Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

My Reef Journey - The RSR 350!

WAUW echt! ik vind hem erg mooi worden maatje, moet echt snel eens op leer komen bij je, betreffende filmpjes zo maken Chapeau!

Zie er goed uit zeg. Leuk ook hoe je die vids maakt. Hoe hou je die ruiten zo schoon (hoeken)? Moet je daar veel voor doen? Misschien doe ik te weinig ;)

Zie er goed uit zeg. Leuk ook hoe je die vids maakt. Hoe hou je die ruiten zo schoon (hoeken)? Moet je daar veel voor doen? Misschien doe ik te weinig ;)
De bak ziet er goed uit!
De flap krijg je ook wel onder controle.

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk

WAUW echt! ik vind hem erg mooi worden maatje, moet echt snel eens op leer komen bij je, betreffende filmpjes zo maken Chapeau!

Dankjewel maat, ja dat ben ik je wel schuldig na al je adviezen...ik kom binnenkort langs dan laat ik het zien!

Dankjewel, de ruiten maak ik om de dag schoon met de tunze care magnet long, zit een mesje op, dit werkt uitstekend!

De bak ziet er goed uit!
De flap krijg je ook wel onder controle.

Dankjewel Robert, ja ik geloof ook wel dat het goed gaat komen. Zou toch wel graag de reden willen weten, op dit moment verdenk ik de temperatuur, sinds ik deze naar de 24,5 heb gebracht komt het nergens terug....

Dankjewel maat, ja dat ben ik je wel schuldig na al je adviezen...ik kom binnenkort langs dan laat ik het zien!

Dankjewel, de ruiten maak ik om de dag schoon met de tunze care magnet long, zit een mesje op, dit werkt uitstekend!

Dankjewel Robert, ja ik geloof ook wel dat het goed gaat komen. Zou toch wel graag de reden willen weten, op dit moment verdenk ik de temperatuur, sinds ik deze naar de 24,5 heb gebracht komt het nergens terug....
Ik denk dat het ook met de tijd van het jaar te maken heeft (daglicht) . Vorig jaar had ik rond deze tijd had ik ook wat last van flap en nu ook weer een beetje.
Hevel dat beetje af en laat het in sump afsterven. Vroeger ooit eens gelezen dat door het afsterven van de flap in het filter, de flap in het aquarium verdwijnt.
Nooit gaan stressen en te veel dingen tegelijk gaan veranderen.

Week 25

Vandaag stromingspomp 1 schoongemaakt en voor het eerst mijn fan van de hydra's schoongemaakt. Werd hier op geattendeerd door een mede-reefer. Bleek hard nodig, zat vol met stof!
Pomp 1:
IMG_5792.jpg
Pomp 2:
IMG_5793.jpg
Ook erg blij met mijn goniopora, tot nu toe doet hij het erg goed. Lees wel veel over dat ze tussen de 6 & 12 maanden dood gaan, ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
IMG_5791.jpg

Hier staat het madeliefje ongeveer 3 jaar bijna sinds het begin van de bak

Bijlagen

• 1514237182955596579979.jpg
    1514237182955596579979.jpg
    68 KB · Weergaven: 32
Week 25

Vandaag stromingspomp 1 schoongemaakt en voor het eerst mijn fan van de hydra's schoongemaakt. Werd hier op geattendeerd door een mede-reefer. Bleek hard nodig, zat vol met stof!
Pomp 1:
Bekijk bijlage 484895
Pomp 2:
Bekijk bijlage 484894
Ook erg blij met mijn goniopora, tot nu toe doet hij het erg goed. Lees wel veel over dat ze tussen de 6 & 12 maanden dood gaan, ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Bekijk bijlage 484896

Ik heb een Goniopora sinds 5 november 2016 in mijn bak staan. Het koraal doet het nog steeds prima.

DSC_3366N.jpg

Bak staat er goed bij.

Er zijn vele goede duikscholen in jouw buurt kijk maar eens op de NOB duiken site daar kun je de duikscholen zoeken.

Week 27

Zo even wat stilte, excuses hiervoor! Werk vraagt op dit moment even wat meer aandacht (sluiting van het DC).
Aquarium draait echt heel goed, stabiel en heb er weinig werk aan! Heb alleen een beetje een kaamlaag op mijn water, ondanks de toch wel felle stroming op het wateroppervlakte!
Denk dat ik toch de gyre wil gaan aanschaffen, de tunze is geeft niet de gewenste stroming en kan het niet goed verdelen... Iemand tips hoe ik dit beter kan doen?
IMG_5875.jpgIMG_5874.jpg
Verder afgelopen week langs geweest bij Erwin, wat een bak en super leuk om ervaringen te delen!
Ga proberen z.s.m. weer een filmpje te maken!

Week 28

Zo weer even een rondje getest, waardes zijn echt spot on!
Op dit moment voeg ik 10ml triton toe van elke fles en draai ik een keer per maand 48 uur over kool.
Verder staan mijn rowaphos en biopellets stof te vangen in de kast... soms kan je je dus te goed voorbereiden:confused:
Waardes:
Zoutwaarde: 1.026 SG / 35 ppt
Temperatuur: 24,8
KH: 8,1
PH: 8,28
CA: 450
MG: 1350
PO4: 0,021
NO3: 5
IMG_5882.jpg

Back
Bovenaan