Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

mijn lange afstandsrelatie met Max.

Max laat nog één keertje van zich horen.

Ik had niet gedacht dat ik nog iets anders over Maxje zou schrijven anders dan dat hij de deur uit zou zijn.
Maar Max zou Max niet zijn als hij niet nog een kleine verassing in petto had.

Morgen komt er een kijker, reden om nog eens met een kritisch oog naar en in hem te kijken.
Ik had hem namelijk door laten draaien omdat de potentiële koper ook wel belangstelling had voor levend steen enz.
Kijk ik in het achtervak en zie ik een sexy shrimp!

Woa, die had ik dus kennelijk over het hoofd gezien. :p

Hij zit inmiddels in den Visch. ;)

Oh ja, ook namens Max, gelukkig nieuw jaar! :biggrin:

Max laat nog één keertje van zich horen.

Ik had niet gedacht dat ik nog iets anders over Maxje zou schrijven anders dan dat hij de deur uit zou zijn.
Maar Max zou Max niet zijn als hij niet nog een kleine verassing in petto had.

Morgen komt er een kijker, reden om nog eens met een kritisch oog naar en in hem te kijken.
Ik had hem namelijk door laten draaien omdat de potentiële koper ook wel belangstelling had voor levend steen enz.
Kijk ik in het achtervak en zie ik een sexy shrimp!

Woa, die had ik dus kennelijk over het hoofd gezien. :p

Hij zit inmiddels in den Visch. ;)

Oh ja, ook namens Max, gelukkig nieuw jaar! :biggrin:

Leuke verrassing! Jij ook een gelukkig nieuwjaar!

ps: het stekje is aangekomen...ben er alleen niet zeker van dat het aan gaat slaan, maar wellicht heeft het even tijd nodig. We kijken het nog even aan! Nogmaals bedankt!

Leuke verrassing! Jij ook een gelukkig nieuwjaar!

ps: het stekje is aangekomen...ben er alleen niet zeker van dat het aan gaat slaan, maar wellicht heeft het even tijd nodig. We kijken het nog even aan! Nogmaals bedankt!

Ben inderdaad ook benieuwd of ze het redden. Het zijn op zich wel sterke dieren, maar inderdaad even afwachten.

De aanstaande nieuwe eigenaar van Max is langs geweest om hem eens met eigen ogen te bekijken. :rolleyes:
En gelukkig was er een click tussen hen beiden. :o
Ook tussen ons, voor je het weet zit je uren te praten over de hobby. :p
Enfin, deal gemaakt.
Eind januari gaat Maxje de deur uit.
:eek:

Als de kat van huis is dan dansen de muizen!
Al ruim zes weken staat Max al in zijn eentje te pruttelen,
de vissen, koralen en krabben hebben immers al lang het hazenpad gekozen.
De ganzenvoetjes zijn de enigen die de ruiten nog poetsen.
Maar als ik 's avonds met mijn zaklamp over het verlaten rif schijn,
blijkt het vergeven van allerlei kleine kriebeldiertjes.
Max barst nog van het leven. ;););)

Bijlagen

• IMG_7884.jpg
    IMG_7884.jpg
    81,5 KB · Weergaven: 18
Gisteren is Maxje de deur uitgegaan.
Zijn nieuwe eigenaar kwam vier man sterk naar Zeeland waar we eerst koffie bij de Vlieghende Visch hebben gedronken.
Met zeewatervolk is het altijd gezellig, ruim voldoende stof tot praten.:biggrin:
Gelukkig hadden ze heel veel emmers meegenomen voor levend steen, koralen, zand, water-en-weet-ik-wat-nog-meer.
;)
Zelfs uit zo'n betrekkelijk kleine bak komt altijd veeeel meer dan je denkt zeg, poeh.
Het meest spannend vind ik altijd het tilwerk, maar met veel humor ging Max de trap af, zelfs het beruchte muurtje werd speels door de heren genomen.
En daar ging Max dan, op weg naar een nieuw avontuur.

Dag Max.
bybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybybyby

Hoi Annetje,
Ben reeds geruime tijd een trouwe stille lezer en ben zeker dat ik niet de enige ben die Max'je zeker zal missen :( maar .....je volgend spannend avontuur "den Vlieghende Visch" is ook de moeite waard!! Ik kijk er steeds naar uit!
Je foto's zijn trouwens Superb!!! Trek je deze op automatisch??

groetjes,
Dani

Hoi Annetje,
Ben reeds geruime tijd een trouwe stille lezer en ben zeker dat ik niet de enige ben die Max'je zeker zal missen :( maar .....je volgend spannend avontuur "den Vlieghende Visch" is ook de moeite waard!! Ik kijk er steeds naar uit!
Je foto's zijn trouwens Superb!!! Trek je deze op automatisch??

groetjes,
Dani

Ha Dani,
Altijd leuk als een stille lezer zich kenbaar maakt. ;)
Het is mede aan de dierbare reacties van vele lezers te danken dat dit dagboekje zo heeft kunnen uitgroeien tot wat het geworden is. Want de respons, tips, opmerkingen en bemoedigingen hebben mij geïnspireerd tot het schrijven over meer dan welk koraal of welke vis ik gekocht heb.
Ook jij dus hartelijk bedankt voor het lezen.
Want ook het feit dat dit dagboek zoveel 'hits' kreeg van stille lezers,
was een goede reden voor mij om in de file weer eens een verhaaltje te bedenken.
:o

Beste annetje
Ik ben van plan om met een rsm250 te gaan beginnen aan deze prachtige hobby ik moet de bak nog kopen en mee nog flink inlezen en een plan maken.

