Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

My Reef Journey - The RSR 350!

[FONT=&quot]Ik heb mijn ATI-test binnen gekregen, op het eerste gezicht best blij.. namelijk 96/100.
Maar nu het volgende, zoals je ziet op de foto's heb ik dus zware metalen in mijn water zitten (Koper en Zink). Koper had ik vorige keer ook al en deze is ondertussen verdubbeld.
1.jpg2.jpg[/FONT]

[FONT=&quot]Nu wil ik graag weet of mijn korte termijn oplossing passend is voor mijn zeewater en heb ik hulp nodig bij de lange termijn. Korte termijn, zie foto 3, is een detox metal remover (3 dagen kuur, moet mijn UV uit?) en Iodine (0,59ml toevoegen 2 dagen lang) en strontium(44,42 ml toevoegen 2 dagen lang). Is dit een goede oplossing?
Dan de lange termijn oplossing, tjaa...
Ik gebruik tropic marin, daar zit volgens mijn geen koper in.
Ik doe een waterwissel om de 3 weken en doseer Triton Othermethods.
Zou mijn Vertex puratek deluxe dan de oorzaak zijn, meet 0 TDS.
Of heb ik last van iets wat roest, maar wat zou dat kunnen zijn?
Ik kom hier echt even niet uit, iemand tips!

Daarnaast meet ik in mijn osmosewater silicon, maar zij geven aan dat mijn device is working ok. Meet ik nou silicaat? Tijd om filters te vervangen?
3.jpg

Alvast super bedankt voor het meedenken!
[/FONT]

Week 32

Helaas deze week nog geen detox kunnen doen, wel osmose DI-filter vervangen, zand begon echt bruin te worden. Ben benieuwd of het minder gaat worden aankomende dagen.
Afgelopen week wel mijn sump opgeruimd, DJ switch weer geïnstalleerd en elke kabel een 'klosje' van gemaakt. Dit zodat ik alles makkelijk individueel van elkaar kan losmaken. Had aan het begin alles aan elkaar vastgemaakt, bleek niet heel handig...
IMG_6005.jpg
Oude situatie:
IMG_5968.jpgIMG_5967.jpg
Nieuwe situatie:
IMG_6007.jpgIMG_6008.jpg

Week 33

Zojuist een waterwissel gedaan, de detox kuur is voorbij.
Afgelopen drie dagen de volgende dingen gedaan / gezien:
  • 10 ML gedoseerd
  • Afschuimer direct over zijn nek, deze dus wat rustiger gezet
  • Sommige dieren trokken zich in, waaronder Goniopora en Doopvont
  • Bruine kleur in het water, maar alleen dag 1
  • Dag 2 & 3 eigenlijk weinig gemerkt van de kuur...

Binnenkort ATI test doen om te kijken of het ook echt geholpen heeft...

Het leukste in de hobby blijft toch groei, dan zijn ze happy denk ik altijd maar!
Augustus 2017:
IMG_4754.jpgIMG_4769.jpg
Februari 2018:
IMG_6044.jpgIMG_6045.jpg

Ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat van de Detox-kuur.
Hiervoor zul je dan toch een ATI- of Tritontest voor moeten laten doen, lijkt mij?
Hoe ziet de rode pluisalg bij jou in de bak eigenlijk uit?

Ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat van de Detox-kuur.
Hiervoor zul je dan toch een ATI- of Tritontest voor moeten laten doen, lijkt mij?
Hoe ziet de rode pluisalg bij jou in de bak eigenlijk uit?

Ik ben ook erg benieuwd Robert, ATI test ga ik deze week aanschaffen en versturen. Zodra ik iets weet laat ik het weten...
Pluisalg zit alleen onder mijn lederkoraal, zie foto...
IMG_6081.jpg

Waarom herhaal je je Tritontest niet? Zo kun je 1 op 1 vergelijken, met dezelfde referentiewaarden voor het metaal.

Goede vraag, de eerste test die ik heb gedaan was inderdaad met Triton. De tweede test heb ik gedaan met ATI, ik wilde namelijk mijn osmosewater testen. Deze test mat ook een hoeveelheid metalen, vandaar dat ik deze wil herhalen. Helaas is het deze week niet gelukt om de test te doen, dus wordt volgende week!

Week 35

Afgelopen week weer de doseercontainers bijgevuld met Triton, wat een grap was dat...
<attachment></attachment>

5299B53D-CE24-4066-87FA-9F6AA6765D20.jpg
Zoals je ziet een hele laag, wat bleek de 'melkpakken' waren te koud geworden! Gelukkig kwam onze kachel goed van pas!
CCC85C35-DB71-4D6D-BC46-C49793113C0D.jpgIMG_6091.jpg
Voor nu wat detailfoto's van mijn bak, hopelijk binnenkort weer een filmpje! Helaas op dit moment te druk met werk en afronden van mijn deeltijdstudie.

Sta er mooi bij &#128077;&#127995;

Back
Bovenaan