Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

prachtige foto's (en koraal):eek:

Dank je..meeste ook direct uit de camera. Dus er valt nog wel meer uit te halen.. :oops:

Zeer mooie foto’s.
Gaat het goed een koraalduivel en dat kleine visje (ben de naam even kwijt) samen?

De koraalduivel is nog klein, dus voorlopig zijn de chinese pijlvisjes (Nemateleotris magnifica) zeker veilig. Deze zwommen hier al lang rond, dus van het moment dat ik de duivel erbij plaatste wist ik dat ik geen kleine visjes meer kan plaatsen.. ;)

Hele mooie foto's!

U kan ook foto's raw nemen en lager met een mooi programma de fotos bewerken om de kleuren terug te krijgen.

Ik gebruik adobe's lightroom om raw fotos te bewerken.

Hele mooie foto's!

U kan ook foto's raw nemen en lager met een mooi programma de fotos bewerken om de kleuren terug te krijgen.

Ik gebruik adobe's lightroom om raw fotos te bewerken.

Weet ik..ben af en toe te lui om 't nog door het lightroom/PS proces heen te halen. Aan de andere kant wil ik juist proberen om de foto's natuurlijk te laten ogen en niet zoveel hoeven te nabewerken. Juist de genoemde foto's filteren het blauwe licht eruit en maakt dat de koralen er natuurlijk uit zien.

Prachtige foto's Bas! En de Pygo is echt een prachtbeest om te zien. Hoe gaat het met je duivel? ;-)

Dank je, Bert! Pygo blijft idd prachtig..
Met de duivel gaat het zeer goed..eet lekker mee met zowel levend als diepvriesvoer. Ook een prachtbeest! ;)

Gisteren en vandaag weer wat onderhoud aan de bak gedaan en de nodige zoa steken geplakt.. :)
Had namelijk weer een aantal soorten erbij (ongeveer 12 stuks..), waaronder Vampire in drag, blue eyed blond bitches, sakura en spongebobs.

Gisteren weer een deel van het zand eruit gezogen en dan met name de stukken waar wat flap zichtbaar was. Daar ik inmiddels weer redelijk wat zand had uitgezogen dit maar direct uitgekookt (heerlijke zeewaterlucht in huis) en na paar keer goed spoelen weer teruggestopt in de bak..

Naast het plakken van de stekken ook nog de maxspect XF250 even laten draaien in een azijnbadje..levert gelijk weer wat stromingswinst op..haha

Morgen nog even twee JMB all blue 120 cm ledbalken ophalen die ik heb overgenomen..wil kijken of ik daarmee de fluor kleurtjes in de koralen iets meer kan benadrukken (met name in de avonduren). Merk dat ik dat effect niet goed genoeg bereik met de maxspects razors op het moment. Ach ja...zo blijven we lekker aanrommelen.. :ROFLMAO::ROFLMAO:

Vandaag weer wat mooie dingen gescoord..

Aalgrondel:3FCD9059-1B0F-4990-A802-D3906F536FE4.jpeg

Heb deze schitterende visjes al eerder gehad vanaf hun jeugdkleed. Nu zijn ze nog vrijzwemmend, maar naarmate ze ouder worden zullen ze zwart met geel worden en in/onder het rif gaan zitten. Erg gaaf!

D5D9C401-57F2-46C4-B516-1B3BB0887E15.jpeg

Golden rasta:
BB45F560-67A8-4D55-A360-645B40C3DCB6.jpeg

Gisteren wat gespeeld met de nieuwe blauwe led balken en wat gestackte filters:

EE99C78E-20AE-49A7-A74B-9049883D435E.jpeg2D35603C-1CFC-4BC6-8BAF-A1ACB0887163.jpeg01D3AE31-B630-4518-9625-796C054F05CA.jpeg

Hey Bas,

ik heb gisteravond en vanmorgen wat in je dagboek zitten lezen. ik vind het een mooie bak, maar het uitgewerkte verslag van de bouw van je onderstel heb ik echt even goed opgelet... (hoop het zelf binnenkort ook te doen). ook een bak met de overloop zoals jij hebt staat in mijn planning... ik heb een paar vraagjes hierover.

- wat ik uit je fotos niet wijs kon worden is waar je je doseer flessen/bakken heb staan?
- heb je de C-bond panelen nog steeds als afwerking van de kast en kap? wat is je ervaring hiermee?
- hoe is de overloop zwart gemaakt?
- ik zie dat je gyre stromingspomp bevestigd is midden op je overloop. hoe heb je dat gedaan? zit dan de andere magneetkant gewoon onder water?

alvast bedankt!
groet
Jelle

Hey Bas,

ik heb gisteravond en vanmorgen wat in je dagboek zitten lezen. ik vind het een mooie bak, maar het uitgewerkte verslag van de bouw van je onderstel heb ik echt even goed opgelet... (hoop het zelf binnenkort ook te doen). ook een bak met de overloop zoals jij hebt staat in mijn planning... ik heb een paar vraagjes hierover.

