Erbe2307
René van der Bel
De blauwstippel gedraagt zich nog altijd voorbeeldig.Mooi hoor! Keizertje gedraagt zich nogsteeds netjes?![]()
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
De blauwstippel gedraagt zich nog altijd voorbeeldig.Mooi hoor! Keizertje gedraagt zich nogsteeds netjes?![]()
hoe zijn de nieuwe eigenaren?
Nope. Coris pictoides.Coris picta.
Die gaat alles wat niet vast zit omdraaien.

Incorrect, niet uit de Rode Zee.Prachtige bak ! Ik zie ook dat je de Pygoplites Diacanthus heb zwemmen ( als ik t goed zie) is dit de Red sea? En mag ik vragen waar je deze vandaan heb ? Het blijkt nog moeilijk deze te vinden en in juveniele,
Mooi zo met die profielen, had hier wel last met die hoekjes, die zijn niet geanodiseerd en kwam hier corrosie vanaf op een gegeven moment. Super mooie bak hoor!De afgelopen paar maanden ben ik af en aan bezig geweest met de verlichting.
Vorig jaar zo snel mogelijk opgehangen en de voedingen in een hoek geschoven.
Nu hebben de voedingen een mooie grote aansluitkast gekregen. Dat maakte ook ruimte vrij om de verlichting aan te vullen met enkele daglicht/“zoetwater”-lampen voor de nodige zonnige bloed in de middag (Mitras LX7004 en Kessil A360 tuna sun).
En omdat ik toch met lampen en alu constructieprofiel in de weer was, ook meteen een net framepje voor de lamp boven de stekkenbak gemaakt. De lamp hangt aan glijders in het profiel. Dus ik kan em overal heen schuiven afhankelijk van welke koralen waar hoeveel licht nodig hebben.
Bekijk bijlage 654383
Bekijk bijlage 654384
Bekijk bijlage 654385
De extra lampen in werking boven de bak:
Bekijk bijlage 654386
Bekijk bijlage 654387

Dankje!Mooi zeg. Netjes gedaan.
Zeker niet. Dat lijkt me echt een heel onhandig, moeilijk in te regelen en risicovol systeem.hoe gaat die AWC technisch werken? Solenoid valve op je leiding met een timer en een overloop naar een afvoer in je bak of zo?
Het ziet er allemaal perfect uit.Afgelopen weken behoorlijk wat vrije uurtje gestoken in een volgend projectje.
Ik vond het namelijk maar irritant dat ik steeds een slang uit moest rollen van mn osmose apparaat naar waar ik water nodig had (verversingsvat/ATO-vat).
Dus nu ben ik 23 meter PVC buis, drie gaten door muren en vele lijmverbindingen verder en kan ik simpelweg waar nodig een kraantje opendraaien
Het plan
Bekijk bijlage 656684
Eerste deel naar de badkamer, osmoseapparaat hangt in de kast achter de gele deur.
Bekijk bijlage 656676
Bekijk bijlage 656677
Door naar het ATO-vat
Bekijk bijlage 656678
Bekijk bijlage 656679
Bekijk bijlage 656680
Laatste eindje
Bekijk bijlage 656681
Bekijk bijlage 656682
Want als je dan toch bezig bent, dan meteen ook maar een kraantje bij de gootsteen…
Bekijk bijlage 656683
De oplettende kijker vraagt zich dan mogelijk nog af: waarom twee leidingen?
Naja, als je dan toch bezig bent, dan ook maar meteen de leidingen voor een AWC-systeempje.
Dankje!Het ziet er allemaal perfect uit.
Ik zie dat je de ion-director ook hebt staan. Werkt dit apparaat nu goed?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.