Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nico's rif

Een groot extreem sinds mijn vorige post :rolleyes: .

Een laatste, snel filmpje en wat fotootjes van het aqua.

Hoe het aquarium er nu bijstaat is eigenlijk meer dan ik had verhoopt toen ik een 3 tal jaar geleden begon met mijn voorbereiding.

Maar ik ga over naar zoetwater, de oude liefde, discussen. Ongeveer 20 jaar terug in de tijd.

Reden, energieprijzen spelen wel de hoofdrol en dan vooral de onzekerheid daarover. Toen ik 3 jaar geleden aan mijn voorbereiding begon, was de huidige situatie totaal niet in te schatten. Prijzen stijgen, dat weet je gewoon, maar op deze manier,…

Het is niet de beslissing van het hart, maar van het “verstand”.

Zoals in een ander topic, gaat het er niet over of we het kunnen betalen, maar dat ik het zelf gewoon te duur vind worden om gewoon als hobby te blijven doen.
Een kleinere zoutbak of andere setup, LPS of leders zegt me niet veel. Niet dat ik dat niet mooi vind, maar deze bak is wat ik wou.

Het is niet anders,

Eerst koraal en vissen.
Een gedeelte van de techniek komt beschikbaar eens het aqua leeg gaat.

Het was weer leuk om een 3 tal jaar op dit topforum rond te hangen.
Ik zou bijna zeggen dat als je je bak zo belachelijk mooi hebt draaien (met enorme koralen) dat je niet mag stoppen. Zonde, zorg dat je volledig overtuigd bent van je keuze. Zout water kruipt diep onder de huid.

Zonde Nico, ik snap het wel. Succes met de discussen! Dat wordt vast ook weer erg mooi!

Alweer de derde prachtbak in korte tijd die ermee stopt, begrijpelijk maar eeuwig zonde! Veel succes met hernieuwde Discus avontuur :)

Pracht bak, ik hoop echt dat je er geen spijt van gaat krijgen, veel succes met de transitie.

Gr. Wim.

Jammer dat je stopt en van de mooie bak. Maar veel succes met je nieuwe bak met Discussen.

Nee he Nico, het houd niet op, de mooiste bakken gaan eraan, ik ben zelf niet gestopt om die redenen maar ik vind het nog steeds een gemis, maarja , je hebt je keuze gemaakt en dat respecteren we, gr. Marcel

Spijtig je bak te zien verdwijnen Nico!
Ik heb zelf ook ooit de beslissing genomen toen mijn bak tip top draaide, achteraf gezien had ik spijt na enkele weken/maanden.
Maar je hebt hier allicht lang over nagedacht, dus ik wens je het allerbeste in een nieuw zoetwater avontuur 😉

Echt heel jammer Nico. Dit vond ik de 1 van de mooiste bakken om te volgen.

Ik snap je keuze zeker de prijzen hoe ze stijgen is ook niet normaal.

Een groot extreem sinds mijn vorige post :rolleyes: .

Een laatste, snel filmpje en wat fotootjes van het aqua.

Hoe het aquarium er nu bijstaat is eigenlijk meer dan ik had verhoopt toen ik een 3 tal jaar geleden begon met mijn voorbereiding.

Maar ik ga over naar zoetwater, de oude liefde, discussen. Ongeveer 20 jaar terug in de tijd.

Reden, energieprijzen spelen wel de hoofdrol en dan vooral de onzekerheid daarover. Toen ik 3 jaar geleden aan mijn voorbereiding begon, was de huidige situatie totaal niet in te schatten. Prijzen stijgen, dat weet je gewoon, maar op deze manier,…

Het is niet de beslissing van het hart, maar van het “verstand”.

Zoals in een ander topic, gaat het er niet over of we het kunnen betalen, maar dat ik het zelf gewoon te duur vind worden om gewoon als hobby te blijven doen.
Een kleinere zoutbak of andere setup, LPS of leders zegt me niet veel. Niet dat ik dat niet mooi vind, maar deze bak is wat ik wou.

Het is niet anders,

Eerst koraal en vissen.
Een gedeelte van de techniek komt beschikbaar eens het aqua leeg gaat.

Het was weer leuk om een 3 tal jaar op dit topforum rond te hangen.
Erg jammer! Je hebt zo'n mooi aquarium.

Jammer, weer een schitterend zeeaquarium minder. 😟

Nico, respect voor je keuze 👍

Succes met je nieuwe bak 👌👍

Jammer dat je stopt je had een hele mooie nette bak. Veel succes met de discussen!

Ik kan je volgen Nico. Zelf heb ik nooit zoetwater gehad maar je zal daar wel evenveel plezier aan kunnen beleven.

Op een weekje tijd waren alle koralen verkocht en afgehaald.

Vandaag zijn alle vissen afgehaald.

Alvast bedankt aan de kopers om zo mooi van jullie woord te zijn, het ging vlotjes.

Verzorg de dieren goed en hopelijk kunnen jullie er evenveel van genieten, dan dat ik heb gedaan 👍.

De stekkers zijn eruit, de schoonmaak kan beginnen.

Ik heb wel een knoop in mijn maag, maar ik blijf het forum wel af en toe volgen.
De komende week zal er nog wel wat losse spullen en/of techniet te koop komen, alhoewel al veel achter de schermen is verkocht.

Maar nu kijk ik uit om mijn zoetwaterproject te starten.

Op een weekje tijd waren alle koralen verkocht en afgehaald.

Vandaag zijn alle vissen afgehaald.

Alvast bedankt aan de kopers om zo mooi van jullie woord te zijn, het ging vlotjes.

Verzorg de dieren goed en hopelijk kunnen jullie er evenveel van genieten, dan dat ik heb gedaan 👍.

De stekkers zijn eruit, de schoonmaak kan beginnen.

Ik heb wel een knoop in mijn maag, maar ik blijf het forum wel af en toe volgen.
De komende week zal er nog wel wat losse spullen en/of techniet te koop komen, alhoewel al veel achter de schermen is verkocht.

Maar nu kijk ik uit om mijn zoetwaterproject te starten.
Jij ook bedankt Nico. Succes met je zoetwater project. Ben benieuwd hoe die gaat worden

Veel succes en plezier met het verzorgen van de Discusvissen. Dit zijn echt majestueuze vissen.

Heb ook heel lang een prachtig schooltje discussen gehad. Zijn ook echt vissen met karakter. Ga je denk ik ook veel plezier aan hebben. Ik heb het andersom gedaan. Ben kleiner gegaan met zoetwater en zeebak erbij. Misschien als het weer gaat kriebelen dat je een kleiner formaat zeebakje ergens erbij zet, want je had natuurlijk wat prachtigs neergezet.

Grt Marco

Back
Bovenaan