Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mijn Oceanium 3

Klusontwikkelingen:
Meer frames, meer beter
IMG_4184.jpeg

Op zn plek
IMG_4185.jpeg

Quarantaine bakkie erop
IMG_4215.jpeg

Doser maxi 3 erbij en alles is zo goed als klaar voor automatische waterwissels en draaiende isolatie/observatie quarantaine
IMG_4216.jpeg

En in het kader van nooit genoeg projecten op de plank
IMG_4214.jpeg

Als laatste een vissenfoto voor de mooi
IMG_0125.jpeg

Laatst bewerkt:
net een laboratorium 🤣 👌

Dat ziet er weer serieus uit. Knap bezig! 👍🏼

Mooie vis die Pygo, heb er hier nu ook eentje rondzwemmen sinds een week.
Dankje Kees!
Stapje voor stapje.

Waar komt jouw Pygo vandaan?
Ik wil er nog een keer een tweede bij, maar ben er nog niet uit hoe wat waar vandaan.

Doe je goed, je moet altijd wat te doen overhouden 😉

Mijn exemplaar komt van een medezot die ging stoppen in verband met verhuizing. Hier heb ik bewust op gewacht, zodat ik een goed en gezond (wat ouder) exemplaar heb die uit een koralenbak komt. Hier heb ik bewust op 'gewacht'. Daarbij ook een Imperator overgenomen in nog zijn juvenile kleed.
20251103_185104.jpg

Beter!
Ik houd ook de particulieren bieden aan in de gaten en heb een Pygo-alert aanstaan op Marktplaats.

Eigenlijk wil ik het liefst eentje uit de Pacific of een opgegroeide nakweek.

Automatic Water Change (AWC) update:
Deze draait sinds gisteravond (3 nov) 21:00 uur.

Er wordt nu 24/7 ieder uur op het hele uur een kleine waterwissel gedaan van 300mL. Dit staat gelijk aan een waterwissel van 20% iedere 4 weken.

Het “afval”water wordt overgepompt in de quarantaine bak. De quarantaine bak heeft een overloop naar het riool. Zodoende heeft de quarantaine een waterwissel regime dat gelijk staat aan een verversing van iedere 4 weken 88%.

Laatst bewerkt:
Gister naar Vivarium geweest. Dat was weer reuze gezellig struinen, bijkletsen, stekjes ruilen en (hernieuwd) kennismaken, met @JL92, @basonder14, @Tanne, @Ocean & Lake, @Leonardo's Reef, @Reef-Corner, @andrew en @Danielleg.

Uiteindelijk naar huis gegaan met drie stekjes en een schelpje. Een prachtig stukje donkerpaarse Acropora nana geruild voor een stekje Porites napapora met Tanne.

Stekjes “favia” achtige en Anacropora gekocht bij Recif at Home. Toen ik die ‘s avonds invulde in mijn excel sheet bleek dat de laatste keer dat ik een koraal gekocht had, was op Vivarium 2024 😆

En aan het einde van de dag kon ik niet weg zonder Hippopus doopvond van De Jong…

IMG_4244.jpeg
IMG_4246.jpeg

Was weer gezellig! Wat een fantastisch mooi dier is die schelp toch 😎

Late ochtend met alleen de lightbars aan.
IMG_4267.jpeg

En 8 min later met de rest van de verlichting die net op begint te dimmen
IMG_4269.jpeg

Laatst bewerkt:
Prachtig , maar naar mijn smaak vind ik de groene goniopora/alveopora wat teveel aanwezig in verhouding met de rest....
Maar dat is mijn smaak....

Prachtig , maar naar mijn smaak vind ik de groene goniopora/alveopora wat teveel aanwezig in verhouding met de rest....
Maar dat is mijn smaak....
Helemaal mee eens.
Luxe probleem, deze Alveo groeit verbazingwekkend hard. Heb het al meerdere keren verplaatst en de bodem wordt een alsmaar ingewikkelder schuifpuzzel.

Gaan de Mitrax lampen tegelijk aan of een voor een?
Ik vraag het omdat omdat ik links op de achterwand lichtstralen zie.
Nee. Het zijn Mitras. De Mitras lightbars gaan dus eerder aan. De Mitras LX-en en de Kessil gaan later en tegelijk. Maar dat zijn dus 3 LX7206, een LX7004 en een Kessil A360 tuna sun….

Dus die kunnen de bak natuurlijk ook helemaal niet precies egaal uitlichten.

Zie ook post 1535.

P.S. geen zorgen binnenkort hoef je je hier niet meer aan te storen.

Laatst bewerkt:
Hey René, hoe is de dynamiek tussen de nigricans en de rest?
Koop eerst eens een grotere bak voor de vissen die je nu veel te klein huist.
Dan praten we misschien verder.

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit en...... Mooi wat ik daar in dat bakje zie ;-)

Back
Bovenaan