Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mijn Oceanium 3

Het ziet er strak uit. Maar één vraag: waarom schrijf je berekeningen op de kastdeurtjes?

Het ziet er strak uit. Maar één vraag: waarom schrijf je berekeningen op de kastdeurtjes?
Omdat de toplaag van deze IKEA kastdeurtjes glad wit plastic is en daardoor prima als whiteboard functioneert.
Dus, waarom niet?

Ik heb van de losse elementen die ik het meest nodig heb, droge stoffen gekocht en ben aan het berekenen hoeveel gram welke concentratie verhoging geeft. Dan blijkt dat je van 500g Natriumfluoride à €20,- ruim 11.000 Liter ATI Fluor kan maken...

Laatst bewerkt:
Heel mooi Rene! Respect voor je opbouw en precisie! En leuk die kastjes ja, vet handig! Het is bijna een klein lab zo!
Maar heb ik het goed dat je bak dan alleen in dit kamertje te zien is of heb je een muur opengebroken? Nee toch?
Misschien kun je in de toekomst ook wel een eigen methode uitbrengen, net als GF. De kennis heb je wel!

Omdat de toplaag van deze IKEA kastdeurtjes glad wit plastic is en daardoor prima als whiteboard functioneert.
Dus, waarom niet?

Ik heb van de losse elementen die ik het meest nodig heb, droge stoffen gekocht en ben aan het berekenen hoeveel gram welke concentratie verhoging geeft. Dan blijkt dat je van 500g Natriumfluoride à €20,- ruim 11.000 Liter ATI Fluor kan maken...
Creatieve oplossing, leuk!

Zelf werk ik voor dit soort elementen ook met droge stoffen die niet uit de aquariumhandel komen. Scheelt enorm en is leuk om te doen. Ik heb in de aquariumkamer ook witte folie-deurtjes maar werk liever op papier of scherm ;)

Heel mooi Rene! Respect voor je opbouw en precisie! En leuk die kastjes ja, vet handig! Het is bijna een klein lab zo!
Thanks en, ja, dat is het idee.

Misschien kun je in de toekomst ook wel een eigen methode uitbrengen, net als GF. De kennis heb je wel!
Ik kijk wel linker uit.

Zelf werk ik voor dit soort elementen ook met droge stoffen die niet uit de aquariumhandel komen. Scheelt enorm en is leuk om te doen.
Zeker leuk om te doen.

Ik heb in de aquariumkamer ook witte folie-deurtjes maar werk liever op papier of scherm ;)
Als moderne docent is dat scherm dan wel een smartboard zeker... 😜

Nieuwe favoriete zeester, Ophiomastix janualis:
IMG_3634.jpeg

Worden niet heel groot, prachtig zwart-wit patroon en ze blijken zich niet zo te verstoppen als de meeste andere slang- en brokkelsterren.

Paar weken terug eentje meegenomen bij @Ocean & Lake om te proberen.
Paar dagen later dus maar snel de overige twee gereserveerd en gister opgehaald.

Laatst bewerkt:
Nieuwe favoriete zeester, Ophiomastix janualis:
Bekijk bijlage 648958

Worden niet heel groot, prachtig zwart-wit patroon en ze blijken zich niet zo te verstoppen als de meeste andere slang- en brokkelsterren.

Paar weken terug eentje meegenomen bij @Ocean & Lake om te proberen.
Paar dagen later dus maar snel de overige twee gereserveerd en gister opgehaald.
Leuke aankoop! Duikers doen vaak hun best 'critters' te spotten. In veel aquaria zie je eigenlijk (vrijwel) alleen koralen en vissen. Mooi, maar nog mooier mét 'critters' zoals deze :)

Leuke aankoop! Duikers doen vaak hun best 'critters' te spotten. In veel aquaria zie je eigenlijk (vrijwel) alleen koralen en vissen. Mooi, maar nog mooier mét 'critters' zoals deze :)
Dankje! En precies, ik ben zo’n duiker. 😅
Overal in ieder hoekje en gaatje van een koraalrif is leven te vinden. Het een nog bizarder dan het ander.
Dat wil ik in mijn aquarium ook zoveel mogelijk realiseren. Ik streef ernaar een rif na te bootsen, dus geen tentoonstelling van ultra-koralen, geen “…”-tuintjes (vul koraalgeslacht naar wens in), etc.

Neem ruim de tijd als je over een rif duikt , de meeste willen meters maken en door naar de volgende duikstek maar ik duik liever 3 keer op hetzelfde rif je ziet zoveel meer.

Avondschemer afgelopen weekend:
IMG_3698.jpeg

Laatst bewerkt:
Blij met de flow extender van Panta Rhei?

Blijft een fantastisch mooie bak!

Prachtig ,
Al je keizers zijn al flink gegroeid 👌

Gisteren 20 april 2025, 14:00:
IMG_3777.jpeg

28 september 2024, 15:00 uur:
IMG_3302.jpeg

Prachtig gezicht hoe het rif zo in volume groeit over de gehele scape.

Back
Bovenaan