Maar ik wil wel even zeggen dat ik echt van je dagboek heb genoten, in 2 dagen uitgelezen wat een feest de teksten en de foto,s maken het helemaal af.
Ik heb er echt van genoten.

Robin

Beste annetje
Ik ben van plan om met een rsm250 te gaan beginnen aan deze prachtige hobby ik moet de bak nog kopen en mee nog flink inlezen en een plan maken.

Maar ik wil wel even zeggen dat ik echt van je dagboek heb genoten, in 2 dagen uitgelezen wat een feest de teksten en de foto,s maken het helemaal af.
Ik heb er echt van genoten.

Robin

Ha Robin,
Leuk joh, dat je ook gaat beginnen met een RSM 250. Een prachtige bak met heel veel mogelijkheden. :biggrin:
En goed van je dat je je eerst gaat inlezen, dan kom je goed beslagen ten ijs en dat is niet verkeerd in deze hobby.
Alhoewel lezen ook moet worden aangevuld met ervaring, maar dat komt van zelf wel.

Niet niks hoor, om dit dagboek helemaal door te werken. Goed te horen dat je er zo van genoten hebt.
Mocht jij van start gaan en verslag doen in je dagboek, dan heb je vast een lezer.:o

Ook al is Maxje over naar een andere eigenaar blijft dit dagboekje toch gelezen worden, het tikkertje tikt gewoon door en dat vind ik zo aardig. Ik voel me dus eigenlijk geroepen om hier af en toe wat te schrijven. Al hoewel de Visch vorstelijk van start is gegaan zwemt hij nu in wat zwaar weer. Het hoort er allemaal bij denk ik dan maar. Ook met Maxje heb ik een verschrikkelijke rode pluisalgplaag doorgemaakt. Die hield maar niet op en heeft me bijna Max aan de wilgen doen hangen. Dus als ik af en toe gedachten aan stoppen heb dan denk ik aan Max om weer moed te verzamelen. Bovendien waardeer ik de voordelen van Max eens en te meer. Hij mocht dan erg lawaaig en verhit van aard zijn, hij was zeeeer betrouwbaar. Max was altijd Max!

En heel soms zijn er van die dagen,
die aankomende zinderende warme dagen,
dat je blij bent dat je geen Maxje op afstand hoeft te koelen.

Bekijk bijlage 342204

De hartelijke groeten van Annetje,
Baxloos en Maxloos.

Hi Anne, alles ok verder? Buiten de koelissues..mis je de hobby niet een klein beetje? Ik mis je verhalen hier wel!

Groet, Bas

Hi Anne, alles ok verder? Buiten de koelissues..mis je de hobby niet een klein beetje? Ik mis je verhalen hier wel!

Groet, Bas

Idem hier! Kun je niet een heeeel klein reis-nanootje opstarten?!

Ha Bas en Pierreco,
Schandalig dat ik niet eerder gereageerd heb, maar nu dan toch maar even.
Het niet eerder reageren heeft alles te maken met zelfbescherming, als ik niet al te vaak op het forum kijk wordt er ook minder zout in den wonde gewreven, letterlijk en figuurlijk dan. Want missen doe ik hem, mijn bakkie.
Het aquarium heb ik van de hand gedaan, maar alle apparatuur heb ik nog. Ik zou er goed geld van kunnen maken maar ik kan het maar niet over mijn hart verkrijgen het te verkopen. Na een aanvankelijke opluchting om niet altijd maar weer door weer en wind naar Zeeland te hoeven afreizen, prikkelt het zeewater dus hoe langer hoe meer. Ben ik hoe langer hoe vaker over een klein bakkie aan het nadenken (wat een geweldig idee Pierreco, een reis-nanootje!)... dus wie weet....:)
Keep up the good spirit guys!

Ha Bas en Pierreco,
Schandalig dat ik niet eerder gereageerd heb, maar nu dan toch maar even.
Het niet eerder reageren heeft alles te maken met zelfbescherming, als ik niet al te vaak op het forum kijk wordt er ook minder zout in den wonde gewreven, letterlijk en figuurlijk dan. Want missen doe ik hem, mijn bakkie.
Het aquarium heb ik van de hand gedaan, maar alle apparatuur heb ik nog. Ik zou er goed geld van kunnen maken maar ik kan het maar niet over mijn hart verkrijgen het te verkopen. Na een aanvankelijke opluchting om niet altijd maar weer door weer en wind naar Zeeland te hoeven afreizen, prikkelt het zeewater dus hoe langer hoe meer. Ben ik hoe langer hoe vaker over een klein bakkie aan het nadenken (wat een geweldig idee Pierreco, een reis-nanootje!)... dus wie weet....:)
Keep up the good spirit guys!

Het zeewatervirus zit nou eenmaal in het bloed.. :rolleyes: en laat een RSM250 nu ook tot de nano bakkies behoren... Hihi ;)

Ik hoop dat je terugkomt in ieder geval! Ik kijk er naar uit! topjes

Back
Bovenaan