Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

mijn lange afstandsrelatie met Max.

Wat een fenomenale foto's zeg! Mijn complimenten! Die macro lens is echt goed!

Robin

Zeker weer schitterende foto's. Zo zie je dat naarmate de koralen groeien er weer moet worden ingegrepen, of ze maken elkaar af.

Grt. Mark.

Wat een fenomenale foto's zeg! Mijn complimenten! Die macro lens is echt goed!

Robin
Dank je wel Robin. Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het gereedschap toch echt het halve werk is.:biggrin:

Zeker weer schitterende foto's. Zo zie je dat naarmate de koralen groeien er weer moet worden ingegrepen, of ze maken elkaar af.

Grt. Mark.
Haha Mark, dat blijft inderdaad het gedoe, het groeit en groeit en voor het weet moet je weer een grotere bak.:p

De dichtstbijzijnde zeewaterwinkel ligt op een uurtje rijden.
Jammer, ik zou er anders wekelijks te vinden zijn. ;)
Het voordeel van dit grote nadeel is dat je niet aan verleidingen blootstaat.

Nou meende ik dat ik tijdelijk zoiezo ongevoelig voor verleidingen was.
Max is immers vol en nieuwe aanwinsten moeten maar wachten tot de Vlieghenden Visch klaar is om gasten te ontvangen.:)

Hmmm, een bezoek aan de Rifwachter gebracht.
Wat is die winkel schitterend geworden, alleen al om de architectuur alle sinds de moeite van het zien waard.:biggrin::biggrin::biggrin:

En daar stond ik ineens oog in oog met het visje dat mij al zo lang bekoorde, de red spotted blenny. De verleiding was groot, de monologue intérieur barste in alle hevigheid los.

Max vol?????
Er was een paar weken geleden een visje overleden, dus toch ruimte voor iets nieuws? Toch!???

En zo is deze kleurrijke clown meegereisd, en ja, Max is echt vol.

Bijlagen

• IMG_3595.JPG
    IMG_3595.JPG
    2,9 MB · Weergaven: 11
  • IMG_3596.JPG
    IMG_3596.JPG
    3 MB · Weergaven: 11
  • IMG_3594.JPG
    IMG_3594.JPG
    2,9 MB · Weergaven: 16
Hey Sander en Carlo,

Een prachtige vis is het zeker. :biggrin:
En ook zijn karakter zou prachtig zijn als ik diverse bronnen mag geloven.
Zonder uitzondering werd er gesproken over een vriendelijke vis die rustig wat algjes afgraast.
Zich vooral verstoppend in holen en spleten van waaruit de wereld kalmpjes kon worden overzien.
Vredelievend met uitzondering voor een soortgenoot.

Je staat dan ook even te kijken als je eigen exemplaar een enorme herrieschopper blijkt te zijn.:eek:
Hij betrad zijn nieuwe omgeving als ware het een arena.
In zijn angst voor het onbekende zette hij zich als een onverschrokken draak op het zand (niets van dat verstoppen tussen de rotsen) en joeg met name mijn trouwe zandhapper de stuipen op het lijf.:(

De anders zo vriendelijke stemming in Max sloeg om.
Het venijn bleek besmettelijk en iedereen kreeg ruzie.
De dwergkeizer daagde de toch al heetgebakerde juffers keer op keer uit,
de zesstreep haalde waar hij kon uit naar de een-oogige dwerglipvis.
Met gemengde gevoelens bekeek ik dit strijdtoneel.:o

Wat te doen?
Heb hem maar heel veel gevoerd en alle visjes vroeg naar bed gestuurd.
In de vervroegde schemer konden ze allen effe chillen.:cool:

Inmiddels is de rust wedergekeerd.
Het blijft een vis met pit, dat wel. :rolleyes:
Maar als je onderstaand portret ziet dan is het toch gewoon een lachwekkende rood gevlekte muppet.:p

Bijlagen

• IMG_3701.JPG
    IMG_3701.JPG
    2,9 MB · Weergaven: 17
Werkelijk schitterende foto's van de blenny.

thumbs up

Grt. Mark

Fantastisch visje Annetje, maar zoals je zelf al bemerkt heb wel eentje met pit. Ik heb dezelfde ervaring en ik zal dan ook niet snel tegen iemand zeggen dat het alleen een rustige vriendelijke kant heeft, maar ook echt wel een ander karaktertrekje zo nu en dan tentoonspreid.
Ik zal binnenkort ook eens kijken of ik mijn exemplaren zo goed op de foto kan krijgen (moet lukken denk ik, want het lijkt wel of ze er echt voor gaan zitten en willen zeggen hee kijk mij eens hoe mooi ik ben :biggrin:!)

