Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

My Reef Journey - The RSR 350!

Netjes de opruim ploeg topjes

je kan is kijken naar deze Heremietkreeft links onderaan in het filmpje https://www.youtube.com/watch?v=piETK_uRoQA

Die heb ik zelf ook rond lopen erg klein en vervelt als een garnaal word wel eens soldaat heremiet genoemd volgens mij.....o.a. te koop bij Rifwachter.

Ik heb eens zoon blauwe heremiet kreeft gehad die trok de slakken uit het huisje ook onze babylonslak die toch best groot is molde hij :mad:
Hij is naar een bak verhuist waar hij wel welkom was :)

Ik heb eens zoon blauwe heremiet kreeft gehad die trok de slakken uit het huisje ook onze babylonslak die toch best groot is molde hij :mad:
Hij is naar een bak verhuist waar hij wel welkom was :)
Ik heb wel 20 slakken in mijn bak en 3 van zo'n blauwe kreeftjes. Heb het bovenstaande nog nooit in mijn aquarium zien gebeuren.
Ik heb wel diverse lege slakkenhuisjes her en der in het aquarium liggen.

Ik heb ook een kleinblijvende heremietkreeft gehad,deze is nog steeds in hetzelfde huisje.
Maar deze ellendeling heeft mij ongeveer 12 slakken gekost , tot ik zelf zag dat hij ze molde terwijl hij het huisje niet gebruikte.
Hij leeft nu voor straf in mijn sump.

Gerben, ff kijken of het filmpje ook zo in jou dagboek gaat ;) volgende keer je YouTube ...Via Voeg video in.... plaatsen aub:cool:

[video=youtube;GUvd12qXo3M]https://www.youtube.com/watch?v=GUvd12qXo3M&feature=youtu.be[/video]

He Gerben.

Wat is precies de afmeting van de de sump van de reefter 350.
Lengte x breedte .
Ben me aan het oriënteren.

Groene alg en kalk alg op een pomp gaat het beste weg met schoonmaak azijn.... soms als 5 L jerrycan bij de super te koop:biggrin:

Anders gewoon ff onder de kraan met een tandenborstel kan het ook prima, pompen eens in de 3 maanden uit elkaar en schoon maken voorkomt een hoop problemen.

Vraagje, ik wil morgen mijn stromingspompen gaan schoonmaken. Wat is een goede methode?
1. Uit elkaar halen
2. Omspoelen met osmose water
3. Omspoelen met azijn?! (wat voor?)

Iemand tips?

Laatst bewerkt:
Gewoon een tijdje in azijn zetten. Daarna goed afspoelen en ze doen t weer als nieuw

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

Thx man, Ik had het idee dat hij zelfs kleiner was.

Back
Bovenaan