- wat ik uit je fotos niet wijs kon worden is waar je je doseer flessen/bakken heb staan?
- heb je de C-bond panelen nog steeds als afwerking van de kast en kap? wat is je ervaring hiermee?
- hoe is de overloop zwart gemaakt?
- ik zie dat je gyre stromingspomp bevestigd is midden op je overloop. hoe heb je dat gedaan? zit dan de andere magneetkant gewoon onder water?

alvast bedankt!
groet
Jelle

Ga ik proberen antwoorden te geven.. ;)

- Mijn doseerflessen staan aan de kopse kant van de bak. (zal ff een foto opzoeken en straks even uploaden)
D81189BB-B0FE-4AED-B917-D071CA559051.jpeg

- Ja, heb ze nog steeds. Qua materiaal tevreden over, maar inmiddels hier en daar wel wat beschadigt. Denk niet dat hetzelfde ophangmechanisme zou gebruiken als ik er nu weer voor zou kiezen. Had nu gekozen voor (zware) magneetsnappers, maar de bevestigng van de snappers (het metalen plaatje ervan) aan de c-bond panelen is lastig. Heb daar kit voor gebruikt, maar die laat nu los, waardoor de panelen van de lichtkap wel eens naar beneden gekomen zijn bij het niet goed terugplaatsen van de panelen (vandaar de beschadigingen). Verder wel ideaal materiaal hoor!
- De overloop is van glas en daar is een kunststof plaat tegenaan gelijmd.
- Ja, de gyre hangt aan de overloop en de magneetkant zit idd onder water.

Laatst bewerkt:
Ga ik proberen antwoorden te geven.. ;)

- Mijn doseerflessen staan aan de kopse kant van de bak. (zal ff een foto opzoeken en straks even uploaden)
Bekijk bijlage 501755

- Ja, heb ze nog steeds. Qua materiaal tevreden over, maar inmiddels hier en daar wel wat beschadigt. Denk niet dat hetzelfde ophangmechanisme zou gebruiken als ik er nu weer voor zou kiezen. Had nu gekozen voor (zware) magneetsnappers, maar de bevestigng van de snappers (het metalen plaatje ervan) aan de c-bond panelen is lastig. Heb daar kit voor gebruikt, maar die laat nu los, waardoor de panelen van de lichtkap wel eens naar beneden gekomen zijn bij het niet goed terugplaatsen van de panelen (vandaar de beschadigingen). Verder wel ideaal materiaal hoor!
- De overloop is van glas en daar is een kunststof plaat tegenaan gelijmd.
- Ja, de gyre hangt aan de overloop en de magneetkant zit idd onder water.

Hoe bevalt jou deze doseerpomp? Dat is die met wifi toch?

Dank voor de antwoorden!

Dat C-bond lijkt mij ook wel een vinding!
Wat ik me daar nog over afvroeg was of de kopse kanten ook op kleur zijn of dat jij die hebt afgewerkt oid? (En zo ja hoe natuurlijk)
En heb je dan ook een suggstie hoe je de bevestiging nu aan zou pakken?

En wat betreft die streamer: ik kan me niet herrinneren ooit eerder op die manier een streamer bevestigd gezien te hebben. Ik ging er eigenlijk van uit dat het geen goed plan zou zijn, maar waarom precies weet ik ook niet. Geeft dit geen stoffen af aan t water of gaat t niet oxideren ofzo?

Hoe bevalt jou deze doseerpomp? Dat is die met wifi toch?

Bevalt mij zeer goed! Simpel in de bediening via de app en doet wat ie doen moet. Geeft ook een seintje als het reservoir leeg is, maar dat moet je met een korreltje zout nemen. Want hij berekent de afname in volume en daardoor moet je het meer als een inschatting zien. Hij werkt inderdaad op de wifi.

Dank voor de antwoorden!

Dat C-bond lijkt mij ook wel een vinding!
Wat ik me daar nog over afvroeg was of de kopse kanten ook op kleur zijn of dat jij die hebt afgewerkt oid? (En zo ja hoe natuurlijk)
En heb je dan ook een suggstie hoe je de bevestiging nu aan zou pakken?

En wat betreft die streamer: ik kan me niet herrinneren ooit eerder op die manier een streamer bevestigd gezien te hebben. Ik ging er eigenlijk van uit dat het geen goed plan zou zijn, maar waarom precies weet ik ook niet. Geeft dit geen stoffen af aan t water of gaat t niet oxideren ofzo?

Kopse kanten van de platen zijn niet op kleur. Ik heb witte plastic hoekstripjes gekocht en gelijmd op de platen. Werkt prima.
Ik haal de magneet wel eens boven water en totaal geen oxidatie of wat te zien. Heb ik het verleden ook mijn tunze streamers op die manier bevestigd gehad en nooit problemen gehad. Weet wel dat er tunze magneten zijn die roesten doordat de afscherming ervan niet optimaal is.

Back
Bovenaan