van de bouw van je onderstel heb ik echt even goed opgelet... (hoop het zelf binnenkort ook te doen). ook een bak met de overloop zoals jij hebt staat in mijn planning... ik heb een paar vraagjes hierover.
- wat ik uit je fotos niet wijs kon worden is waar je je doseer flessen/bakken heb staan?
- heb je de C-bond panelen nog steeds als afwerking van de kast en kap? wat is je ervaring hiermee?
- hoe is de overloop zwart gemaakt?
- ik zie dat je gyre stromingspomp bevestigd is midden op je overloop. hoe heb je dat gedaan? zit dan de andere magneetkant gewoon onder water?
alvast bedankt!
groet
Jelle

Ga ik proberen antwoorden te geven..
- Mijn doseerflessen staan aan de kopse kant van de bak. (zal ff een foto opzoeken en straks even uploaden)
Bekijk bijlage 501755
- Ja, heb ze nog steeds. Qua materiaal tevreden over, maar inmiddels hier en daar wel wat beschadigt. Denk niet dat hetzelfde ophangmechanisme zou gebruiken als ik er nu weer voor zou kiezen. Had nu gekozen voor (zware) magneetsnappers, maar de bevestigng van de snappers (het metalen plaatje ervan) aan de c-bond panelen is lastig. Heb daar kit voor gebruikt, maar die laat nu los, waardoor de panelen van de lichtkap wel eens naar beneden gekomen zijn bij het niet goed terugplaatsen van de panelen (vandaar de beschadigingen). Verder wel ideaal materiaal hoor!
- De overloop is van glas en daar is een kunststof plaat tegenaan gelijmd.
- Ja, de gyre hangt aan de overloop en de magneetkant zit idd onder water.
Hoe bevalt jou deze doseerpomp? Dat is die met wifi toch?
Dank voor de antwoorden!
Dat C-bond lijkt mij ook wel een vinding!
Wat ik me daar nog over afvroeg was of de kopse kanten ook op kleur zijn of dat jij die hebt afgewerkt oid? (En zo ja hoe natuurlijk)
En heb je dan ook een suggstie hoe je de bevestiging nu aan zou pakken?
En wat betreft die streamer: ik kan me niet herrinneren ooit eerder op die manier een streamer bevestigd gezien te hebben. Ik ging er eigenlijk van uit dat het geen goed plan zou zijn, maar waarom precies weet ik ook niet. Geeft dit geen stoffen af aan t water of gaat t niet oxideren ofzo?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.