Fantastisch visje Annetje, maar zoals je zelf al bemerkt heb wel eentje met pit. Ik heb dezelfde ervaring en ik zal dan ook niet snel tegen iemand zeggen dat het alleen een rustige vriendelijke kant heeft, maar ook echt wel een ander karaktertrekje zo nu en dan tentoonspreid.
Ik zal binnenkort ook eens kijken of ik mijn exemplaren zo goed op de foto kan krijgen (moet lukken denk ik, want het lijkt wel of ze er echt voor gaan zitten en willen zeggen hee kijk mij eens hoe mooi ik ben :biggrin:!)
Hey Marjan,
Ik wist niet dat je deze vis ook hebt, zit hij in de 25 liter nano?
Ik weet nog niet zeker of hij wel mee gaat naar de grote bak, daar zou ik namelijk ook graag een (koppel) stigmatura's in zetten, en ik weet niet of die samen gaan met deze eigenwijze vis. Wat denk jij daarvan?:confused:

Hai Annetje, ik zal over niet al te lange tijd wat meer over mijn exemplaren berichten hier op het forum, maar zoals je weet en een tijd geleden via pb van mij vernomen hebt, heb ik me voorgenomen om toch met enige reserves te berichten op het forum over wat hier in huis gaande is (en daar valt dit visje o.a. onder) ;).

Wat ik wel al kan vertellen: ik ben een lange tijd geleden zeer geinteresseerd geraakt in deze blennie en via wat speurwerk op het internet uiteindelijk in contact gekomen met het Smithsonian in Washington.
Daar heb ik zeer bruikbare informatie van mogen ontvangen en dat heeft mij ertoe aan gezet om dit visje als koppel te gaan houden. Ik ben inmiddels in het bezit van een volwassen man en een halfwas vrouwtje.

Wat voor jou belangrijke informatie is die ik kan wel al wil delen: zij geven aan dat deze blennie zeer moeilijk kan doen tegen andere blennie soorten. Dus wat betreft gaat het geijkte verhaal op dat meerdere blenniesoorten in 1 aquarium niet aan te raden is.

De Escenius stigmatura heb ik zelf ook gehad in diverse aquariums en ook mijn zoontje heeft deze gehouden en als ik daar dan het karaktertje van vergelijk met de Blenniella chrysospilos, dan vermoed ik zelf ook dat de stigmatura het gaat afleggen tegen de chrysospilos. De stigmatura is een veel vriendelijker visje is mijn ervaring tot nu toe.
Máár: de stigmatura ging bij ons wel heel goed samen met de Escenius pulcher (een foto van ons exemplaar staat in de database) en de Escenius midas.
Daarom denk ik dat binnen één bepaald soort sommige blennies toch wel weer heel goed samen kunnen gaan.

Hai Annetje, ik zal over niet al te lange tijd wat meer over mijn exemplaren berichten hier op het forum, maar zoals je weet en een tijd geleden via pb van mij vernomen hebt, heb ik me voorgenomen om toch met enige reserves te berichten op het forum over wat hier in huis gaande is (en daar valt dit visje o.a. onder) ;).

Wat ik wel al kan vertellen: ik ben een lange tijd geleden zeer geinteresseerd geraakt in deze blennie en via wat speurwerk op het internet uiteindelijk in contact gekomen met het Smithsonian in Washington.
Daar heb ik zeer bruikbare informatie van mogen ontvangen en dat heeft mij ertoe aan gezet om dit visje als koppel te gaan houden. Ik ben inmiddels in het bezit van een volwassen man en een halfwas vrouwtje.

Wat voor jou belangrijke informatie is die ik kan wel al wil delen: zij geven aan dat deze blennie zeer moeilijk kan doen tegen andere blennie soorten. Dus wat betreft gaat het geijkte verhaal op dat meerdere blenniesoorten in 1 aquarium niet aan te raden is.

De Escenius stigmatura heb ik zelf ook gehad in diverse aquariums en ook mijn zoontje heeft deze gehouden en als ik daar dan het karaktertje van vergelijk met de Blenniella chrysospilos, dan vermoed ik zelf ook dat de stigmatura het gaat afleggen tegen de chrysospilos. De stigmatura is een veel vriendelijker visje is mijn ervaring tot nu toe.
Máár: de stigmatura ging bij ons wel heel goed samen met de Escenius pulcher (een foto van ons exemplaar staat in de database) en de Escenius midas.
Daarom denk ik dat binnen één bepaald soort sommige blennies toch wel weer heel goed samen kunnen gaan.

