Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

My Reef Journey - The RSR 350!

Al weer bijna twee jaar zonder bak.. blijft toch wel een gemis. De uitbouw aan ons huis is af .. verder bijgekomen van de babyperikelen, dus nu wordt het wel tijd voor een bak. Ik heb totaal geen haast en ben nog aan het sparen maar wil beginnen met de aanschaf van een bak deze zomer. Ik ben op zoek naar een aquariumbouwer die degelijke bakken bouwt inclusief meubel, hebben jullie tips / ervaringen?

Al weer bijna twee jaar zonder bak.. blijft toch wel een gemis. De uitbouw aan ons huis is af .. verder bijgekomen van de babyperikelen, dus nu wordt het wel tijd voor een bak. Ik heb totaal geen haast en ben nog aan het sparen maar wil beginnen met de aanschaf van een bak deze zomer. Ik ben op zoek naar een aquariumbouwer die degelijke bakken bouwt inclusief meubel, hebben jullie tips / ervaringen?
Aqualife / Aquaja

Thanks voor je reactie, heb je er zelf ook ervaring mee?
Zag op de website bij aquaja dat het via een dealer moet verlopen als ik het goed begrepen heb, dat vind ik wel een nadeel..
Bij mijn weten kun je gewoon bij Aquaja zelf kopen. Maatwerk of plug&play bakken.

Op de website staat dat ze maatwerkbakken via dealers verkopen helaas, maar goede tip! Ik ga ze gewoon een berichtje sturen en kijken of het kan..
Nee heb je, ja kun je krijgen.

Helaas wil Aquaja niet leveren aan particulieren met dit formaat en moet dit via een dealer, misschien doen ze alleen direct zaken bij grotere bakken qua maatwerk.
Wel een goed gesprek gehad met Aqualife, super vriendelijke geholpen en een tal van mogelijkheden. Ik twijfel echter over de vloerbelasting, want het is toch al gauw +-1100kg op je vloer. Dit ga ik dus even navragen bij de aannemer..
Verder vraag ik mij af of een gesloten aquarium tot aan het platfond geen blok wordt in je huis, dat blijft lastig inschatten. Verder wel super enthousiast, hieronder een schets van het aquarium (180x60x70 (waterhoogte))

Aquarium schets.jpg

Dat wordt een mooi maat bak.
Ik zou alleen niet helemaal doorgaan naar het plafond. Maar dat is uiteraard een kwestie van smaak.

Dat wordt een mooi maat bak.
Ik zou alleen niet helemaal doorgaan naar het plafond. Maar dat is uiteraard een kwestie van smaak.
Klopt is een lastige keus. Ik vind rimless bakken erg mooi, maar strooilicht is een no-go voor mijn wederhelft. Kortom ik moet wel een gesloten bak en dan is dit een mooi alternatief i.v.m. vocht en het ophangen van lampen.

Je wederhelft moet je zeker goed te vriend houden in onze mooie hobby.
Als je geen strooilicht in de kamer wilt hebben, dan zit je inderdaad aan een gesloten bak gekoppeld .
Ik snap alleen je opmerking niet van het vocht. Waar blijft het vocht dan in een gesloten bak? Bij mijn weten wordt het in de bak toch erg vochtig, Zeg maar gerust nat.

Mijn gedachte is met zulk soort kastjes erboven dat het vocht wel zijn uitweg vindt. De kastjes sluiten nooit helemaal aan tegen de muur en platfond, maar de vraag is of dit voldoende ventilatie geeft..
Eerlijk gezegd weet ik het niet.. iemand ervaring met gesloten bakken en vocht? Volgens de aquariumbouwer zou vocht geen probleem moeten zijn.

Lastig.. misschien dan toch een rimless bak?

Heel veel beterschap en dat je snel toch weer kunt beginnen met een nieuw aquarium.

Back
Bovenaan