Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

My Reef Journey - The RSR 350!

Hi Christophe,

Ik heb dat totaal niet, is naar mijn idee echt top verlichting. Makkelijk in te stellen en enorm veel mogelijkheden.
Wel is het WiFi instellen soms een ramp, ik krijg hem niet goed geconnect aan mijn wifi, dus heb hem nu als openbaar wifi laten staan. Dit kan ook aan mijn provider liggen..

Gr. Gerben
Hallo Geren,
Heb je de nieuwste firmware geïnstalleerd?
Ik kon alleen thuis via WiFi contact met lampen maken. Zelfs via pc werden de lampen niet gevonden. Maar een aantal weken geleden kreeg ik een update van de firmware. Sindsdien werkt alles weer perfect en snel.

Hallo Geren,
Heb je de nieuwste firmware geïnstalleerd?
Ik kon alleen thuis via WiFi contact met lampen maken. Zelfs via pc werden de lampen niet gevonden. Maar een aantal weken geleden kreeg ik een update van de firmware. Sindsdien werkt alles weer perfect en snel.

Jup nog steeds zelfde drama, maar eigenlijk niet veel last van! Ik programmeer ze namelijk nu niet, ben erg tevreden over mijn huidige preset.

Jup nog steeds zelfde drama, maar eigenlijk niet veel last van! Ik programmeer ze namelijk nu niet, ben erg tevreden over mijn huidige preset.
Dat is jammer. Sinds de laatste update werken wifi en gewoon internet prima.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Dit is een van de lastigere anthiassen die minimaal 2 keer per dag diepvriesvoer moet hebben. Het liefst 3 x per dag.
Zij zijn ook moeizaam tot niet op droogvoer te krijgen.
Als je deze toch besluit te kopen zorg er dan voor dat je ze ziet eten bij de handelaar.
Hoeveel minimaal 3 vrouwen en het liefst 4 vrouwen en 1 man.

Ik twijfel niet aan jou kennis Alex :)
Maar de Dispar is de makkelijkste van de Anthias soort, en kan met 1x maal daags diepvries goed uit de voeten.
Heb ik van wat mensen die ze zelf zo houden. Heb er zelf nu ook tien :)

Ik hoop het voor je Erwin, maar 1 x daags voeren dan honger je ze toch echt uit.
Probeer deze soort maar eens langer dan 1 jaar te houden.

Koper kan komen uit je zout, sommig voer bezit ook wat metalen, pompen, roestende delen van bijvoorbeeld een scharnier of slang klemmen.
Voor de rest mooie uitslag;)

Nb triton geeft ook mogelijke oorzaken aan, volgens mij in het tabblad van oplossingen ofzo.

Idd in visvoer en of oxidaties. Een Poly filter mss wat om te proberen.

Koper kan komen uit je zout, sommig voer bezit ook wat metalen, pompen, roestende delen van bijvoorbeeld een scharnier of slang klemmen.
Voor de rest mooie uitslag;)

Nb triton geeft ook mogelijke oorzaken aan, volgens mij in het tabblad van oplossingen ofzo.

Ja triton geeft wel een aantal oplossing waaronder voer...

Idd in visvoer en of oxidaties. Een Poly filter mss wat om te proberen.

Ja maar ik voer alleen mysis, spirulina en een beetje voer voor mijn doopvontschelp. Dus dat lijkt mij niet? Wat is een poly filter (nog nooit van gehoord)..

Ja triton geeft wel een aantal oplossing waaronder voer...

Ja maar ik voer alleen mysis, spirulina en een beetje voer voor mijn doopvontschelp. Dus dat lijkt mij niet? Wat is een poly filter (nog nooit van gehoord)..
Wat geef je je doopvont Dan?
Uit de het diepvries voer kan het idd niet komen.

Triton zal als advies een detox kuur met een aantal ww geven. Ik weet niet of je wekelijks een ww toepast?
Nu weet ik niet vanaf welke waarde koper eigenlijk gevaarlijk begint te worden. Is wellicht handig om even uit te zoeken.

Je heb geen roestige delen rondom je aquarium?
Denk bijvoorbeeld aan het scharnier van de deur, slang klemmen e.d. deze anders sowieso vervangen.

Een poly filter is een filtermat die div stoffen verwijderd. Geen idee of het werkt.
Google is je beste vriend;)
Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

Laatst bewerkt:
Wat geef je je doopvont Dan?
Uit de het diepvries voer kan het idd niet komen.

Triton zal als advies een detox kuur met een aantal ww geven. Ik weet niet of je wekelijks een ww toepast?
Nu weet ik niet vanaf welke waarde koper eigenlijk gevaarlijk begint te worden. Is wellicht handig om even uit te zoeken.

Je heb geen roestige delen rondom je aquarium?
Denk bijvoorbeeld aan het scharnier van de deur, slang klemmen e.d. deze anders sowieso vervangen.

Een poly filter is een filtermat die div stoffen verwijderd. Geen idee of het werkt.
Google is je beste vriend;)
Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

Ik zal eind van deze week is even kijken wat ik mijn doopvont geef, ben op dit moment op vakantie!:)

Trition geeft idd 6x 15% ww aan, ik heb tot nu toe twee keer een waterwissel gedaan. Wil dit met de huidige bezetting eigenlijk 1x in de twee weken gaan doen.

Ik zie geen roestige onderdelen en gebruik ook geen slangklemmen o.i.d. Misschien zat het in het zeewater dat ik gekocht heb toe ik ging opstarten...

Dank voor het meedenken!

Week 16

Vandaag grote schoonmaak van de sump, dat betekent een waterwissel van 70L!
Deze was erg vies na de opstart, maar was er nog niet aan toegekomen.
IMG_5305.jpgIMG_5303.jpg
Ook heb ik een nieuwe vriend verwelkomd in de reefer, de Picasso Hepatus (ook wel Dory genoemd).
Was een lastige afweging gezien het formaat van de bak, maar na veel gelezen te hebben toch gekozen voor deze vis. Wat een prachtdier is het, hij zwemt prima rond en de andere dokters beginnen hem te accepteren.
De picasso zal ongeveer een jaar tot twee jaar in mijn bak gaan verblijven (ligt aan zijn groei curve).

@Sneakimonky ik gebruik dit voor het voeren van mijn doopvont.
IMG_5301.jpg

Succes met de schoonmaak. Dory is een mooie vis, zwemt hier ook in mijn rsr. Zorg wel voor voldoende groenvoer en stress beperking.

Succes met de schoonmaak. Dory is een mooie vis, zwemt hier ook in mijn rsr. Zorg wel voor voldoende groenvoer en stress beperking.

Dankjewel, 5 uur bezig geweest maar het resultaat mag er zijn!

Zie ik het goed dat al je leidingwerk uit silicone slangen bestaat ?

Ja zeker, laatste gedeelte is alleen van pvc, dit pvc gedeelte is standaard bij de RSR350! Vanwaar de vraag?

Back
Bovenaan