Duidelijk!Hier niet van toepassing.
Vissen ademen dit uit.
Het doel is niet nitraat verhogen. Het doel is genoeg stikstof aan te bieden om de koralen gezond te houden.
Dank je wel!
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Duidelijk!Hier niet van toepassing.
Vissen ademen dit uit.
Het doel is niet nitraat verhogen. Het doel is genoeg stikstof aan te bieden om de koralen gezond te houden.
Zeg maar rustig POMP.Pompje binnen:
Bekijk bijlage 637812
Dit is het kleinste model dat ze maken. Doet maar 11.280 L/u.Zeg maar rustig POMP.
Je schrijft kanon verkeerdZeg maar rustig POMP.
Waar heb je deze stoffen/formule op gebaseerd. Wel interessant om te weten!Het staat.
Nog wat doorstart schommelingen gaande, nitraat is weer langzaam naar nul gezakt dus maar even een stikstof doserinkje gemaakt.
Bekijk bijlage 637735
Focus ligt op het huis. Was daardoor ook laks in het nameten van mijn verlichtingsinstellingen. Waardoor de stekkenbak te lang met veel te weinig licht draaide. Daar een paar acro's verloren helaas.
Verder doen alle dieren het prima. Bak krijgt gewoon lekker even rust.
“Even” voor een zeeaquarium meet ik in maanden. Twee is dan nog best weinig.
Van de week komt een stromingspompje binnen waar ik al een poos op wacht.
Die installeren wordt de eerste aquariumklus in maanden.
Kortom, veel woorden, weinig te melden.
De cosinus van de hoek tussen Saturnus, de zon en Uranus op het moment dat de aarde en de maan in een lijn staan met de punt van het zwaard van Orion.Waar heb je deze stoffen/formule op gebaseerd. Wel interessant om te weten!
Ik had al gevraagd waarvoor je zo'n stikstof dosering ging toevoegen en ik begrijp zoals je het aangaf dat het om de koralen gezond te houden is en niet om de nitraat te verhogen.nitraat is weer langzaam naar nul gezakt dus maar even een stikstof doserinkje gemaakt.
Luc vraagt helemaal niet waarom ik het toevoeg.Ik had al gevraagd waarvoor je zo'n stikstof dosering ging toevoegen en ik begrijp zoals je het aangaf dat het om de koralen gezond te houden is en niet om de nitraat te verhogen.
Ik heb weer gelezen wat je schreef en mijn vraag stelling.
Het leek mij of je de dosering ging maken omdat nitraat naar nul gezakt was, zo meen ik te begrijpen als ik dat weer lees.
Had je die dosering gemaakt ook als je een nitraatwaarde had gemeten van bijvoorbeeld 5 of 10 mg/l?
Ik probeer hier wat van te leren want ik heb niet zoveel kennis in chemie maar blijkbaar snap ik het niet helemaal.Luc vraagt helemaal niet waarom ik het toevoeg.
En ik heb je gezegd waarom ik het toevoeg.
Niks aan veranderd.
Jij en ik interpreteren testuitslagen blijkbaar verschillend.
Bedankt voor deze inbrengDe cosinus van de hoek tussen Saturnus, de zon en Uranus op het moment dat de aarde en de maan in een lijn staan met de punt van het zwaard van Orion.
Of, de stikstofexcretie van zoutwatervissen.
Een van de twee.![]()
Daar zullen we nooit achterkomen denk ik.Bedankt voor deze inbreng
Laat ik de vraag anders stellen:
Er zijn natuurlijk meerdere manieren om je stikstof gehalte in je bak te verhogen; je had namelijk ook gewoon in je bak kunnen plassen.
Maar ik neem aan dat je doelbewust voor deze stoffen hebt gekozen (Ammonium Bi carbonate Uea en vloeibare "N"?).
De vraag was heb je dit overgenomen van een publiek artikel of zelf beredeneerd wat je de beste keuze lijkt om je stikstof concentratie te verhogen.
Ik zie steeds meer middeltjes op de markt komen om stikstof/fosfaat gehaltes te verhogen.
Hier een recent voorbeeld van Tropic Marine: https://www.tropic-marin-smartinfo.com/plus-np?lang=en
Dan vraag ik me altijd af... wat zit hier nu daadwerkelijk in?!
Bedankt voor deze inbreng
Laat ik de vraag anders stellen:
Er zijn natuurlijk meerdere manieren om je stikstof gehalte in je bak te verhogen; je had namelijk ook gewoon in je bak kunnen plassen.
Maar ik neem aan dat je doelbewust voor deze stoffen hebt gekozen (Ammonium Bi carbonate Uea en vloeibare "N"?).
De vraag was heb je dit overgenomen van een publiek artikel of zelf beredeneerd wat je de beste keuze lijkt om je stikstof concentratie te verhogen.
Ik zie steeds meer middeltjes op de markt komen om stikstof/fosfaat gehaltes te verhogen.
Hier een recent voorbeeld van Tropic Marine: https://www.tropic-marin-smartinfo.com/plus-np?lang=en
Dan vraag ik me altijd af... wat zit hier nu daadwerkelijk in?!
Dat klinkt heel logisch als je dat zo uitlegt.Maar als je stikstofexcretie van vissen simuleert, waarom voeg je dan niet gewoon meer vissen toe?
Ik kies mijn vissen zorgvuldig en de soorten die ik wil zijn niet a la minute beschikbaar. Ik ga niet lukraak meer vissen kopen om maar meer vissen te hebben. Een paar potjes in huis halen is veel makkelijker en veel diervriendelijker dan een ongewenste vis.
Meer en meer voeren is ook geen optie. Overvoeren is niet goed voor de gezondheid van vissen, geeft meer vuil (lees: meer schoonmaakwerk) zonder meer kijkplezier en geeft meer fosfaat en daar is er al voldoende van in de bak.
Klinkt als hoog tijd om oogkleppen af te doen en kritisch/zelfkritisch na te gaan denken.Dat klinkt heel logisch als je dat zo uitlegt.
En je aanpak is inderdaad dierenvriendelijk![]()
Goede tip!Klinkt als hoog tijd om oogkleppen af te doen en kritisch/zelfkritisch na te gaan denken.
Dan kan je gaan doen wat logisch is voor jouw situatie én het welzijn van jouw dieren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.