annetje
OZ Medewerker
Re: ‘mijn lange afstandsrelatie met Max’.
Een voederautomaat op een Red Sea Max?
Ondertussen heb ik niet stil gezeten.horsie
Hoe mooi het concept van de RSM ook is, met de mogelijkheid tot het plaatsen van een voederautomaat is bij het ontwerp geen rekening gehouden.:biggrin:
En zonder voederautomaat kan ik mijn bakkie niet alleen laten, dus die moest en zou er komen!
Het voorste gedeelte van de kap bevat geen techniek, toch durfde ik het niet aan om er een gat in te boren.
Je hebt maar één kap om het te proberen
, en het moet in één keer goed zijn.
Plan B dan maar.
Dus de maten opgemeten en een plank triplex zo gezaagd dat deze het voorste geopende gedeelte van het aquarium bedekte. Zo kon ik onderzoeken waar er een ronde hoek moest komen en hoe de vormgeving zo moest worden aangepast dat de plank op de schanieren steunde zonder in het water te kieperen. Als ik langs het proefplank keek zag ik nog een opening tussen lichtkap en afdekplaat. Leek me echt zo’n opening waar visjes gaan proberen doorheen te springen. Daar moet op de definitieve uitvoering een flinke ‘rups’ siliconenkit komen. 
Met mijn triplex plank vol in potlood geschreven aanwijzingen naar MWS en aan Ton gevraagd dit in glas uit te voeren. En ik moet zeggen: hij past als gegoten!
Daarbij een betrouwbare voederautomaat (hij blaast zelfs het voer droog) gevoegd, en weer een stuk van de voorbereiding afgerond.-juichen
Een voederautomaat op een Red Sea Max?
Ondertussen heb ik niet stil gezeten.horsie
Hoe mooi het concept van de RSM ook is, met de mogelijkheid tot het plaatsen van een voederautomaat is bij het ontwerp geen rekening gehouden.:biggrin:
En zonder voederautomaat kan ik mijn bakkie niet alleen laten, dus die moest en zou er komen!
Het voorste gedeelte van de kap bevat geen techniek, toch durfde ik het niet aan om er een gat in te boren.
Je hebt maar één kap om het te proberen
Plan B dan maar.
Met mijn triplex plank vol in potlood geschreven aanwijzingen naar MWS en aan Ton gevraagd dit in glas uit te voeren. En ik moet zeggen: hij past als gegoten!
Daarbij een betrouwbare voederautomaat (hij blaast zelfs het voer droog) gevoegd, en weer een stuk van de voorbereiding afgerond.-juichen