Niets speciaal te melden, dat is meestal goed nieuws.
De bak draait goed.
Het aqua geraakt stilletjes aan voorbij de stekkenbak fase. Het zijn in vele gevallen al kleine kolonietjes.
De verlichtingssterkte is over 8 weken, langzaam, maar toch gevoelig verhoogt. (+25%). van een piek tot 60% vermogen op mijn coralcares, zit ik nu op 75%.
Nu even een maandje van de knopjes afblijven en verder observeren.
Het Kh en Ca verbruik stabiliseert nu, maar is in de eerste 5 weken van die cyclus bijna verdubbeld.
Bijna alle koraaltjes hebben er positief op gereageerd, zelfs LPS'en.
De Ph van de bak ging soms tot 8.6. Ik doseer een vaste dosis kalkwater en gebruik de ati carbo ex.
Voorlopig de ATI carbo ex maar afgekoppeld, daar de ramen en deuren nu regelmatig open staan, is de vrije CO2 in de ruimte toch een stuk minder.
Nu heb ik 's morgens 8.1 en op zijn piek tegen de 8.4.
Er zit juist een nieuwe ph probe in, die heb ik toch enkele malen moeten calibreren om een stabiele waarde te krijgen. Een van de komende dagen nog eeens dubbelchecken.
De voorbij week, dinsdag nog eens een ATI test binnengestuurd.
Dat moet zowat de snelste ooit zijn.
Donderdagmorgen een email met bevestiging van ontvangst, do namiddag de resultaten al binnen.
Score 95%
Jodium is altijd al wat te laag geweest de voorbije testen en wordt standaard via de doseerpomp dagelijks extra bijgevoegd. dus de dosering ietsje verhoogd.
Een kort filmpje als overzicht. Het gekende probleem, het is nogal blauw, ik draai eigenlijk bijna wit met de coralcares.