Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

My Reef Journey - The RSR 350!

Ja ik monteer ze met Filmora of Imovie, maar eigenlijk is Imovie vaak al voldoende...
Verder gebruik ik geen filters o.i.d.
Wat leuk is om je telefoon tegen het raam te plakken met schilderstape en een timelapse te maken. Krijg je echt prachtige beelden van, niet altijd bruikbaar voor een video maar wel super mooi!

Betreft de flap, ja ik blijf gewoon afzuigen. Als ik merk dat het terug blijft komen ga ik wat bacteriën toevoegen...

Okee ga ik wat meer voeren, ik doe altijd twee kleine beetje spirulina en dan half blokje mysis...
Vind het altijd lastig om te zien of ze genoeg hebben gegeten....

Idd, al je doktersvissen zien er mager uit, bij de gele flavescense zie je het beter omdat deze lichter van kleur is.
Kijk maar eens naar de foto, zo hoort hij uit te zien, mooi rond.
je hebt er ook 3 zie ik maar blijkbaar niet genoeg in de bak om voldaan te zijn, algenflakes en gedroogd wier is bijvoeding.

gr. Marcel

Bijlagen

• DSCF4324.jpg
    DSCF4324.jpg
    58,3 KB · Weergaven: 65
Schitterend!

Oke hier mijn gebruik er van.

Buisje spoelen met osmose , daarna goed droog maken met stukje keuken rol, ja lastig maar het kan.
Daarna vullen met het te testen water, sluiten en buisje heel goed schoonmaken , zorg dat er geen vingerafdruk op staat of water druppel, dus goed schoonmaken.
Testbuisje er in en wachten ,
Dan buisje er uit en poeder zakje even opkloppen zodat je zeker weet dat alle poeder onder in zit, knip!! het zakje op de lijntjes open en vouw het tot een trechtertje.
Dan het poeder er in en sluiten ,,, goed schudden tot je ziet dat het opgelost is,,, nu komt het , door het schudden is het wat troebel, ik neem het buisje in mijn handen en rol het een keer rond ( zoals je een sigarret rolt) waardoor alle bubbels weg zijn en kraakhelder water in mijn buisje heb.
De rest spreekt voor zich
Lijkt een lang verhaal maar ik meet het in 6 a 7 minuten.

Hoop dat je hier iets aan heb.

Buisje spoelen met osmose , daarna goed droog maken met stukje keuken rol, ja lastig maar het kan.
Daarna vullen met het te testen water, sluiten en buisje heel goed schoonmaken , zorg dat er geen vingerafdruk op staat of water druppel, dus goed schoonmaken.
Dan buisje er uit en poeder zakje even opkloppen zodat je zeker weet dat alle poeder onder in zit, knip!! het zakje op de lijntjes open en vouw het tot een trechtertje.
Dan het poeder er in en sluiten ,,, goed schudden tot je ziet dat het opgelost is,,, nu komt het , door het schudden is het wat troebel, ik neem het buisje in mijn handen en rol het een keer rond ( zoals je een sigarret rolt) waardoor alle bubbels weg zijn en kraakhelder water in mijn buisje heb.

Ga ik de volgende keer proberen! (bij mij blijft het ook altijd wat twijfelachtig allemaal)

Toch giet ik er vaak een klein beetje poeder naast (of net op het randje).
En ondertussen stressen, omdat dat ***ding na 3 minuten zichzelf uitzet, en je dan weer helemaal opnieuw kan beginnen.

Dat stressen had ik in het begin ook, maar dat gaat over met de tijd.

Als je het poeder los knipt zoals ik zelf ook doe, zul je niet meer knoeien, je kan het puntje wat je dan gevouwen heb in het buisje schuiven.
Probeer het maar eens

Super tip Jan, ga het vanavond uitproberen..

Hoe doe jij het dan?

Wat bedoel je met timer.
Je weet toch wel hoe het werkt he,,,

Nee, kh meting heeft dit niet nodig. Gewoon 5 keer omdraaien, terugzetten en drukken.

Dat is het mooie van deze hobby, iedere dag leer je wat bij.

Back
Bovenaan