U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Dank je wel Robin. Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het gereedschap toch echt het halve werk is.:biggrin:Wat een fenomenale foto's zeg! Mijn complimenten! Die macro lens is echt goed!
Robin
Haha Mark, dat blijft inderdaad het gedoe, het groeit en groeit en voor het weet moet je weer een grotere bak.Zeker weer schitterende foto's. Zo zie je dat naarmate de koralen groeien er weer moet worden ingegrepen, of ze maken elkaar af.
Grt. Mark.
Hey Marjan,Fantastisch visje Annetje, maar zoals je zelf al bemerkt heb wel eentje met pit. Ik heb dezelfde ervaring en ik zal dan ook niet snel tegen iemand zeggen dat het alleen een rustige vriendelijke kant heeft, maar ook echt wel een ander karaktertrekje zo nu en dan tentoonspreid.
Ik zal binnenkort ook eens kijken of ik mijn exemplaren zo goed op de foto kan krijgen (moet lukken denk ik, want het lijkt wel of ze er echt voor gaan zitten en willen zeggen hee kijk mij eens hoe mooi ik ben :biggrin:!)
Hai Annetje, ik zal over niet al te lange tijd wat meer over mijn exemplaren berichten hier op het forum, maar zoals je weet en een tijd geleden via pb van mij vernomen hebt, heb ik me voorgenomen om toch met enige reserves te berichten op het forum over wat hier in huis gaande is (en daar valt dit visje o.a. onder).
Wat ik wel al kan vertellen: ik ben een lange tijd geleden zeer geinteresseerd geraakt in deze blennie en via wat speurwerk op het internet uiteindelijk in contact gekomen met het Smithsonian in Washington.
Daar heb ik zeer bruikbare informatie van mogen ontvangen en dat heeft mij ertoe aan gezet om dit visje als koppel te gaan houden. Ik ben inmiddels in het bezit van een volwassen man en een halfwas vrouwtje.
Wat voor jou belangrijke informatie is die ik kan wel al wil delen: zij geven aan dat deze blennie zeer moeilijk kan doen tegen andere blennie soorten. Dus wat betreft gaat het geijkte verhaal op dat meerdere blenniesoorten in 1 aquarium niet aan te raden is.
De Escenius stigmatura heb ik zelf ook gehad in diverse aquariums en ook mijn zoontje heeft deze gehouden en als ik daar dan het karaktertje van vergelijk met de Blenniella chrysospilos, dan vermoed ik zelf ook dat de stigmatura het gaat afleggen tegen de chrysospilos. De stigmatura is een veel vriendelijker visje is mijn ervaring tot nu toe.
Máár: de stigmatura ging bij ons wel heel goed samen met de Escenius pulcher (een foto van ons exemplaar staat in de database) en de Escenius midas.
Daarom denk ik dat binnen één bepaald soort sommige blennies toch wel weer heel goed samen kunnen gaan.
Hai Marjan, Nou ben ik wel razend benieuwd naar alles wat je over dit visje te weten bent gekomen en wat je van plan bent. Maar daar over later vast meer.:biggrin:Hai Annetje, ik zal over niet al te lange tijd wat meer over mijn exemplaren berichten hier op het forum, maar zoals je weet en een tijd geleden via pb van mij vernomen hebt, heb ik me voorgenomen om toch met enige reserves te berichten op het forum over wat hier in huis gaande is (en daar valt dit visje o.a. onder).
Wat ik wel al kan vertellen: ik ben een lange tijd geleden zeer geinteresseerd geraakt in deze blennie en via wat speurwerk op het internet uiteindelijk in contact gekomen met het Smithsonian in Washington.
Daar heb ik zeer bruikbare informatie van mogen ontvangen en dat heeft mij ertoe aan gezet om dit visje als koppel te gaan houden. Ik ben inmiddels in het bezit van een volwassen man en een halfwas vrouwtje.
Wat voor jou belangrijke informatie is die ik kan wel al wil delen: zij geven aan dat deze blennie zeer moeilijk kan doen tegen andere blennie soorten. Dus wat betreft gaat het geijkte verhaal op dat meerdere blenniesoorten in 1 aquarium niet aan te raden is.
De Escenius stigmatura heb ik zelf ook gehad in diverse aquariums en ook mijn zoontje heeft deze gehouden en als ik daar dan het karaktertje van vergelijk met de Blenniella chrysospilos, dan vermoed ik zelf ook dat de stigmatura het gaat afleggen tegen de chrysospilos. De stigmatura is een veel vriendelijker visje is mijn ervaring tot nu toe.
Máár: de stigmatura ging bij ons wel heel goed samen met de Escenius pulcher (een foto van ons exemplaar staat in de database) en de Escenius midas.
Daarom denk ik dat binnen één bepaald soort sommige blennies toch wel weer heel goed samen kunnen gaan.
Die beiden vissen heb ik ook samen zitten! Ze kunnen prima samen op 130L!
groetjes![]()
Hey Niels,Ik heb de bicolor met stigmatura dus niet de Escenius pulcher!
Lijken wel heel veel op elkaar![]()
Hoi Marchel, leuk te horen dat er ook positieve ervaringen zijn. Ik ga er nog een paar nachtjes over slapen voor ik weet wat ik met hem ga doen.Ook ik heb een Blenniella chrysospilos en een stigmatura samen.
De Blenniella chrysospilos jaagt af en toe wel de stigmatura op als hij het ff op zijn heupen krijgt, maar over het algemeen laten ze elkaar met rust.
Haha, ik dacht meer aan de mazelen.mooi visje! lijkt wel offie de waterpokken heeft haha!
Ja, Jack, ik ga er maar van uit dat hij het tijdelijke voor het eeuwige heeft verruild.RIP dus? als ik het goed begrijp..........
Tijd voor een Max met een maatje meer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.