Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

My Reef Journey - The RSR 350!

Dag 26

KH gemeten weer 6,9 dit wordt dus redelijk veel verbruikt zo per week. Ik ga denk ik maar de doseerpomp aansluiten, had niet verwacht dat dit nu al nodig zou zijn.
Daarnaast gisteren de stromingspomp schoongemaakt met schoonmaak azijn, ging perfect!
Waarmee vul jij kH-waarde aan?

Dag 26

KH gemeten weer 6,9 dit wordt dus redelijk veel verbruikt zo per week. Ik ga denk ik maar de doseerpomp aansluiten, had niet verwacht dat dit nu al nodig zou zijn.
Daarnaast gisteren de stromingspomp schoongemaakt met schoonmaak azijn, ging perfect!
Bekijk bijlage 480117Bekijk bijlage 480115

Ik zit in de 4e week van mijn opstart en het verbruikt hier ook al KH. Puntje per week meet ik wel. Of dat moet met de opstart te maken hebben. Maar heb ook wat kalkalg in de bak wat schijnt te verbruiken.

Dag 28

Vanochtend bleek mijn osmose vak nog precies hetzelfde waterpeil te hebben als gisteravond. Aanvankelijk was ik blij, maar toch even alles dubbel gecheckt. Blijkt het kogelkraantje verstopt van het AT systeem van de RSR. Nu heb ik deze er maar tussen uitgehaald, maar vraag mij af of dit erg is. Iemand dezelfde ervaring?

Bijlagen

• IMG_4408.jpg
    IMG_4408.jpg
    26,4 KB · Weergaven: 67
  • IMG_4407.jpg
    IMG_4407.jpg
    39,1 KB · Weergaven: 64
Ik had ook vaak last draai nu maanden met het kraantje er tussen uit en dat gaat prima.

en die witte dobber, hebben jullie daar ook problemen mee of gaat dat wel, heb nu sinds een week een rsr alleen de betrouwbaarheid van de ATO laat de wensen over!

Die wil ook wel eens dicht gaan zitten is ook zo klein gaatje in die dobber. in ieder geval geen zeewater erin om bij te vullen i.v.m. zoutgehalte ofzo alleen osmose geeft de minste problemen is mijn ervaring.

en die witte dobber, hebben jullie daar ook problemen mee of gaat dat wel, heb nu sinds een week een rsr alleen de betrouwbaarheid van de ATO laat de wensen over!

Dag 28 vervolg

Zojuist valonia ontdekt, dat wordt dus een aantal Mixtrax krabben aanschaffen. Heb wel het e.e.a. handmatig kunnen verwijderen zonder het kapot te maken. Via de Facebook groep is mij aangeraden de vrouwelijk variant aan te schaffen.
IMG_4413.jpgIMG_4412.jpgIMG_4414.jpg
Ook mijn KH gemeten, deze keer 8,0. Bijna goed dus, als die 8,2 is kan ik gaan doseren. Mijn Hanna checker wijkt namelijk 0,2 / 0,3 af volgens de DSR referentie vloeistof.
IMG_4406.jpg

Ik ga beginnen met Triton omdat ik daar nog flessen van heb, daarna ga ik waarschijnlijk over op Balling, heb via onze oosterburen wel een goedkoper alternatief gezien. Achja eerst maar is even beginnen met het doseren en zien of ik op die manier mijn KH op peil kan houden.

Let dr wel op dat je met triton op een gegeven moment scheef gaat lopen in de verhoudingen. (Is mijn ervaring tenmiste) verder natuurlijk super makkelijk in gebruik.

Mijn Ph schommelt tussen de 8,55 en 8,6 is dit erg? Iemand tips om het omlaag te brengen?
Deze is inderdaad aan de hoge kant. Waar meet je mee? En op welke tijdstippen meet je de pH?

Wat moet ik me bij een Seneye meting voorstellen. Gaat dat middels een elektrode?

Moet de elektrode ook regelmatig geijkt worden? Als je de elektrode van een pH-meter niet regelmatig ijkt, ontstaan er afwijkingen.

Back
Bovenaan