Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mijn Oceanium 3

Nog maar even een plaatje zonder het lelijke wenbakje.
IMG_4295.jpeg

Klusje van dit weekend:
verlichting boven de isolatie quarantaine.

IMG_4296.jpeg

Het is een lightbar 2 Ocean Blue net als de lightbars boven de bak. Met een paar verlengkabels heb ik em erbij geprikt in de splitter van de andere bars. Geen extra voeding en draait meteen hetzelfde schema als de hoofdbak. Ideaal.

Laatst bewerkt:
Klusje van dit weekend:
verlichting boven de isolatie quarantaine.

Bekijk bijlage 662329

Het is een lightbar 2 net als de lightbars boven de bak. Met een paar verlengkabels heb ik em erbij geprikt in de splitter van de andere bars. Geen extra voeding en draait meteen hetzelfde schema als de hoofdbak. Ideaal.
Strak hoor , kan die voeding dat aan dubbel op?

Strak hoor , kan die voeding dat aan dubbel op?
Makkelijk.

Bij de GHL lightbars koop je de voeding los. Je kan kiezen uit verschillende vermogens en per voeding kan je max 4 lampen aansluiten. Ik had em al aangeschaft met oog op mogelijke uitbreiding.

Het is een 320 Watt voeding waar tot nog toe maar 2 lampen van 100 Watt aanhingen. Dat is nu in totaal 240W geworden.

Makkelijk.

Bij de GHL lightbars koop je de voeding los. Je kan kiezen uit verschillende vermogens en per voeding kan je max 4 lampen aansluiten. Ik had em al aangeschaft met oog op mogelijke uitbreiding.

Het is een 320 Watt voeding waar tot nog toe maar 2 lampen van 100 Watt aanhingen. Dat is nu in totaal 240W geworden.
Slim en mooi dat je die keuze kunt maken dan van vermogen.

Huidige projectje is een upgrade van het verlichtingsframe met een 8040 aluminium T-slot profiel om alles aan op te kunnen hangen.

IMG_4377.JPG

Laatst bewerkt:
Super tof 😎. Lekker kleurtje pakken voor de bak.

Wauw! :eek: Snap wel waarom de ophangbalk is verzwaard :geek:
Gavita Plasma als ik het even snel opzoek?

Heel erg tof om weer wat anders te zien en ben benieuwd hoe het je bevalt!

Klopt, 2 keer Gavita Pro 270e LEP 40.01.

Is geen origineel idee van mij:

Plasma kwam tegelijk op met LED verlichting. Helaas heeft ook in de tuinbouw LED gewonnen. Geen lamp komt dichter bij het spectrum van de zon, dan plasma. Plasma is ook even energie efficiënt als LED.

Gek genoeg is het in Europa lastig om voor een gunstige prijs aan deze lampen te komen. Dit terwijl Gavita een Nederlands merk is…
De eerste van mijn lampen heb ik via Marktplaats gekocht als defect (wat niet bleek te kloppen). De tweede is nieuw en vond ik bij een of andere webshop. Die lamp kwam met de post uit Zuid Spanje en had duidelijk heel lang in een magazijn gelegen.

Het licht oogt nu net een tikje groen. Dus ik ga nog even kijken of ik nog iets verander qua LED balken. Om meer violet-blauw erbij te krijgen.

Laatst bewerkt:
Dat is een flinke ommezwaai qua kleurtemperatuur 😊
Moet je nagaan wat een onnatuurlijke blauwe bende de standaard is geworden tegenwoordig.

Laatst bewerkt:
Moet je nagaan wat een onnatuurlijke blauwe bende de standaard is geworden tegenwoordig.
Zeker waar , mijn inziens ook weinig tot geen nut , en tis niet om aan te zien .

Lijkt me een hele mooie lamp , echt een vol spectrum en nog wat UV erbij , alleen spijtig (in mijn geval) dat ie weinig tot geen warmte opwekt (die warmte heb ik nodig om mijn bak op te warmen)
Qua prijs vind ik het nog te doen , +-850 , ik wissel denk ik al de helft van dat bedrag per jaar ....
Heb je al een idee welke oppervlakte 1 lamp kan belichten (sterk belicht) ?
Spreid ie verder uit dan bv. HQI ?

Zeker waar , mijn inziens ook weinig tot geen nut , en tis niet om aan te zien .

Lijkt me een hele mooie lamp , echt een vol spectrum en nog wat UV erbij , alleen spijtig (in mijn geval) dat ie weinig tot geen warmte opwekt (die warmte heb ik nodig om mijn bak op te warmen)
Qua prijs vind ik het nog te doen , +-850 , ik wissel denk ik al de helft van dat bedrag per jaar ....
Heb je al een idee welke oppervlakte 1 lamp kan belichten (sterk belicht) ?
Spreid ie verder uit dan bv. HQI ?
Eén lamp is 270 Watt en dat is vergelijkbaar met 500 Watt HQI.

Mijn bak is ruim 600L, met een oppervlak van 160x74 cm.

Back
Bovenaan