Die beiden vissen heb ik ook samen zitten! Ze kunnen prima samen op 130L!
groetjes :)

Ik heb de bicolor met stigmatura dus niet de Escenius pulcher!
Lijken wel heel veel op elkaar :)

Ook ik heb een Blenniella chrysospilos en een stigmatura samen.
De Blenniella chrysospilos jaagt af en toe wel de stigmatura op als hij het ff op zijn heupen krijgt, maar over het algemeen laten ze elkaar met rust.

Hai Marjan, Nou ben ik wel razend benieuwd naar alles wat je over dit visje te weten bent gekomen en wat je van plan bent. Maar daar over later vast meer.:biggrin:

Die beiden vissen heb ik ook samen zitten! Ze kunnen prima samen op 130L!
groetjes :)

Ik heb de bicolor met stigmatura dus niet de Escenius pulcher!
Lijken wel heel veel op elkaar :)
Hey Niels,
Dat zijn toch geruststellende ervaringen. Ik vind die blenny's erg leuke visjes dus wellicht komen er in den vlieghende visch een paar setjes.

Ook ik heb een Blenniella chrysospilos en een stigmatura samen.
De Blenniella chrysospilos jaagt af en toe wel de stigmatura op als hij het ff op zijn heupen krijgt, maar over het algemeen laten ze elkaar met rust.
Hoi Marchel, leuk te horen dat er ook positieve ervaringen zijn. Ik ga er nog een paar nachtjes over slapen voor ik weet wat ik met hem ga doen.

mooi visje! lijkt wel offie de waterpokken heeft haha!
Haha, ik dacht meer aan de mazelen.:p

Zand er over moeten ze gedacht hebben daar in Max....
Eerder vertelde ik van de komst van de roodgevlekte blenny,
een prachtige, karakteristieke vis met een nogal pittig karakter.
Aanvankelijk leek een en ander zich geleidelijk te plooien,
echter vorige week zag ik hem steeds vaker gerichte charges uitvoeren tegen de zandhapper en de yasha.
Aangezien het er nogal meedogenloos aan toe ging besloot ik hem terug te brengen,
Max was te klein, zijn ego te groot.
Vangen zou niet zo’n probleem vormen,
hij zit altijd vooraan op de eerste rij te pronken.

Maar toen het licht vanochtend aan ging was hij nergens te vinden??????
Overal gespeurd en gegluurd, gewapend met mijn zaklamp.
Geen rode stip te bekennen!

De zandhapper, die zich de laatste tijd nogal gedeisd had gehouden
hapt zich nu ontspannen een weg door het zand.
Hij oogt onschuldig.
In de rechter hoek van Max ligt een verdacht hoge berg met zand.
Zand er over moeten ze gedacht hebben daar in Max....

Bijlagen

• IMG_9088.jpg
    IMG_9088.jpg
    79,6 KB · Weergaven: 11
  • IMG_1402.jpg
    IMG_1402.jpg
    51,1 KB · Weergaven: 12
  • IMG_9096.jpg
    IMG_9096.jpg
    47,6 KB · Weergaven: 11
RIP dus? als ik het goed begrijp..........

Tijd voor een Max met een maatje meer
Ja, Jack, ik ga er maar van uit dat hij het tijdelijke voor het eeuwige heeft verruild.
Het verbaast me overigens ten zeerste, de laatste keer dat ik hem zag was hij goed op kleur en kwam bijzonder krachtig over.
Juist voor de zandhapper vreesde ik.
Ik krijg bijna het gevoel dat de bewoners van Max tegen hem hebben samengezworen, maar dat is vast de verhaaltjes verteller in mij!:o
Maar goed, overal gekeken, ook in de pompvakken, op de vloer, nergens een vlekje te bekennen.
Maar ook in het nitriet (0) en nitraat (5) vind ik hem niet terug.
Hij lijkt waarlijk in rook te zijn opgegaan.
Hoe het ook zij, Max wordt te klein.
De nieuwe bak is besteld, maar dat duurt nog even voordat hij er is.
Volgens mij heb ik toch net wat eerder zeewater in mijn nieuwe bak dan jij.:p

Anne,

Verlicht mij:

Voor wat voor aquamedic lampen had jij eigenlijk precies gekozen destijds?:

2x 10.000, 2x 15.000 en 2x 20.000?

of een andere configuratie?

Ik moet nu namelijk ECHT mijn lampen gaan vervangen! Ik twijfel tussen de originele RSM's of de aquamedics... (of zijn er nog andere aan te raden opties???)

Alles goed trouwens? En hoe is het met je vliegende visch?

Ramon
Vader

Back
Bovenaan